Reply on: zakaznik #217601:
Prosim ziadne skenovanie QR kodov vo vozidle, to by pri nastupe velmi zdrzovalo.Ak by sa v sucasnom systeme umoznila platba bezkontaktnou platobnou kartou, bude to podla mna dostatocne. Idealna volba aj pre obcasnych cestupujucich / turistov / tych, ktori nebudu chciet aplikaciu v mobile.
Aj v takomto rezime by sa dala oddelit on-line synchronizacia cisla karty a platnosti liska s centralnou databazou dopravcu prip. organizatora dopravy a nasledne (z pohladu zakaznika off-line) davkove zuctovanie platby medzi dopravcom a bankou. Podobne to ma napr. Londyn, kedze to umoznuje zavadzanie dennych limitov alebo roznych schem zliav.
zakaznik
Aplikovať systém z devädesiatych rokov v roku 2016 podľa mňa nebol dobrý nápad. Je vhodné sa pozrieť na aktuálne trendy a predikcie najbližšej budúcnpsti. Aplikácia v mobile by bola normálne 2016 riešenie. Tam by si cestujúci vytvoril kreditné konto.
Keďže je pre objednávateľov taká dôležitá evidencia, tak druhou časťou by bol označovač s dotykovou obrazovkou.
Na obrazovke by si substrát zvolil lístok (/lístky). Následne by z obrazovky označovača oskenoval QR kód aplikáciou v mobile. Komunikácia o platbe by prebehla online mobilom a nie nespoľahlivo cez označovače. Evidovalo by sa, v ktorom vozidle došlo k nákupu, tak ako aj teraz.
Žiadne karty, žiadne kartové čítačky, žiadne (ne)párovanie údajov, nižšie náklady. (Čítanie QR kódu sa na prenos informácii o platbe používa bežne, takže nič scifi.)