Reply on: 810zssk #213923:
Nebolo by rýchlejšie ísť vlakom z Monaru a severnejšie, zo Slovenského Grobu do mesta? Na jednej strane chceme stavať zastávky po železničných tratiach, lebo aké sú to rýchle trate, a tuto chceme predlžovať električku. Samotná Vajnorská radiála má jazdnú dobu 15 minút (od TrnMy - prvý významný uzol, štiepenie prepravných prúdov). Po žst Vajnory by to bolo cca. +5 min., po Monar +10 min., po Pezinok +10 min. (tipujem) = cca. 40 min. ... a to ešte som len na Trnavskom mýte. Odtiaľ zrejme drvivá väčšina cestuje ďalej do centra: ďalších 10-20 min. To je už pomaly hodina cestovania, síce ekologicky, ale takisto dlho, ako autom, alebo 525 + 4. Tram-train podobne, len by mal menej zastávok mimo mesta od Zlatých Pieskov.
Kým normálny vlak (vozidlo 1435 mm, zrejme ľahšia elektrická obojsmerná súprava) by mal zastávku len niekde pri Slovenskom Grobe, možno dve v Čiernej Vode a hneď by sa napájal na trať v žst Vajnory ďalej na slávnu Filiálku, či na Hlavnú stanicu. Úsek Pezinok - Vajnory by urobil za 15 min., za 10 min. je odtiaľ na Filiálke/Hlavnej stanici. Prípadný prestup na žst Vajnory na Vajnorskú radiálu (plánované predlženie k žst, dochádzka: Stará Vajnorská - Polus, Bajkalská).
Bratislavčania nechcú dotovať električku do suburbia: načoby aj bola, tipujem by zastavovala každých 300 metrov, lebo veď je to "električka", a má nejaké štandardy. Načo také pohodlie? To nie je sídlisko mesta (teda je, ale administratívne nie, a je už vzdialená príliš od centra - veď preto sme chceli aj do Petržalky rýchlodráhu, a budeme mať pomalodráhu). Načo viesť električku už z regiónu zbytočne dlho, keď dokonca by križovala s normálnou rýchlou železničnou koridorovou traťou? Aj ŽSR vie o pláne železničnej trate cez Čiernu Vodu, počítajú s tým.
Spomínajú električku, lebo je to viacej mestskejšie slovo, a viacej sa im to tam páči. Ale neviem, ako by sa im páčila jazdná doba tej električky po tom, čo by vyžiadali 3 zastávky v jednej ulici s argumentom "je to predsa električka, nie vlak!"...
Palo1987