Reply on: Ike #226423:
Tiež som si to začal všímať až keď som sa presťahoval do Slovenského Grobu,že lietadlá vzlietnu a urobia nad nami kolečká,aby nabrali výšku a potom zamieria na západ.Ono to niekedy urobia aj keď idú na pristátie a nebude to asi tým,že je plná runway (lebo BTS zase také vyťažené nie je ako spimínaný Schwechat).Prilietajú od Karpatov a postupne začínajú klesať na jedno/dve otočenia a zhruba medzi Slov.Grobom a Chorvátskym sa otočia smer letisko a ja len vidím z terasy domu ako štartujú/pristávajú...A robia to takto už nejaký ten piatok ?
Ike
Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?