Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #217312:
Všeličo si viem predstaviť ale čas príchodu niekam by som rozhodne neodrátaval. Niekde sa zasekneš a už máš na krku škrečiaceho vlka, čo sa chce sťažovať, žalovať, fakturovať ušlý čas aneviemčoešte.
Reply on: Valec #217314:
Co je len dalsi prejav toho ze DPB je firma zaseknuta v rannych 90. rokoch.
Reply on: kecho #217307:
A dodnes je to žiaľ najspoľahlivejší spôsob ako získať pravdivú informáciu.

Včerajší zážitok z výluky vo Vrakuni. Na Arménskej to hlásilo Šíravskú, na Podunajskej Estónsku, na Komárovskej pre istotu nič a od Toryskej to vodič sprevádzkoval. A to nehovorím, že v tej tme vonku ľudia ani len netušili, kadiaľ ideme a tak na každej zastávke vykúkali z dverí von.

Za to dnes ráno (možno aj skôr, ale nesledoval som to) už boli náhradné zastávky označené aj číslami liniek a na Podunajskej sa podarilo vylepiť aj cestovné poriadky.

Takže papier vs. IT: 1:0
Reply on: Mike #217310:
A pohonič ich zato nepretiahol bičom?
Reply on: Ike #217309:
To je argumentácia vychádzajúca z reality "bez appky som stratený", v opozícii voči Samovi. ?

Čím samozrejme neobhajujem šlendriánstvo DPB, prípadne niektorých vodičov - viď včerajšia neschopnosť niektorých operatívne meniť ciele na busoch.
So súčasnou technikou by sa reálne dalo spraviť veľa vecí - napr. aj odrátavať čas,kedy príde na konečnú, prípadne k nejakému uzlu (napr. ŽST, AS, Letisko...). Len to by tam nesmeli rolovať stupídne oznamy, ako prijímajú nových technikov, vodičov, reklama na CityCard atď atď.
Reply on: Ike #217309:
" tabule sa fyzicky vyrábali, čo je proces, ktorý je značne náročnejší ako klikať do palubáku, alebo centrálne nastaviť trasu" - ako vidíš, v DPB to neplatí. ? Tam sú o to jednoduchšie a rýchlejšie procesy, o čo menej majú dočinenia s výpočtovou technikou ? (až na nejaké výnimky..)
Reply on: 810zssk #217308:
A aj vtedy sa ľudia dokázali opýtať , že kam to ide❗
Reply on: kecho #217307:
To je tak trocha DPB argumentácia. Druhá strana mince je tá, že úroveň informácií na zariadeniach vo vozidlách DPB sa zvýšila iba minimálne - v niektorých prípadoch zhoršila. Zastávky (linky za predpokladu normálnej prevádzky), cieľová zastávka a pásmo sú informácie, ktoré vedela zobraziť aj plastová tabuľa. Ak sa nemýlim, tie tabule sa fyzicky vyrábali, čo je proces, ktorý je značne náročnejší ako klikať do palubáku, alebo centrálne nastaviť trasu, a predsa sa sa pri niekoľkodňových odklonoch dávali tabule nové (alebo boli už pripravené, to neviem) a predsa sa za okno vodiča dala tabula X s kriedou napísanou informáciou. Dnes Ti 207 pokojne bez náznaku informácie o výluke neodbočí na palisády a ešte sa vodič rozčuľuje, čo sú ľudia podráždení.

Na dnešných televízoroch by sa onakvejšie veci dali zobraziť - predpokladaný čas príchodu do zastávky, nadväzné spojenia (real-time by vôbec nebolo sci fi) a operatívne oznamy o výluke a obmedzeniach. A čo tam máme? 3 mesiace staré ciele, 3 mesiace starú schému (áno, už ju konečne opravili, akurát, že o pár dní bude zase neplatná), reklamu na DPB, reklamu na Škodovku, nečitateľný plagát (iba v SJ) a anglickú reklamu na BCC (pretože inak je úroveň cudzojazyčných informácií vo vozoch perfektná).

Takže súhlasím z Belphegorom, vo svetle tohto je akustické nehlásenie zastávok v relatívne nových vozoch celkom fail.
Reply on: kecho #217307:
A predstav si, byvali casy, ked boli iba konske povozy!
Reply on: Belphegor #217300:
?
A predstav si, byvali casy, ked boli iba plastove tabule a nikomu vtedy nespadla koruna z hlavy, ked sa spytal spolucestujucich, kde je a kolko zastavok je na tu "jeho"... A vzdy sa nasiel niekto, kto poradil. 🙂
Reply on: zavinacsk #217302:
Konkretne s funkciou Najblizsia zastavka nemam dobru skusenost - kracajuc dolu Kollarkom cez park mi uplne nezmyselne ponukla Nam. F. Liszta, takze snaha usetrit sa vypisovania nazvu mi nevysla. Spoliehat sa preto na nu pri cestovani by som asi osobne nemal odvahu.
Mne sa v cudzich mestach osvedcilo pozriet si polohu zastavky na mape a potom si v spoji kontrolovat google mapu s posuvajucou sa bodkou aktualnej polohy.
Reply on: medzernik #217304:
Úplne optimálne je, aby sa tie tabule nevyužívali na reklamu - najmä ak ju DPB robí sám sebe. Značne to obmedzuje ich prehľadnosť.
Reply on: zavinacsk #217302:
Zase ale pravdu ma, vsetky vozidla v premavke by mali mat minimalne akusticke hlasenie a pokial mozno aj opticke tabule v dostatocnej vzdialenosti.
Reply on: zavinacsk #217302:
?

Ďakujem za typ. Zastávkovú tabuľu pravidelne používam, ale o tejto najbližšej som nevedel, keďže sa mobilnej verzii tejto stránky úspešne vyhýbam.

A keď už som ju mal otvorenú skúsil som teda zmeniť aj farbu keď som si všimol „skin=2“ v adrese.

Biela:
https://m.imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?skin=1

Modrá (predvolená):
https://m.imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?skin=2

Čierna:
https://m.imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?skin=3

Rovnako sa dá zmeniť na každej jednej tabuli - na tých ktoré mám uložené som si zmenil farbu na bielu.
https://imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?z=408&skin=1&fullscreen=1
Reply on: Belphegor #217300:
Ak v zadných častiach nie je informačný systém, skús zotrvať v predných častiach, kde informačný systém je ?
K poznámke "budem musieť použiť linku kde jazdia len NB 18" - ak Ti tento spôsob prepravy nevyhovuje, jazdia tu aj taxíky, no za vyššie sumy ako MHD.
Tajný tip - na mobile si zapni http://m.imhd.sk a klikni na Najbližšia zastávka - zobrazí sa Ti prehľad spojov s odchodmi na geograficky najbližšej zastávke, čo síce nepotrebuješ, ale stále tam budeš vidieť, ktorá zastávka je najbližšie, a teda budeš vedieť, kde máš vystúpiť. Ono sa to počas pohybu aktualizuje a automaticky prepína na najbližšiu zastávku.
Reply on: Belphegor #217300:
V novsich je, v starsich nie.
čaute. Chcel by som sa opýtať - ešte stále nemáte v Sorkách NB 18 hlásenie zastávok? lebo koncom novembra idem do Bratislavy na koncert, budem musieť použiť linku kde jazdia len NB 18 a ak som dobre dávnejšie videl tak v zadných častiach nemáte informačný systém. To teda bude švanda hľadať potom konkrétnu zastávku kde vystúpiť...
Reply on: MatejBA #217298:
Ona je za križovatkou. SPA si zaplatil názov iba v tomto smere..
Súhlas s názorom že by mala byť vybudovaná zastávka "Pri Zvonici" na Galvaniho pre L63,96.
Reply on: Peon #217294:
"Prečo je na Galvaniho ul. zastávka Galvaniho pre linky 63, 65 a 96 iba v smere do centra mesta?"

Lebo medzi Starou Ivanskou a Avionom by ju nebolo kde zriadit, kedze od zastavky k zastavke to je nejakych 400-500 metrov a hned za Starou Ivanskou smer letisko sa musia zaradit z praveho do laveho pruhu 🙂
Reply on: dyspozytor #217296:
Srandou je, že tí spomínaní ľudia sa až na jedného (odchod do dôchodku) v stave nezmenili. Všetci sú stále v podniku, stále ako inštruktori. U toho v penzii nastala "generačná obmena synom", jeden zmenil zmluvu na VPP a funguje ako podnikový nehodár a vyšetrovateľ a aj ten penzista sa sem-tam zastaví a stále je kedykoľvek ochotný v rámci možností pomôcť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.