To mi nenapadlo Valec. ? Wau, tak bude to linka S8. Super! ? Som rád, že integrácia toho bratislavského úseku bude hneď od začiatku prevádzky.
ZSSK sa bude s Gysevom vyrovnávať za slovenský úsek samostatne (bez účasti BID), správne predpokladám? A to asi finančne, však? Nenapadá mi totiž aká / kde vyrovnávka výkonov [barter] by za toto mohla byť. ?
SVS je na Slovensku v sucasnosti zavedeny na tratiach TEZ, OZ a na trati Zilina - Rajec. Na vsetkych tychto tratiach cestujuci sam zodpoveda za zakupenie platneho CL a pripadne oznacenie. Obdobne by to teda malo byt na trati Rajka - Bratislava. Obdobne to fungovalo svojho casu na Os Bratislava - Ganserndorf.
"Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak." - A za aku inu tarifu by si chcel v Madarsku cestovat?
Som zvedavý či z Petržalky do Rajky pôjde sprievodca ZSSK alebo či celú trasu pôjde maďarský z Gysevu.
Na www.cp.sk je v poznámke napísané "samoobslužný výpravný systém" čo v praxi neviem čo bude. Žeby tam boli iba námatkové kontroly tak ako v takom istom motoráku v Rakúsku napr. v úseku "Marchegg - Ganserndorf"? A myslí sa to iba na území Maďarska? V tejto súvislosti som si spomenul, že v župe Gyor-Moson-Sopron majú www.enykk.hu čo je, predpokladám, ich integrovaná doprava.
Všimol som si aj zaujímavosť, že podľa cp.sk tie vlaky nebudú stať v Bezenye (čo by bolo nelogické - aspoň na znamenie by to tam stáť malo), ale podľa mav.hu tam budú stáť. Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak.
Zaujalo ma tiež, že po tejto zmene sa v úseku "Rajka - Hegyeshalom" na tej jednokoľajke zvýši počet spojov z dnešných 9 na 11. Žiaľ ani toto sa nevyrovná pravidelnému 2-hodinovému intervalu od skorého rána do neskorého večera spred zopár rokov keď tam všetky spoje vykonávala MÁV (vlaky - elektrické nízkopodlažné Talenty z Rajky cez Hegyeshalom pokračovali do Mosonmagyaróváru a Gyoru)..
Hmm a nie je tak trochu škoda (a neekologické), že na elektrifikovanej trati bude jazdiť motorák? To je to isté ako ČD na osobákoch v úseku "Kúty - Břeclav". ? Úsek "Hegyeshalom - Csorna" je tuším neelektrifikovaný, však? A na druhej strane, nezávislá trakcia je predsa len spoľahlivejšia v prípade keď sa niečo mimoriadne stane. ?
Ako chyba. Denna vyprava kapacity T je 80ks. K dispozicii by ich malo byt viac ako 100. Ci aku rezervu je treba? 30%, 40%. Kolko vozov musi denne stat, aby v DPB nemali pocit, ze pracuju pod stresom.
Keby si si miesto písania tohto príspevku otvoril cestovný poriadok nalinkovaný na konci článku (inak venovanom medzinárodnej doprave), tak by si zistil, ako to bude s IDS BK. ?
Bude aj tento rok vyzdobená 7901. Kvôli tomu sa rozpojí funkčná súprava, navyše v čase, keď chýbajú súpravy, bude sa treba viacej tlačiť v plesnivých kačiciach.
Škoda, že do Mosonmagayróváru a Gyoru takéto zvýhodnené listky neponúkajú. Zaujímalo by ma či vôbec aj tam bude možné v ZSSK lístky kúpiť... Alebo si ľudia budú musieť kupovať buď na webe MÁV na úsek "Hegyeshalom - Mosonmagyaróvár" a ďalej alebo pri prestupe v Hegyeshalome na stanici? To sa tam dá iba za forinty [a ešte platobnou kartou].
Nejako je ticho ohľadne IDS BK v tejto súvislosti, takže úsek "Petržalka - Rusovce" nebude [zatiaľ?] zaintegrovaný? A čo sa týka tarify ZSSK, tak v Bratislave tam bude platiť bežná vnútroštátna tarifa (aj Regional) aj so všetkými zľavami vrátane zadarmistov?
Totiž keď to porovnám s vlakmi z Bratislavy do Viedne cez Marchegg, tak tie sú tarifne zaintegrované (tarify ZSSK aj IDS BK) a aj označené ako linka S20.
Chudučkí študentíkovia v tričkach.Realita je iná,každý stojí tak že sa nikoho nedotýka,každý má svoju intimnú zonu,skúsil by si sa niekoho dotknúť,to nie ako voľakedy ked sme boli natlačení ako sardinky telo na telo,tie časy sú už preč ,hlavne teraz v ére vreckových zlodejov.Málokedy sa stane že sa s niekým dotýkate ,iba ak vo dverách .A ešte ked si batohári nezložia z chrbta ten batoh tak je to raz dva vyplnené. Treba spočítať ľudí v normálnej premávke koľko ľudí sa tam zmestí na státie to je najlepší test a nie študentíkovia.
Zaujímavé, že tam kde testovali praktickú obsadenosť zistili, že čísla čo deklaruje tabuľka sa od skutočnosti odlišujú o jednotky cestujúcich. A ty obyčajným odhadom dokážeš zistiť niečo iné.
Valec