Áno, toto sa stalo aj mne. Dokonca tento rok. Rozčuľoval som sa, ako obvykle, že zase niekto používa vlastnostné prídavné meno namiesto privlastňovacieho (Eisnerová, Bosáková a pod.) a hľa, ono je to vlastnostné ?
V Dúbravke máma zasa síce Hlavicu ale vedľa nej Brižitskú a to je tiež obľúbený cieľ przniteľov jazyka.
Ale aj ja, známy Grammarnazi, som už narazil, lebo som myslel, že ulica je Grösslingova podľa nejakého Grösslinga, čo založil kúpele a ona je Grösslingová podľa ryby ☺ .
Krpáš (pôvodne Krpaš) je podobne, ako Glavica, lokalita, alebo časť kopca v blízkosti Štokeravskej vápenky (historický kameňolom).
Inak v DNV je veľa zle interpretovaných názvov:
Glavica (už som to počul vysloviť aj [glavika]) je názov pieskovcového kopca (ktorý už neexistuje) a v predklade znamená "hlávka",
Pod Lipovým je s gramatickou chybou, správne je Pod Lipovím, pretože lokalita sa nazýva Lipovie a teda skloňovanie je podľa vzoru vysvedčenie,
Na Grbe sa častokrát skloňuje, ako keby bol nominatív slova Grba, ale pritom je to ten grb, čo z prekladu z chorvátčiny znamená "hrebeň" (v geomorfologickom význame).
Podľa Wikipédie je to vrchol. „Vápenka je miestna časť Devínskej Novej Vsi nachádzajúca sa na juhovýchode mestskej časti. Ide o osadu, resp. záhradkársku kolóniu na úpätí vrcholu Krpáš.“
Nevie niekto, co presne je Krpas? Mam knihu Bratislava atlas ortofotomap z roku 2001 a tam je uvedene nieco take, ale nenasiel som to na ziadnych inych mapach, takze netusim, ci je to kopec, alebo nejaka lesna lokalita ako Za blatom a podobne.
Ono je totiž jedno či išlo o autobusy alebo o trolejbusy. Väčsiu výpovednú hodnotu má číslo linky. Ak sa na trase pravidelne stretávajú tri vozidlá na linke s hustým intervalom, trasou cez celé mesto, alebo najlepšie s kombinácou oboch príliš veľa sa s tým nedá robiť (je to ovplyvnené aktuálnou situáciou na cestách a štýlom jazdy vodiča).
Len sa mi to zdá, alebo si naozaj na všetkých fotkách? Ja som ti poprial len k prvej a zrazu pozerám, že tých električiek s roletkami dole je tam viacej.
Error 0x007
nuz, viem a mas pravdu.. len je to obcas smiesne.. neexistuje 100% spolahliva MHD nonstop 365 a 1/4 dni v roku.. ale nezavidim vodicom, lebo casto vidim MHD pokazenu.. ci uz Tbus so spadnytym vedenim, alebo bus pokazeny.. neviem cim to je, mozno defekt, mozno technicka chyba, zial, stava sa..
a mozno tie 3 MHD co som videl mali sluzobnu cestu a neprepli si cisla, ale to skor asi nie..
ide len o to, ze obcas to pobavi, ale v dobrom, samozrejme..
treba sa povzniest nad kazdodenne nezdary, inak clovek skonci na operacnom stole so sdrcom uz v 40, pripadne 45tke..
takze tu moju, ak niekto cital v tom prispevku kritiku, beriem spat.
V pôvodnej otázke si písal ,,denne dochádza,,? preto ten môj prepočet ? Ale napriek tomu ak ku každodennej jednosmernej ceste pridáme občasnú cestu MHD v Bratislave a prípadné cestovanie cez víkend a zóna 715 zahŕňa aj Dun Lužnú a Kalinkovo kde bude mať platný PCL.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
7ross7
Ono je totiž jedno či išlo o autobusy alebo o trolejbusy. Väčsiu výpovednú hodnotu má číslo linky. Ak sa na trase pravidelne stretávajú tri vozidlá na linke s hustým intervalom, trasou cez celé mesto, alebo najlepšie s kombinácou oboch príliš veľa sa s tým nedá robiť (je to ovplyvnené aktuálnou situáciou na cestách a štýlom jazdy vodiča).
To je reakcia hlavne pre „nakavicku“.