Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #220258:
Tak toto je ,,návrh roka" ? predĺžiť po AS,ktorú najneskôr v máji zatvoria a s tým aj ulicu oproti nej a potom čo?Nechceli by ešte náhodou aby urobila okruh cez Dunajskú - Špitálsku a Rajskú?Toto je hovadina jak rampa ? schuti som sa pobavil.

Jedno je fakt diletantské od inžinierov,architektov a všeobecne od magistrátu,že pri projekte 1.etapy električkovej trate do Petržalky nenaplánovali a nezrealizovali integrovanú zastávku Farského s prestupom na hrane Električka & autobus (podobne ako má byť po reko zastávka Damborského)...Potom by tu nevznikali takéto mokré šoto sny niektorých menej chápavých lenivých osôb,ktorým je krucinál zaťažko prejsť pár krokov od BUSu k električke.
Ja nevidím dôvod dávať alebo vraciať linku 95 na Autobusovú Stanicu! Tam totiž premáva 88 ktorá by potrebovala posilniť a nie pridávať druhú linku! Pamätám sa, že vždy brali linky z okolia Ovsište, Háje a Technopol.My sme si museli zvykať na každý zobratý spoj a ľudia z konca Petržalky sú rozmaznaný?!?
Reply on: Miro #220258:
"Ak chcú v súčasnosti cestujúci z Petržalky pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku na Farského ulici a novou električkou prejsť cez Starý most dve zastávky na Šafárikovo námestie. "
Šafárikovo námestie = centrum mesta?

A ináč by ma zaujímalo, koľko je denne takých ľudí, že cestujú 95kou a majú cieľ cesty to Šafárikovo námestie. Či je to aspoň polovica z tých podpísaných na petícií...
Reply on: Miro #220258:
Som zvedavy ako chcu pri okruznej trase zabezpecit nadvaznost na elektricky... Debili.
Reply on: Miro #220258:
rozmýšľal niekto pri tom keď to navrhoval? 😃 😃 koľko tam bude jazdiť? kým nezatvoria Nivy kvôli výstavbe novej stanice? ? potom zmenia návrh, že ju chcú cez Kaufland na Bajkálskej cez Hlavnú stanicu s otočkou okolo obchodnej a ešte nech zastaví na SNP pri McDonalde ... omg ...
Reply on: Miro #220258:
Takze kedy budeme mat celodennu L133? Ani Dlhace nechcu prestupovat na Molecke! ?
Reply on: JerryBA #220256:
Ide aj o župnú predvolebnú kampaň ...
Reply on: Miro #220255:
Myslím, že si to už všimli a to ešte nikto nepoklepal základný kameň ?
Reply on: JerryBA #220254:
Ale veď jemu vôbec nejde o praktickosť, ide mu o to, aby si to každý všimol. Kto by si už všimol nejaké drôty nad cestou?
Reply on: Miro #220223:
Keď chce silou mocou developer vraziť do niečoho vo verejnej doprave 50 miliónov, nebolo by praktickejšie aby zafinancoval zatrolejovanie cez Apollo do Ovsišťa, prípadne aj ďalej do Petržalky?
Reply on: omg123 #220252:
Vzhľadom k nízkej dopravnej rýchlosti v staniciach by ti zväčšenie kabín pridalo kapacitu len do značne obmedzenej miery. Viď. napr. Funitel na Chopku. Navyše ti veľké široké kabíny predražujú samotnú nosnú sústavu. Rozumných je fakt tak max. 10 sediacich na kabínu.

Jedine, že by si rozmýšľal nad kyvadlovou/pulznou prevádzkou, ale to je v trase s viacerými stanicami a bez prevýšenia chobotina
Reply on: birch #220248:
ved toto je presne to co ma aj TMR.ale tuto v meste by som ocakaval nieco vacsie, aj pre 50-60 osob. nie pre 6-8.
Reply on: evina #220249:
Hodinu čakať? Navyše v Bratislave? To si vydržala celkom dosť, spakoval by som sa na električku po 15'.
minimalne hodinu (12-13:30) dnes nesli autobusy 31 a 39 smerom na internaty, 80ka iba meskala, petrzalske autobusy isli vsetky normalne - co sa dialo?
po hodine cakania na zastavke Kollárovo nám. som to vzdala a isla na elektricku
Reply on: zlomok #220246:
Čisto technicky sa lanovky prepravujúce jedným smerom 4000 os/hod vyrábajú, pričom majú systém, ktorý kabínku pri nástupe / výstupe spomalí, napr:
https://www.doppelmayr.com/en/products/detachable-gondola-lift/brochure/

Čisto prakticky je to úplný nezmysel, ktorý nikto nezaplatí a slúži iba ako reklama projektu (čo by ma trápilo menej) a našich volených zástupcov (čo ma trápi viac, lebo svoju energiu by mali míňať na niečo užitočné a nie toto).
Reply on: zlomok #220246:
Možno s cieľom dosiahnúť najsexi výsledky uvažovali so 100 % naplnenosťou obojsmerne ?, čo by bolo 2 700 osôb / h pri štvorkabínke a 1 800 osôb /h pri šesťkabínke. Samozrejme, zdravý človek by zrejme stihol nastúpiť rýchlejšie a pri nezohľadnení ZŤP a vôbec osôb s trvalou alebo obmedzenou schopnosťou pohybu (zo zdravotných dôvodov, alebo nesúci náklad, bicykel, detský kočík) by sa dalo ísť na limit 8 osôb za 10 sekúnd. Problémom lanovky je, že nestojí, ale nastupuje sa do nej v pohybe. Problémom tvojho výpočtu je, že nevieme aká bude kapacita jednej kabínky.
Pokračovanie lanovkového nezmyslu:

https://bratislava.sme.sk/diskusie/3105656/1/lanovka-ponad-dunaj-ma-mat-bud-40-alebo-90-kabinok-a-jazda-ma-trvat-osem-minut.html

"Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí."

Viac som našťastie neprečítal, lebo pijano...

Tak sa na to pozrime:

Lanovka má mať 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať 8 minút. Takže obrat kabínky 16 minút. Pri 40 kabínkach vychádza interval 24 sekúnd, pri 90 kabínkach 10,7 sekundy. Zaujímavé, určite to ovplyvní čas staničenia a tým pádom aj kapacitu kabínky, aby ľudia stíhali nastupovať/vystupovať. Pri 40 kabínkach to vidím na kabínky šesťmiestne, pri 90 kabínkach na štvormiestne.

Štvormiestna kabínka každých 10,7 sekúnd: 1350 osôb za hodinu
Šesťmiestna kabínka každých 24 sekúnd: 900 osôb za hodinu

Pýtam sa, ako chcú prepraviť lanovkou 3 až 4 tisíc ľudí? A ozaj, do akej rýchlosti vetra to má premávať?

Vezmime si ďalší údaj: Priemerná kapacita električky 4 až 6 tisíc ľudí za hodinu v jednom smere. Hmm... To počítali dvojosáky bez vlekov?

Príklad z praxe: Karloveská. Interval 2 minúty, súpravy o kapacite 250 miest (pri štandarde 5 stojacich osôb na meter štvorcový). To máme 30 spojov za hodinu po 250 ľudí. Hneď získame 7500 miest za hodinu, teda 5,5 násobok kapacitnejšej lanovky alebo 8,3 násobok menej kapacitnej lanovky. A keby sme interval zahustili na 90 sekúnd, čo by šlo, tak získame 11250 miest za hodinu. Hustejší interval ale nemá zmysel, skôr kapacitnejšie súpravy.

Nechápem kto tým investorom a novinárom tlačí do hlavy kaleráby. Investori si možno sami niečo zmyslia, projektanti im napíšu to čo si ich zadávatelia želajú a novinári to prevezmú, neoveria si základné údaje a ešte to zamnknú pod pijano ako prémiový článok.

Ľudom yebe...
Reply on: Error 0x007 #220242:
Tým myslel určite Centrál, nie centrum 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.