Tak si vezmi priemerné zrýchlenie vlnitého plechu, rýchlosť pri vjazde do tunela, rýchlosť pri výjazde (nejaké to zastavenie nebudeme ani uvažovať) a vypočítajme si na základe priemernej rýchlosti a hodnôt zrýchlenia a spomalenia, ktoré ten vlnitý plech dokáže v rámci zákonov fyziky dosiahnuť, jeho maximálnu rýchlosť, ak by priemerná mala byť 90 km/h! Nechám to tu ako otvorený príklad, rozcvičku pre šotokomunitu.
Teoreticky by sa cez GPS dala zmerat priemerna rychlost v elektrickovom tuneli (porovnanie vzdialenosti medzi bodom zaciatkom a koncom merania - pozor, nie vzdusnou ciarou! - a casu za ktory to preslo). Ale urcite nie takym systemom ze hura zapnem nejaku nahodnu aplikaciu a idem merat
To nič nie je! Mňa akýsi šotouš skalopevne presviedčal, že K2 317 išla dolu tunelom 90 km/h. Vraj to zmeral GPSkom. V tuneli!!! Pre férovosť musím povedať že sa ten vlnitý plech rozbehol na svoj stav úctyhodne, tipujem 65 km/h, ale 90 to nebolo ani náhodou...
Netuším, čo je Tardis okrem stroja času doktora Who v tvare telefónnej búdky, takže neviem, v akom undergrounde merali, ale ak v takom, čo je naozaj under the ground, tak tam moc dobrý GPS signál nebýva .
Áha, áno spomínam si.. Záleží ofc na pokrytí. Naposledy som to zaregistroval v súvislosti s šoto meraniami undergroundu prekračujúceho rýchlosť (merané smartfonmi/appkami) o 7 mzh (mimochodom na súprave s Tardisom)..
Zámerne vnášaná chyba do systému GPS je už dávno minulosťou. Moja stará standalone navigácia TomTom 1005 indikuje rýchlosť zhodne s ciachovanými policajnými radarmi.
1) yes (unless you are 62 and older, then you have to pay reduced price = 0.35 €), do not forget to valid your ticket in a stamping machine after having entered the vehicle,
2) better yes (you ought to get an additional reduced price ticket - it is valid for 3 hours if dedicated for luggage),
3) you are eligible to use a reduced travel ticket in a case if you are 62 and older,
4) drivers do not sell any tickets within intra-urban public transport. Since 11/2015, information attached on ticket machines are multilingual - you will surely understand everything stated within.
Dispecer
Označovač EMtest EM 316 io na bratislavskej hlavnej stanici