Ako bolo písané nie všetky linky by to potrebovali. Ja by som skôr na vybrané linky dal polovičný v špičkách alebo celosieťovo ráno 6 min. Keď raz bude dosť vodičov a vozokm... ?
Keď boli 1,3,6, obojsmerné, bolo to 23 vozidiel (6+11+6). A to 6ka bola skrátená.
Variant posilnenia L1 vyžaduje cca 12+11 vozidiel, to je bez problémov, kým nebude treba robiť výluku.
Variant pridania L6 vyžaduje odhadom o 2 vozy viac, čiže 25. Aktuálne máme 3 dlhodobo odstavené 30Tčky, čo v bratislavských podmienkach asi nebude nikdy neobvyklé. A keď si prirátaš 2 ZV (podľa súčasného stavu), tak ti zostane 0 vozov do rezervy, pričom štandardne sa počíta so správkovým percentom cca 10%.
Ja osobne si myslím, že hromadný interval 7,5 minúty počas celého dňa je nezmysel, na niektorých linkách to netreba a niektoré linky zase potrebujú ešte kratší interval, prípadne dlhšie vozidlá (45 m).
Obávam sa, že nemáme dosť obojsmerných vozidiel na 3 linky, ak má zostať aj na ZV a do rezervy za vozy mimo prevádzky (po nehodách, opravách...). Minimálne by som však bol za to, aby 8' interval nekončil už o pol siedmej, ale neskôr.
Začať by sa malo tým, že sa v celej sieti zahustí interval el. na 7,5 min. Síce je to pridanie iba jedného spoja do hodiny na každej radiále, ale poteší aj to (najmä v špičkách).
MHD by mala ostať v druhej polovičke mosta. Aj tak si to zlíznu ostatné linky jazdiace cez Apollo alebo Prístavný most. Myslím že by sa stíhali obraty aj pri polovočnom int. L1. Aj teraz ,keď je mimoriadka a nahrnie sa tam naraz viacej vozov tak sa dokážu celkom svižne obracať ? .
Možno by sa však hodila asistencia dispečera alebo poverenej osoby čo by to tam riadila napr.odchod do centra priamo z výstupišťa.
Momentálne aj neskôr večer smer Petržalka chodia mimoriadne vyťažené obidve linky v porovnaní s ostatnými radiálami. Určite bude nutnosť tam časom buď zlepšiť interval alebo tam presmerovať ďalšiu linku. Ja by som si tam vedel predstaviť špičkovú L6.
To sú tu zase ale šotoušoviny - proste sa most bude robiť na viac krát, so zúženými pruhmi. Zápchy to samozrejme vytvorí, ale to ešte v našich zemepisných šírkach nie je dôvod na komplet odklony busov niekde cez Lafranconi. Prinajhoršom budú zápchy tak neúnosné, že o nich DPB napíše upozornenie, ale to je všetko
Nuz ale v pripade posilnenia L1, by sa musela poriesit aj L3, ktora by mohla zavadzat L1 v Petrzalke. Uz teraz sa obcas pomaly jedna s druhou nahanaju, Takze ked uz, nechali by tocit L3 na nabrezi, ako kedysi L11, alebo by ju docasne nechali jazdit z Race na stanicu. Lenze to by si ludia zas zvykli, a rusenia nemaju moc v laske Nezabite ma, je to len nazor a bezne skusenosti... Urcite su tu lepsi odbornici.
Pri rekonstrukcii dufam obmedzia aj busy MHD do Petrzalky. Lebo mi pride vtipne cestovat s 93 nejako obchvatom cez Apollo/ Lafra do centra kde asi pojdu polhodinu v zapche ludia ak nie viac a zrejme aj cakat na zastavke kym sa daco vytrepe zo zapchy, Radsej nech ide vsetko v Petrzalke busoidne len k elektrickam. A posilni sa rapidne 1 napr. - L1 by zvladla v spicke aj polovicny 4MIN interval.
Za mňa nech to v zime radšej ani nerobia. Nech to zatial zaplátajú, aby to do jari vydržalo. Následne už dobre pripravený a vysúťažený projekt nech sa realizuje.
Súhlas s tým že toto mali pripravovať už minulú zimu.
Sa nečudujem že to KDI nechce povoliť mimo prázdnin.
Si pamätám testovanie bus pruhu na moste. Zápchy boli až po Petržalskú stanicu. Pri rekonštrukcii to chcú uzavrieť celé.
Ja rozumiem, že to nie je jednoduché. Ale na prípravu mali koľko mesiacov a počas nich komunikácia minimálna.
A keď sa teraz niekto pýta, tak sa tvária, že vlastne nič nesľúbili. A že je stále možné, že to stihnú.
Ale obstarávanie neukončené, na výmenu jedného pruhu bude treba mesiac, do konca roka zostávajú iba mesiace dva vrátane Vianoc, KDI nechce o uzávierke mimo prázdnin ani počuť a magistrát na nich páky nemá -> tak o čom sa bavíme, veď je viac ako zrejmé, že to do konca roka nebude. Načo táto hra?
Ale každý si názor urobí sám a snáď to aj zohľadní vo voľbách. Aj keď vždy môže byť aj horšie, že áno...
V tomto prípade nejde o výhovorku. Aj pôvodný povrch na moste SNP nevedeli položiť naše socialistické podniky. Zavolali si na pomoc firmu z kapitalistického Rakúska. Ten povrch tam je doteraz. Ten most je v neustálom pohybe čo isto potrebuje iné technologické riešenie , aby to zase toľko vydržalo .
Ahá, teraz už rozumiem, prečo je asfalt na väčšine petržalských nadjazdov v takom zúfalom stave. Ešte stále neprišli na to, ako ho vymeniť, a to pre "odlišné technologické nároky na rekonštrukciu vozovky na mostoch".
Most SNP je určite mimoriadne technické riešenie, ale takáto výhovorka je rovnakej kategórie ako výhovorka na bomby pri výstavbe nového Starého mosta. Kúsok pravdy upravený a nafúknutý v prospech toho, komu sa to hodí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
birch
Most SNP je určite mimoriadne technické riešenie, ale takáto výhovorka je rovnakej kategórie ako výhovorka na bomby pri výstavbe nového Starého mosta. Kúsok pravdy upravený a nafúknutý v prospech toho, komu sa to hodí.