Reply on: Ike #227694:
Koľko "veteránov" poznáš osobne aj? Ja poznám mladých aj starých a je to individuálne. Základným kameňom úrazu je prístup vedenia (manažmentu), ktorý bohužiaľ napĺňa význam doslovného prekladu slova "manage" = dovoliť si. Dovoľujú si na rádových zamestnancov, ktorí majú niečo odrobené, skúsenosti, vedomosti a na nich šetria ale na sebe nie. Sebe nadeľujú prémie, cesty zahraničné s nocľahom za 500 eur na noc a pod. Akú motiváciu má veterán keď zarába po 30 rokoch služby 800-850 za non-stop službu a rozbitý biorytmus plus zdravotné problémy? To ešte výpravca má nástup na rovnakom mieste a robí 7-19 a 19-7 alebo 6-18 a 18-6. Ale čo vlakové čaty a rušňovodiči? Vieš čo majú tí ľudia s chrbticou a ušami po 30 rokoch jazdy na 750/754/757? Bolesti hlavy, poruchy spánku, trávenia, problémy s rukami a nohami (z chrbtice). K tomu prespávanie mimo domova na noľahárni. Nech sa páči, nech ide predstavenstvo, GR, hovorca a riaditelia odborov a úsekov okúsiť tento chlebík. To ešte za tie peniaze čo majú rádoví zamestnanci môžeme byť radi, že nás vôbec má kto voziť. A nehovoriac o krátení normatívov nástupu a výstupu, keď sa niečo dovrzá na trati, tak domov prídeš o 2-3h neskôr a v mzde ti to vieš ako zohľadnia. Príp. pomôžeš cestujúcim, zabrániš tomu aby mali finančnú ujmu na cestovnom alebo inak, alebo inde pohotovo zareaguješ a prd, žiadna vďaka. A tvoje žvásty bezočivé, že oni nerozumejú jednoduchému cieľu sú ako cez kopírák toho, ako o nich vedenie zmýšľa. V prvom rade aspoň základné podmienky keby boli na výkon práce. T.j. uniformy, obuv, bundy, technika na tarifné odbavenie, taška na batožinu, spoľahlivé vozne a rušne, a čisté solídne nocľahárne. Tento základ keby bol a trocha ľudskejšieho prístupu, že im na pol roka prihodia prémie, tak by to bolo už o inom. O platoch ani nehovoriac. Ale nie, že nezarobíš ani 700 čistého a máš na krku drzé vedenie, nadriadeného, neraz doondené ŽKV, k tomu aj vlakovú dokumentáciu a ešte aj drzých či agresívnych cestujúcich a nevieš čo máš skôr ratovať, pretože normovači dostávajú plat za židáčenie na prevádzkovom personále a tak sa počet personálu vo vlakovej čate stanovuje nie reálne, aká je obsadenosť vlaku za sledované obdobie alebo kapacitu, ale stanovuje sa podľa počtu náprav, pričom niektoré vozne sa násobia zlomkovým indexom. Výsledok je, že na narvaté EC Praha - BA - Budapešť máš dvoch sprievodcov. To nie je med lízať, že klieštikmi cvakáš lístočky a tváriš sa prísne, takže budíček! Ale čo ti budem hovoriť. Mne stačí povedať raz a vidieť. Ak ti nestačí, tak sa odvez, a ak nevnímaš, tak si podaj žiadosť o zamestnanie a môžeš vyskúšať. Dobre?
falaise
Dnes pre zmenu dispečer ZSSK exceloval opäť. REX1721 BA-PD čo mal z Leopoldova ísť o 7:37 došiel s meškaním 50 min a do odchodu mu nadelili ešte +30 min, keďže sa čakalo na Os 5021 z NR do Leopoldova, ktorý asi tiež meškal. Postupne sa blížil čas odchodu Os 5107 z Leopoldova do Nitry o 8:51. Tomu capli +5 min, potom +10min, lebo REX1721 idúci s meškaním 80 min asi musel ísť "načas". Už bolo 9:20 keď vlakvedúci 5107 behá po vlaku a oznamuje, že reko-šrot zo ŽOS Zvolen 757.015 na REX1721 skapal medzi Leopoldovom a Hlohovcom a trať je neprejazdná. Takže aspoň toto, čo mohol dispečer ZSSK spraviť správne a pustiť 5107 načas, tak totálne na celej čiare dosral a pustil ako prvý vlak u ktorého bolo totálne jedno, či pôjde 80 alebo 90 minút zmeškaný. Nechápem na základe čoho vyberajú dispečerov u ZSSK ale aj ŽSR, ktorí ovplyvňujú prevádzku, ale verím, že keby vyberali absolventov z pomocnej školy, tak to lepšie dopadne!