Problem je ze takyto Airport Express by tiez chodil po drvivu vacsinu dna prazdny. Pri tom rozsahu dopravy co je na BTS to ma zmysel riesit jedine ako ucelove spoje, ktorych prevadzka by sa vyhlasovala na kazdy den.
Vlak na letisko BTS je podľa mňa hlúposť. Bohate by stačilo zaviezť priamy AirportExpress s cestovným 3 EUR z hlavnej stanice bez akéhokoľvek zastavenia, s busmi seriózne upravenými na batožinu a s odchodmi vždy 3 minúty pred busom 61. Každá z možností cestovania by si našla svoju klientelu.
Stretnut nemuseli, ale takto by sa to dalo riesit eurofondami a to je sposob, ktory by ich urcite vysiel lacnejsie, ako keby to museli tahat cele zo svojeho rozpoctu..
Ano, to je dobra alternativa, aj ked menej riesiaca regionalne vazby. Ta Budapest by mohla zasadne lepsit ekonomiku toho projektu (spojenie VIE s ovela vacsiou castou jej spadovej oblasti).
Ak by sa naozaj obnovil Pressburgerbahn do Petrzalky, bolo by vsak treba nieco vymysliet zo stanicou v Petrzalke. Väcsinu casu by to bolo v pohode, ale uz teraz su tam vlaky rano pred rannou spickou dost natlacene (ÖBB ich tam cez noc parkuju lebo treba v rannej spicke viac vlakov z Bratislavy ako z Viedne) a nastupiste 2 tusim nefunguje na 15kV 16,7 Hz...
Co sa rychlosti tyka, tam by bolo treba tlacit na ÖBB aby aspon trochu investovali do tej trati, lebo tam su casovo este velmi velke rezervy. Na celom Pressburgerbahne sa nachadza vela ostrych oblukov, cez niektore sa jazdi iba 50-60 km/h. Priemerna rychlost na tej trati podla mna lezi pod 100 km/h.
Taktiez by to ponuklo alternativnu moznost bez prestupov pre dochadzajucich do 2. a 3. okresu Viedne, pripadne az za Dunaj (Floridsdorf). Casovo by to bolo podobne, ako dnes trasa Petrzalka - Hbf + prestup na S-Bahn an hlavnej trati. Takze v rannych a poobenajsich spickach by to podla mna mrtve nebolo aj keby spojenie na letisko nebolo rychlejsie ako dnes...
Atraktívne spojenie BA - VIE bolo zvažované v rámci TEN-T17 s využitím (samozrejme po prestavbe) existujúcej spojky Flughafen Wien - Gotzendorf an der Leitha. Táto by mala využitie nie len pre REXy bo Bratislavy, ale aj pre RailJety do Budapešti.
Ak by OBB mali záujem prepojiť trať 907 s nejakou inou, stačilo by im obnoviť stále existujúcu spojku Bruck - Petronell-Carnuntum, ktorú majú celú doma. Navyše, jedno z možných trasovaní z Wolfsthalu do Petržalky bolo aj cez Kittsee, takže so ŽSR by sa ani stretnúť nemuseli.
Presne tak, za priecestím bolo asi 50 m koľaje... ono to priecestie tam zjavne vzniklo až v čase budovania diaľnice, keďže roky predtým tam bol vstup zakázaný a ani Bratská tam ešte nebola.
Napriklad ja. A robim to tak, ze necham auto v Hainburgu, kde neplatim za parkovne a idem dalej S7 az na letisko. Okrem toho ta spojka na Petrzalsku stanicu by sa OBB celkom oplatila, pretoze pri vypadku Hainburg ci Wolfstahl by neostali odrezany od sveta, rep. pri pokazenom vlaku a parkovani v Bratislave v Petrzalke by stacilo nieco stiahnut z Brucku a nemuseli by to tahat az z Mannswörth alebo az z Viedne. Hlavne by sa im pekne prepojili dve trate. Tak sa ani necudujem, ze rakusaci nad tym aj rozmyslaju. Horsie je to u ZSR. Postavit novu trat (nie rekonstrukciu)? Vsak to bolo naposledy v 1992 (opravte ma ak sa mylim), a to bolo 1,4 km trate do Kittsee.
haló