Reply on: chodec #225053:
Naposledy:odbiehaš od témy, ale nevadí. Zástupcovia JASPERS mali naposledy, keď som s nimi rozprával názor, že "Filiálka z eurofondov nebude, je to megalomanský projekt, ak na to primátor má peniaze, nech to platí zo svojeho".
Argumentovali tým, že premávka po Prístavnom moste je dnes minimálna a v tomto smere nejde o tzv. úzke miesto, ktoré by bolo potrebné odstrániť. Namiesto toho sa odporúčilo urobiť feasibility study na bratislavský železničný uzol, od ktorého, namiesto toho, aby participovali, očakávajú všetky zúčastnené strany (doslova všetci vrátane ŽSR, MDV, ZSSK, SL, DPB, HMB, BSK a ostatní) zázraky. Momentálne to slúži ako dobrá výhovorka "čakáme na uzol".
JASPERS skôr preferovali riešiť HLST a jej priepustnosť. Čo dáva aj logiku, pretože Rakúšania majú veľké plány s Wien - Marchegg - DNV, pričom v realizácii je projekt elektrifikácie, zdvojkoľajňovania a zrýchlovania na traťovú vmax=200 km/h. Majú predstavu, že by niektoré vnútroštátne vlaky potiahli do Bratislavy a zároveň by boli radi, keby sme my to isté spravili s našimi vlakmi a potiahli ich do Viedne. Všetko by to bolo v pohode s tým rozdielom, že ak vyleješ všetky tieto vlaky z Marchegu do Devínskej Novej Vsi, tak hlavnostaničné tunelové zhlavie, kde sa jazdí 40 km/h (ok, možno 50, neviem ako vyzerá to vchodové návestidlo) exploduje. Teda skôr sa tlačí na tretiu koľaj.
Čo sa týka eurofondov, môžeme polemizovať. Korupcia si cestu nájde vždy. Je jasné, že tie peniaze nerastú na stromoch a ani ich nedostávame pre pekné modré oči. Ani pre to, že si ich "zaslúžime". A je jasné, že na tie fondy sa nemalým podielom aj skladáme. Ale v tomto prípade chvalabohu. Peniaze, ktoré sú dnes v operáku a financujú sa nimi napríklad nové mobilné prostriedky a trate, by už dávno boli prehajdákané na tento nezmyselný projekt.
gejza