Dávam len do pozornosti, čo som si včera všimol na zástavke električiek, Borská.
OK, cez prázdniny sa to ešte dá spočítať ceľkom ľahko, ale cez školský rok ?
8 minútové intervaly a spočítaj si ?
Už vidím dôchodcov, ako budú hromžiť.
S intervalovým zobrazením som sa stretol v princípe vo dvoch podobách - v dávnej minulosti to bolo napr. v Bratislave pri trolejbusovej linke 12 aj neskôr pri električkovej linke 12, kde sa jednak odchody nezmestili do riadku (t-12 int. 3 min., e-12 int. 4 min,), jednak bol interval krátky ale nepravidelný a presné časy nedodržiavané. V takejto podobe sa to používa aj dnes v civilizácii, kde skutočne je skôr zmysluplná informácia, že cca. do 5 minút niečo príde. Druhá podoba bola sovietska, kde je cestovný poriadok zverejňovaný spôsobom, že v päťmetrovej výške na prevese visí označník a na ňom je namaľovaný akýsi približný interval. Väčšinou je to rozdelené na časti dňa (špička r, sedlo r, špička p, sedlo p, večer, noc) a informácia je aspoň ako-tak relevantná. S extrémom som sa stretol vo vtedy ešte neokupovanom Sevastopole, kde v periférnej riti (ale na veľkom sídlisku) bol na označníku uvedený "interval 3 - 57 minút". Výsledkom takéhoto prozákazníckeho prístupu bolo o.i. aj to, že na jeden trolejbus pripadalo tak desať maršrutiek.
Presne ako píše Mike, minimálne cez školský rok to po kaštieľ aj po kratšej ceste späť do Bratislavy (mimo samotné Bernolákovo) vykonáva to isté jedno vozidlo. Napísal som aj k tomu nedávno moje postrehy a doplňujúce otázky v príspevku #220885 Namiesto reakcie na to som sa však dostal 4 mínusky za ten príspevok. ?
david1