Uz vidim to oznacenie listka za Zahorskou Bystrici v nabitom spickovom buse do Stupavy. Existuju podstatne krajsie riesenia ako tieto provizoria, ktore by zas museli byt odlisne podla dopravcu (alebo u ZSSK budes vybiehat z autobusu?). Nehovoriac o tom ze nadvazovanie PCL sa nemusi vzdy diat na hranici zony. Co ak bude cestujuci s PCL po 215ku, ktory pojde po praci v BA nieco vybavit do Malaciek busom co v 215ke nestoji? Ako mu to oznaci listok? Riesenie kombinacie cestovnych listkov musi byt univerzalne aplikovatelne, napriec dopravcami a trasami. Nie ze bude osem roznych sposobov ako to nadvazovat a stale niektore kombinacie nebudu pokryte.
Mimochodom, keby sa na SL tlacilo aby dodrziavali tarifu, tak skor ci neskor evidencne listky budu musiet zrusit, alebo aspon upravit, lebo v ich dnesnej podobe proste niektore kombinacie ktore su v sulade s tarifou IDS BK nevydaju.
- v predajniach DPB, kde majú v ponuke cestovné lístky na 2 až 5 zón,
- v predajni Slovak Lines na autobusovej stanici Mlynské nivy, kde ponúkajú kompletnú ponuku cestovných lístkov na jednu cestu,
- v predajniach ZSSK, kde majú v ponuke kompletnú ponuku cestovných lístkov na jednu cestu,
- v predajných automatoch na zastávkach MHD, ktoré poskytujú predaj cestovných lístkov na 2 až 6 zón,
- v predajných automaty v obchodných centrách, ktoré majú v ponuke kompletnú ponuku cestovných lístkov na jednu cestu,
- u províznych predajcov, ako sú napríklad novinové stánky, kde majú v ponuke vybraný sortiment z cestovných lístkov na 2 až 5 zón,
- vo vozidlách regionálnych autobusov si môžete zakúpiť cestovný lístok na ľubovoľnú cestu.
Ono, keby SL nepotreboval tie ich evidenčné papieriky, tak by sa to dalo krásne tak, že na hranici zón by sa zmenilo v OCL číslo a cestujúci by si označil lístok počas jazdy.
PP IDS BK stanovuje ze kombinovanie CL je mozne za podmienky dodrzania ich platnosti a oznacovania. Tie nemas ako dodrzat (bez variantu s doplacanim zony navyse), tak aby si zaroven dodrzal pravidlo ze medzi dvomi zonami musis mat listok pre predchadzajucu aj nasledujucu. Do toho este narazis na tupy odbavovaci system Slovak Linesu a uz je to uplne dokonale.
Kombinovanie listkov je v IDS BK absolutne nedoriesene. Pritom sa stacilo pozriet 130 km severovychodne, kde to maju jednoduche a univerzalne pouzitelne riesenie (hoci treba dodat ze neumoznujuce kombinaciu dvoch JCL - ale to nepovazujem za problem, cestujuci si priamo kupi listok na celu trasu). Ale to by najprv muselo byt zadanie sirsie ako "spustite nejaky IDS a nezaujima nas co to vlastne bude" a jednak by Slovak Lines musel upustit od odbavovacieho systemu ktory od svojej obsluhy nevyzaduje znalost tarify.
Velka chutovka je napriklad ak ma cestujuci trojdnovy listok pre Bratislavu a chce ist so SL jednorazovo napr. do Pezinka. Riesenie bez opatovneho platenia zony 101 prakticky neexistuje.
Vodic ti nema ako vydat "nadvazny listok". Ak sa preukazes listkom z MHD tak ti plati pre cestu potial pokial plati. Najneskor v tej zastavke si povinny si kupit dalsi listok ak chces ist dalej.
No lenze ak ja si kupujem len 15min. listok, aby som sa dopravil na AS, tak ukazem vodicovi SL, ze aha: ja som uz raz cestoval MHD-ckou!, a teda mi vyda nadvazny listok bez zon 100+101? Tym padom sa veziem od AS az po Lamac nacierno? Ci az po Krce?
Ani zmienka o tom, ze sa 7 a viac zonove predavaju niekde inde, ako u DPB. Aj na ASMN su len mapky a, ze nech si dobijeme BID kartu (?), ale ze by sme si mali kupit PCL, ani nahodou.
Tento system je fakt prozakaznicky... boze, tak by som bol zvedavy, ako sa pohybuje krivka poctu cestujucich aspon v regiobusoch. ?
Zrovna ty by si PP IDS mal poznat a vediet ze:
a) Cestujuci medzi dvomi zastavkami je povinny mat listok platny v predchadzajucej aj nasledujucej zone.
b) Kombinovanie listkov je mozne pri dodrzani pravidiel platnosti a oznacovania CL.
Ako ma podla teba v praxi prebehnut tebou navrhovane kombinovanie CL u SL? Nadvazny listok mozno vydat az v dalsej zone, cize jednu zastavku ide cestujuci na cierno. Tebou uvedene kombinovanie preto mozne nie je.
Navyse listok na tri zony + listok na styri zony stoji viac ako listok na sedem zon.
V uvedenom pripade si kupis listok na predajnom mieste ktore predava cely sortiment listkov, alebo pouzijes karnet. Predajkyna v DPB mala toto cestujucemu poradit, len to by tarifaci nesmeli byt snad najneschopnejsiou castou tej neschopnej firmy.
Vela stastia s tymto postupom. Ak budes mat aspon trochu stastia tak ti to vodic vyda, ale az po prichode do prvej zastavky v regione. Aj to len ak budes mat stastie na aspon trochu pricetnu osobu a zaroven ochotu ohyhat predpisy (a absenciu revizora). PP IDS BK priamo uvadza ze taketo kombinovanie CL povolene nie je.
7 a viac zónové lístky predávajú:
- multifunkčné automaty,
- železničné stanice,
- autobusová stanica,
- v predajni DPB si možno kúpiť Karnet, ktorý je určený ako náhrada viac zónových lístkov, ktorých sa celkom logicky predáva výrazne menej, takže by sa ich tlač do predpredaja ani neoplatila (že to v DPB nevedia ponúknuť je už žiaľ ich chyba). Ako funguje si môžeš na každom z nich prečítať.
Naviac, ako píše S499, stále môžeš v autobuse dokúpiť si len chýbajúce zóny, po koniec BA pôjdeš na jeden lístok a potom na druhý.
Ak už raz 100+101 máš, tak si ich samozrejme v autobuse SL už druhýkrát kupovať nemusíš, doplatíš si len zvyšok. V predajniach DPB by sa ale samozrejme mal predávať plný sortiment lístkov.
Veď držia sa už! 2-3-4 týždne, akurát, že vo vypnutom stave. ? ale vo Veľkom Bieli sa neodhodlali ich nainštalovať myslím dodnes. Tam v minulosti vymaľovali budovu, po 4 hodinách už tam boli prvé grafitti.
Ináč súhlasím, tie stojany sú tak labilné, že by som to vylomil aj keď sa o nich opriem, plus absolútne ich nevidno - snáď tam dajú nejaké nálepky, ale skôr nie... a nebolo by ťažké rozbiť ani na obsadených staniciach, keďže v noci sú taktiež opustené, čiže nielen na zastávkach hrozí ich poškodenie.
Automaty stále nikde. Akože čaká sa na zavedenie elektronických CL, a teda nainštalovanie nových označovačov do starších vozidiel DPB? Dovtedy akurát tak stihnú rozkopať v každej stanici a zastávke tie označovače po celom kraji.
Mimochodom ďalší paradox IDS BK:
Čo, ak chcem cestovať do štvrtej zóny (a viac) od centra mesta na jednorazový lístok z mesta s použitím MHD? Lebo momentálne ak chcem ísť napr. do Malaciek, tak si musím kúpiť najprv lístok 100+101, a po nástupe do autobusu SL si musím zakúpiť ešte raz 100+101, pričom 100ku až dvakrát. Teda 100ku platím až trikrát --- pretože mimo autobusov SL 7- a viac zónové lístky neexistujú, nepredávajú sa. Ja som si to doteraz ani neuvedomil, až len jeden cestujúci v predajni DPB sa na to pýtal, a právom bol rozhorčený, že aký je to teda integrovaný systém? Celá predajňa (prítomní cestujúci) sa smiala a prikyvovala. Tomu sa už fakt hovorí krádež.
Čiže prestupný systém v smere do BA ešte funguje (ak autobus SL nestojí v zápche a nevyprší platnosť lístka), ale von z mesta už nie, lebo ako sa ja dostanem z Petržalky cez AS do Malaciek, keď neexistuje 8-zónový lístok? No jedine, že si priplatím použitím ďalšieho lístka k extrémne predraženému lístku ASMN-Malacky.
V tomto prípade neobstojí ani argumentácia "kúpte si PCL", lebo ak to nie je pravidelný cestujúci, nekúpi si a nabudúce ani nepôjde verejnou dopravou = ani autobusom SL, ani MHD, lebo došiel autom. Alebo karnet? To sám neviem, ako funguje, a ani by som nevopchal do označovača u SL.
Asi prvy rozfranforcovany oznacovac na nedavno instalovanych zel. staniciach - BID - EM 316io, je ten vo Sv, Jure.?
Tento typ je podla mna absolutne nevhodny na pouzitie do exterieru! Cele to prevedenie "na stracej nozke" je uplne labilne a v tej sivej ci sedej klietke je to maskovane, akoby cielom bolo maskovat to pred cestujucim...
To si ozaj mysleli, ze toto vydrzi viac ako jeden vikend, hlavne na opustenych zel. zastavkach?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
Ono, keby SL nepotreboval tie ich evidenčné papieriky, tak by sa to dalo krásne tak, že na hranici zón by sa zmenilo v OCL číslo a cestujúci by si označil lístok počas jazdy.