Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: martinah #224079:
Tak za tych 12 minut sa da zvladnut cesta do civilizacie aj pesi. ?
Ci chodnik "ku kruhacu" Cresco buduje asi takym tempom ako pristresok?

Do par mesiacov sa nenastahuju, najskor tak v roku 2018 (a skor ako april to nebude) a aj to iba v pripade, ak budu mat stastie a dom dostane aj supisne a orientacne cislo a nic nepokasle ani kataster a ani Cresco, ci ktora ich developerska odnoz to teraz predava... ?
Reply on: 810zssk #224099:
Lebo to nevidím v cenníku na tom odkaze z webu ZSSK.

Predpokladám teda, že pri kúpe jednosmerného CL z Maďarska na Slovensko v pokladnici ZSSK a vo vlaku v Maďarsku (aj v pokladnici v Hegyeshalome) to bude štandardné medzinárodné cestovné, ktoré je drahšie aj ako relačný spiatočný lístok. [Tak je to pri jednosmerných CL z Rakúska na Slovensko, ale aj zo Slovenska do Rakúska, takže napr. do Kittsee aj inde sa oplatí kupovať vždy spiatočný CL].

A relačné spiatočné lístky tam sú iba zo Slovenska do Maďarska (teda CL platí aj späť na Slovensko). Keby sa to dalo kupovať cez internet, bolo by to jednoduchšie.

Ešte ma zaujalo: "jednorazové lístky ZSSK i IDS BK je pri nástupe do vlaku v Rusovciach v prípade cesty smerom do stanice Bratislava-Petržalka potrebné označiť u rušňovodiča" Rušňovodič to označuje pečiatkou tak ako v iných vlakoch sprievodca? A teda z Petržalky do Rajky ide na tom maďarskom vlaku rušňovodič ZSSK? Predpokladám, že áno. V Rusovciach smer Maďarsko je možné platiť u rušňovodiča aj vo forintoch? V Petržalke na stanici určite nie predpokladám. Podľa tohto citátu mi totiž nie je všetko jasné: ?

"pri nástupe v Rusovciach (stanica bez otvorenej pokladnice) smerom do Maďarska a pri nástupe v Maďarsku smerom na Slovensko je možné medzinárodný lístok kúpiť od pracovníka GYSEV vo vlaku. Platba je možná v hotovosti v maďarských forintoch a eurách v nominálnej hodnote od 50 eurocentov do 100 €, pričom výdavok je vždy v maďarských forintoch. Bankovky v hodnote 50 € je možné použiť pri platbe nad 20 € a bankovky v hodnote 100 € pri platbe nad 50 €."

Reply on: N/A #224115:
Ale vsak nemas zakazane tam chodit po tej trati. A v kombinacii s Postovou to je naozaj pesia zona. A chces par ukazok pesich zon s elektrickou/ako to s nimi je/planuje sa vo svete?
- http://www.vienncouver.com/2015/01/viennas-begegnungszone-shared-space-program/
- http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1499424/joint-study-proposes-vehicle-ban-cleaner-air-des-voeux-road-central
- http://www.novinite.com/articles/183662/Sofia+has+Two+New+Pedestrian+Zones

Ale kedze ti tam teraz jazdi 6 liniek oboma smermi cca kazdych 40 sekund, tak je fakt tazke tam chodit.
Reply on: Ike #224102:
Na pešej zóne sa po dráhe chodí. Aj preto som citoval ten zákon, lebo ty a tebe podobní tu šíria demagógiu, že chodci by na PEŠEJ ZÓNE mali poslušne chodiť iba po chodníkoch. Úplný nezmysel. Na pešej zóne sa chodí po celej ploche pešej zóne. Teda aj po trati. Vodič je povinný v zmysle zákona brať ohľad na chodcov a pokiaľ je to potrebné, tak aj zastaviť.
Reply on: Viko #224109:
Ja nemám nič proti električke na Obchodnej, akurát nesúhlasím s názorom, že je to pešia zóna. A sorry, ak som neodpovedal, nemám energiu odpovedať na všetky otázky. Nemám ani žiadnu potrebu sa prechádzať po koľajniciach. Mne ide len o to, že realita na Obchodnej je úplne odlišná od toho, čo by mala ponúkať pešia zóna. Dobre to vystihol Ámos #224112 - idea pešej zóny je, že si môžem chodiť rovno, doprava, doľava, môžem zastaviť, rozhliadať sa atď., ale bez toho, aby ma každú chvíľu ohrozovala 47 tonová železná crngajúca opacha, aby som uhol. To totiž pešia zóna nie je. Ani ideovo, ani podľa zákona.
Reply on: Ámos #224112:
Ono to súvisí aj s tým, že pešie zóny sa z hľadiska delenia členia na dva druhy a to mäkkú a tvrdú, kde tá mäkká je typu Obchodná a tvrdá typu Hviezdoslavovo námestie alebo Korzo, kde je úplne vylúčená doprava.
Reply on: Ike #224102:
Nebehajte mi tu potrati?

Myslim, ze mu rozumiem z toho pohladu, ze pod pesou zonou si vsetci predstavíme miesto, kde nemusime pozerat, ci nas niekto nezrazi a svoju trojrocnu dceru necham pobehovat. To Obchodna skutocne nesplna.
Reply on: Viko #224109:
Je to pozemná komunikácia, takže sa na ňu vzťahuje zákon č. 8/2009 Z. z. a na dráhu, vedenú v jej koridore zároveň 513/2009 Z. z.
Reply on: N/A #224107:
Mňa by skutočne zaujímalo, ako Ťa môže električka vytlačiť, keď má presne stanovenú dráhu a prejazdný profil. Vodič strhne volant a bude Ťa naháňať dolu Poštovou?

A predpokladá, že to, že električky musia byť ohľaduplné voči električkám je úplne logické aj pri teleologickom výklade.
Reply on: N/A #224107:
Ja sa ťa spýtam ešte raz, keďže si mi neodpovedal (ako je u teba dobrým zvykom): Prečo máš potrebu sa prechádzať po koľajniciach a byť "vytláčaný" z priestoru, kde sa súdny človek dobrovoľne motať nebude? Len aby si dogmaticky naplnil obsah dopravnej značky? To si teraz mám sadnúť do auta, zájsť k prvej 70ke na prázdnej ceste a otestovať všetky rýchlosti od 0 po 70 len preto že môžem?

Z môjho laického pohľadu je aj otázne, či koľajová časť šírky ulice má vôbec spadať pod cestu. Ale tak vychádzajme zo skutkového stavu. Máme tam pochôdzny pás plus dva dostatočne široké chodníky, takže ak aj niekde vzniká primalý priestor pre chodcov, skús vymeniť svoje agitovanie proti električke s bojom za upratanie pútačov a áut, ktoré to tam reálne blokujú.
Reply on: N/A #224107:
Luka nesplna normy pre dialnicu. Obchodna splna normy pre pesiu zonu. Arbitrom toho co je pesia zona nie je Melange.
Keď bachnem na lúku značku "diaľnica", ešte to z nej nerobí diaľnicu. Aj keď Ficovi by sa to asi páčilo, lebo by mohol povedať, že diaľnica do Košíc je na svete už od roku 2010. Akurát sme si ju nevšimli.

A teraz vážne, Obchodná kľudne môže byť legalisticky pešou zónou, ale DE FACTO ňou nie je. Chodci sú na Obchodnej električkami vytláčaní na chodníky, najmä počas stále trvajúcej výluky, kedy vyslovene v každom momente prechádza ulicou aspoň jedna električka. Realita je taká, že chodci musia byť ohľaduplní voči električkám, nie električky voči chodcom.
Reply on: Dave177 #224100:
Predajú ti lístok Petržalka - Hegyeshalom (spiatočný 6€) a Hegyeshalom - Györ (spiatočný 9,24 €). Kombinovať maďarský vnútroštátny lístok by bolo asi o 3 € cenovo výhodnejšie, ale takto sa nemusíš trápiť s cudzím jazykom.
Reply on: Dave177 #224100:
Vydat by to rozhodne malo byt mozne, ale stalo by to zrejme nezmyselnu sumu. Riesenim je vyuzitie relacnej ceny po Hegyeshalom a dalej vnutrostatneho cestovneho.
Reply on: 3pa3ck3 #224101:
Elektrickova trat nie je cesta 🙂 Jedinym parametrom ktory pesa zona musi splnat je ta znacka. Pravidla pre pohyb chodcov po pesej zone vychadzaju prave z tej znacky.
Reply on: N/A #224096:
Chlapče, najprv by si si TY mal ujasniť pojmy a dojmy a potom písať. Obchodná JE pešia zóna a spĺňa príslušné legislatívne náležitosti bez ohľadu na to, čo si o tom myslíš ty.
Reply on: 3pa3ck3 #224101:
de facto je... tie električky tam majú presne stanovenú dráhu a každý človek s IQ väčším ako 30 vie, že po dráhe sa nechodí.
Reply on: 810zssk #224097:
Melange podľa mňa chcel povedať, že aj keď je Obchodná označená ako pešia zóna, de facto ňou nie je (potom by chodci mohli voľne chodiť po električkovej trati - aj keď tu by mohol nastať konflikt so zákonom o dráhach)
Reply on: Peon #224095:
Mňa by skôr zaujímala cena spiatočného lístka Rusovce-Györ alebo aspoň Petržalka-Györ. A či mi taký lístok vôbec predajú ?
Reply on: Peon #224094:
Preco by to nebolo za relacne ceny?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.