Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #224777:
Rozumiem čo chceš povedať a taku premisu nemam. Len mi proste nesedia tie vinohrady. Niekoľkokrát som išiel z pezinka v rannej špičke a to parkovisko sa síce môže využívať v zmysle p&r ale zároveň bude priťahovať ďalšiu iad. Radšej zlaté piesky alebo komisárky.

Ono sa ochotní vodiči čo tam budu parkovať a využijú elektricku nájdu aj po pobyte v zápche. Otázne je, ci im túto možnosť vôbec dať chceme.
Reply on: Ike #224776:
Tebe to škrípe už v prvotnej premise - je nevykonateľný nezmysel, aby tie priželezničné P+R pokrývali len protismer špičky ?

Hádam je štandardom, že každá normálna stanica má nielen dobré napojenie VHD, ale aj nejaké kapacity pre IAD (P+R, K+R, stanovište taxi). A ich vhodným umiestnením dokážeš vyriešiť aj lokálne problémy. Vnímajúc stanicu ako uzol rôznych druhov dopravy vieš dosiahnuť napr. to, že ľudia z kopcov nad NM či Račou, neobslúžených (a niekedy až neobslúžiteľných) rozumnou MHD, prídu autom k žst Rača či Vinohrady a vyberú si pre nich najpriaznivejší spôsob pokračovania do centra, čo nemusí byť nutne vlak, len teda odparkovať v uzle so službami bude pre nich atraktívnejšie než na nácestnej zastávke. Rovnaké využitie by mohla mať Vrakuňa pre Ráztočnú, Vajnory pre Č. Vodu, PB pre Most... Podľa môjho názoru ľudia sú ochotní takto kombinovať, len im treba dať rozumnú príležitosť.

Hodnota za peniaze, well, za bratislavské peniaze sa P+R v Juri, PK, Senci, Ivanke... nikdy nepostavia, takže podľa mňa je rozumné rozmýšľať aj týmto smerom. Určite odľahčenie ciest parkovaním prinesie viac benefitov ako trápenie sa s kolónami čakajúc na nejaké spásonosnejšie riešenie (pretože, ako iste vidíš, žiadny boom MHD sa v blízkej dobe očakávať nedá).
Reply on: Viko #224774:
Súhlasím, ale tu ide o hodnotu za peniaze. Autá idúce v protismere špičky sú vo všeobecnosti menšie zlo, ako prúdy áut idúce v smere špičky. Ak by si mal obmedzený rozpočet a možnosť postaviť práve jedno P+R parkovisko, bolo by to pre autá idúce v smere špičky alebo autá v protismere špičky?

to je všetko
Reply on: Viko #224774:
Presne tak.
Reply on: Ike #224768:
Podľa mňa ale otázka stojí úplne inak: radšej priťahovať nevynútenú IAD k stanici a dostať osadenstvo do VHD, alebo to nechať prúdiť až do cieľovej destinácie autami?
Reply on: kecho #224771:
Tak že si si vybral zrovna 68, ktorá absolútne nedokáže chodiť načas... ?
Reply on: Mhr1 #224703:
Nie, ak bude viac disponibilných súprav, tak sa bude vypravovať viac súprav. Do zmeny na 6+8 by to znamenalo najmä viac súprav na linke 7. Pokiaľ ide o 7104, je odstavená kvôli chýbajúcim dielom. Ale keďže ju netreba, tak to neponáhľa.
Reply on: 810zssk #224770:
Na racku pred krizovatkou nie je buspruh? ?

Aj kvoli niekde bezbuspruhovosti tam mas tram linky ?

Mileticka-zst Pe? 68/99? Alebo 8/94 trci v zapche? 🙂
Reply on: kecho #224757:
201 ide po rovnakej trase ako auto a nema tam jediny BUS pruh. Cize benefit oproti autu (na co som reagoval) tam nie je ziaden.

A zabudol si na Petrzalku 🙂
Zdravim, je uz niekde foto tych novych elektrobusov? Dik
Reply on: S499.1023 #224766:
Ak by som robil generel, netliacham z brucha ako tu na fóre ? Ale o to mi nejde. Chcem len povedať, že nespochybňujem existenciu týchto vzťahov, prídu mi skôr ako určitý indikátor nedostatočnej MHD (ak by to vyšlo aj v tých hypotetických prieskumoch). A podobne, ako v iných prípadoch, ani tu by nemalo byť riešením budovanie infraštruktúry, ale skôr zlepšenie MHD.

Samozrejme, že vždy bude existovať množina osôb, ktoré prídu autom z rôznych subjektívnych príčin (pohodlnosť, obmedzená schopnosť pohybu, batožina) nie je dôvod na výstavbu nových parkovísk aj napriek tomu, že takéto služby poskytuje Zanovitá spoločnosť Slovensko, RegioDes, České Dlhy alebo HnevoExpress.

Ak postavíš na Vinohradoch parkovisko /tým nespochybňujem prípadnú rekonštrukciu tej bahnovej paródie/ bude to ďalší atraktor nevynútenej IAD.

Reply on: Ike #224764:
Občas pri cestách do Berlína, keď sú ceny hotelov v Berlíne vybičované do vesmírnych výšok, bývam v obciach Brieselang a Falkensee. V Brieselangu to mám od hotela na stanicu kúsok, vo Falkensee ďalej, takže chodím na túto ministaničku, určite sa svojím dopravným významom nemohúcu porovnávať s Gaštanovým Hájikom, autom a so mnou nejakých pár stoviek Nemcov, keďže tamojšie P+R je každý pracovný deň narvaté do prasknutia.
Reply on: Ike #224761:
No tak ešte že si nerobil generel pre Berlín a i., takže práve v Nemecku si bežne nechávam auto na stanici a pokračujem vlakom.
A asi preto železnice (ČD, ŽltoZlo® aj HaméExpress) ponúkajú svojim zákazníkom parkovanie pri staniciach zadarmo, resp. v cene lístka.
Reply on: Ike #224764:
Ideme. Anglický autocorrect.
Reply on: ufo #224763:
Irene porovnavat w hbf. s Vinohradmi? Fakt? Aj Sliač môžeme porovnávať so Schwechatom.?
Reply on: Ike #224761:
Sorry, toto je df, takže tvoju analýzu ani nejdem čítať. Ja na vlak chodím autom v hociakom čase, je to pre mňa pohodlnejšie, aj keď lístok na mhd sa dá vyúčtovať do cp.
Len na okraj, pozri aké parkovacie domy vyrástli napr pri Westbf. a Hbf. vo Viedni
Reply on: Ike #224761:
DNV je využívaná aj na cestu do Viedne... tipol by som si, že väčšina tam odparkovaných áut sú práve dochádzajúci do Viedne (najmä z BAIV, ale nielen)
Reply on: ufo #224755:
BUS pruhy v Bratislave nevyužívajú svoj potenciál, to je fakt. Ale stavať P+R pre denne odchádzajúcich z Bratislavy mi príde fakt ako dať bezdomovcovi smartfón.

Najprv štatistiky:
88.000 dochádzajúcich denne do Bratislavy (evidovaných), nerátajú sa suburbánni obyvatelia bývajúci povedzme v Hamuliakove a dochádzajúci do mesta (hoci vieme, že sú).

Z Bratislavy odchádza mimo 7.000 osôb, teda ani nie jedna desatina.

Relevantné zastávky/stanice:
- Devínska Nová Ves,
- Bratislava-Lamač,
- BA-Žel. studienka,
- BA HLST
- BA-Vinohrady+predmestie
- BA-Rača
- BA-Vajnory
- BA-Nové Mesto
- BA-Petržalka
- Vrakuňa, Biskupice

A teraz možnosti využitia jednotlivých staníc a zastávok v závislosti od účelu dopravy:

Devínska Nová Ves:
využiteľná hlavne pre Os smer Záhorie - časť ľudí má v pešej dostupnosti, časť autobusom, časť autom (nie je dôvod nevyužiť, je tam parkovisko a tom smere žiadne zápchy). Každopádne, L21 a L20 pokrývajú celú DNV s vynikajúcim intervalom aj cez víkendy. Ďalej využívajú obyvatelia Devína a Záhorskej, kde je auto jediná rozumná voľba. Teoreticky ešte Lamačania a Dúbravčania, ale myslím si, že ich asi nebude veľa. DNV však zároveň slúži ako regulárne P+R pre Záhorákov v smere do Bratislavy, kam sa dá dostať ešte relatívne bez kolón.

Bratislava-Lamač a Železná studnička
Vzhľadom na zastavovanie iba Os lokálne zastávky, využiteľné len pre Os v smere na Záhorie. Pochybujem, že ich prah atraktivity je vysoký. Keďže sú blízko, Žel. stud. by som možno využil autom pri pohybe do Malaciek - zápchy aj keď by boli veľké, vzdialenosť je tak malá, že časová strata nemá byť potenciál byť vysoká. Každopádne, koľko takých prípadov je, keď na celú BA je 7.000?

BA HLST - stoja tu všetky kategórie vlakov, takže je to o niečom inom, každopádne, parkovacie možnosti minimálne. Navyše, podľa môjho názoru, je tam až príliš veľa áut, čo vedie k pravidelným piatkovým zápcham. Dá sa ísť taxíkom alebo busom. Západ Bratislavy má spojenie električkou alebo linkami 21/63, ktoré sú síce nespoľahlivé, ale aspoň náznak BUS pruhu na kritickej Pražskej majú. Keby sa vyriešila Lamačská a experimentálne D2, mohlo by to byť zaujímavé. Petržalka má ukážkové spojenie električkou, Ružinov a Rača tiež. Keďže tu cestujú aj nepravidelní cestujúci, hranica 7.000 je bezpredmetná. Určite je ich viac.

Vinohrady a Predmestie:
Západ BA má bližšie HLST, či už autom alebo MHD. Petržalka má luxusnú električku na HLST, Východ BA je kritickejší kvôli absencii BUS pruhov a radiálnemu trasovaniu električiek. Ale aj tak si myslím, že ak sa to zmieša s autistami z okolia BA (SC, PK, Šamorín), dá sa nájsť cesta k električke a dostať buď na HLST alebo Vinohrady. Vinohrady ako P+R do BA je hlúposť, veď kým človek príde tak prekoná (a samozrejme prispeje) všetky kolóny v smere do BA. Jediní ľudia, ktorým sa na Vinohrady oplatí trepať autom je okolie Polusu a Nobelovej. Otázka znie, či je ich počet natoľko signifikantný aby sme reverzné P+R rozvíjali.

Rača/Vajnory:
zastavujú iba lokálne vlaky, takže lokálny charakter (t.j. nie je dôvod aby sem chodil napr. Devínčan). Pre domácich na dochádzku auto môže byť, ale opäť tých ľudí asi veľa nie je. Tu už ale môžu existovať osoby, ktoré využijú tieto zastávky ako P+R: teoreticky.

Nové Mesto:
frekvencia mizivá, dostupnosť MHD a parkoviska dostatočné. V budúcnosti by bolo skôr vhodné posilniť MHD.

Vrakuňa a Biskupice.
Keďže trať 131 obsluhuje na Žitnom ostrove výlučne rezidenčné oblasti, kde je denná populácia výrazne menšia ako nočná, ten tok osôb, ktorý by využili vlak na dochádzku do zamestnania alebo na služobnú cestu je fakt minimálny. Nehovoriac o tom, že ísť do KN RJ je ako za trest.

Takže stručne. Ale nerozhodujem o tom, ani by som na základe môjho príspevku nerozhodoval. Berte to ako brainstorming 🙂



Reply on: chodec #224756:
Nechcel by si už konečne zatvoriť svoju nevymáchanú papuľu a priniesť niečo konštruktívne miesto neustáleho náreku nad tým, že všetci odmietli tvoje skvelé, plne normalizované návrhy?
Zdravím. Zaujalo ma v diskusii k článku v Trende že označovače vo vozidlách DPB nemajú modul na platbu platobnou kartou? Je to pravda? Však tie označovače len nedávno nakupovali s veľkohubým PR že sp to supermoderné označovače. Ak je to pravda, vedenie DPB by malo mesto odvolať "na sekundu" pre neschopnosť:
https://www.etrend.sk/firmy/cestujuci-v-bratislave-si-mozu-v-mhd-dobit-mobil.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.