Reply on: Peon #221632:
Vyzerá to tak, že v ZSSK tak trochu nedomysleli SMS lístky napriek tomu, že sú pre použitie cestujúcimi jednoduchšie ako tie nedávne zložité: http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/jedno-cislo-staci-novy-sms-listok-sa-bude-podobat-na-mhd.html Oproti iným CL v tarife ZSSK a aj oproti CL v tarife IDS BK sú o dosť drahšie. Ako sa volá ten prístroj, ktorým sprievodca ZSSK kontroluje cestovné lístky? Totiž sprievodcovi sa to synchronizuje (neviem či aj cez internet alebo iba cez mobilnú sieť bez nutnosti pripojenia na internet). Keďže máme na Slovensku viaceré úseky tratí bez pokrytia signálu [ktorého mobilného operátora na toto využíva ZSSK?] tak v praxi sa vyskytujú problémy s kontrolou platnosti CL.
Totiž kontrola CL prebieha tak, že sprievodcovi začne cestujúci čítať 17-miestny kód z prijatej SMS-ky a po asi troch písmenách (ak je to už zosynchronizované s čítačkou) sprievodca uvidí ten SMS lístok vo svojom prístroji. Neviem či by sprievodcovi stačilo prečítať si SMS z mobilu / smartfónu cestujúceho, lebo slovne napísanú platnosť lístka by niektorí chytráci určite vedeli sfalšovať. A keďže SMS-ka obsahuje iba text [písmená a čísla], a preto žiadny QR kód tam nie je.
Daňový doklad si môže cestujúci vytlačiť z https://www.smslistky.sk/zssk Zaujalo ma, že sprievodca dokáže tým prístrojom na kontrolu CL aj prezvoniť mobil cestujúceho (z ktorého si zakúpil SMS lístok). Cestujúcemu sa taký neprijatý hovor zobrazuje ako "Neznáme".
Viko
Neviem, či by sa to malo nejako negovať s výmyslami o tramtrati okolo každého nového projektu. Lenže to nebude vedieť nikto, kým si mesto nepovie, čo chce. Či tram okruh a Prievozskú radiálu, či iba Pribinovu a Košickú (lebo investovať do súbežných tratí na Košickej a Karadžičke mi nepríde veľmi efektívne, keď vidím, aký je problém stavať dávno sľubované predĺženia).