Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #211780:
Hmm a tých zvučiek je v okolí Bratislavy (prípadne na Slovensku) asi koľko? No a ja som v mojom predchádzajúcom príspevku písal o Sládkovičove. ? Svätý Jur a Rača majú zvučky, ktoré inde nie sú?
Reply on: Peon #211778:
Alebo aj vo Vajnoroch je živé hlásenie.
Reply on: Peon #211778:
Napr. Bernolákovo (má príjemnú zvučku), Senec (nemá zvučku, občas si omylom zapnú mikrofón a počuť ich štebotanie, rozhovory), aj Sládkovičovo má živé hlásenie.

V Kútoch je systém HAVIS, inde INISS.

Bratislava-Vinohrady je riadené z Hlavnej stanice. Svätý Jur z Rače - preto majú indentické zvučky... atď.
Reply on: Peon #211778:
Áno v menších staniciach vykonáva (púšťa) hlásenie výpravca a v trochu väčších operátor. Ale kto to robí na diaľkovo ovládanej trati, to neviem.
Má niekto prehľad kde v okolí Bratislave (príp. aj v meste ešte?) existuje živé hlásenie o príchodoch / odchodoch vlakov? Prekvapilo ma, že nielen niekde na dedine, ale aj v malom meste to existuje. Hádajte, ktoré mesto v Trnavskom kraji myslím? ?

Ak správne tomu rozumiem, hlásenie vykonáva zamestnanec dopravnej kancelárie, ktorý je zo ŽSR. A ako je možné, že v Kútoch vopred nahraté hlásenia hovorí mužský hlas zatiaľ čo na väčšine iných staníc je to známy vždy rovnaký ženský hlas? To koľko verzií vopred nahraných hlásení na staniciach na Slovensku existuje?
Plánuje sa upraviť Plánovač cesty na BID ?
Reply on: Ike #211773:
Videl som sorku slovaklines ktorá dostala gule o 3-4 sekúnd skôr ako autá. Pravdepodobne je v tom pruhu slučka, takže tá zaregistruje aj 10 metrový náklaďák keby v tom pruhu išiel...
Reply on: Jadran #211766:
To, ze sa vodici striedaju na trati sa nevylucuje s tym, ze voz voz moze byt niekomu prideleny a dany na zodpovednost.

Aj v inych odvetviach sa niekedy pouziva to, ze k nejakemu stroju sa prideli zodpovedny pracovnik. A predstav si, ze funguju napr. vo stvorzmennej prevadzke. (Navyse mozno napr. aj s brigadnikmi.)

Zodpovedny zamestnanec s priplatkom je zodpovedny za vcasne hlasenie poruch a cistotu. Ostatny zamestnanci su iba zodpovedny sa nespravat ako prasata k danemu vozu.
Reply on: Mike #211771:
A registruje to všetky autobusy? Lebo videl som staršiu SORku ako tam dostala voľno-gule spolu s autami. A čo Slovak Lines?
Reply on: Miro #211762:
Veď na toto som nedávno Dávidovi odpovedal. Jazdiť s jednosmernými v zostave PX je núdzové riešenie, pretože vždy v danom smere jazdy zostane prázdny zadný vozeň. Zostava PX má význam len u časti Várii v Olomouci, na linke, ktorá je dočasne bez obratiska a potom v BP, kde sú T5 v obojstrannej verzii a vzhľadom na ich zvyklosti by sólo nemohlo jazdiť, pretože majú väčšinou iba úvraťové konečné, preto sa v zásade radia do PX (dvojice) alebo v prípade trojíc tak aby boli krajné vozne natočené PX.

(Naše T5 sú u nich vlastne iba kompromis, pretože oni uznávajú v zásade iba obojsmerné.)

Reply on: Ike #211767:
Keďže na križovatke je dynamické riadenie, tak sa správa ináč, keď je v buspruhu autobus. A to tak, že vtedy mu skáče signál voľno o pár sekúnd skôr ako autám zelená (resp. žltá).
Reply on: Jadran #211769:
A práve preto píšem, sú podniky s ďaleko horšou údržbou a funguje to.
Reply on: ufo #211768:
Prave preto pisem, ak to nebolo dost jasne z predosleho prispevku - v DPB to fungovat nemoze.
Reply on: Jadran #211766:
Vyskúšaj iný podnik ako DPB a tvoj lepší argument padne.
Víte, co to znamená?

To znamená, že sme zase o krok před nimi.

https://youtu.be/Ei3wjh2aWe0

?
Reply on: 810zssk #211763:
Bohuzial v tomto pripade neexistuje lepsi argument, ak chces pochopit, o com tu asi dotycni dristaju, nez to, ze to vyskusas na vlastnej kozi. Skakat z voza na voz nieje sranda, fungovalo by to akurat v krajine, kde sa v DP rovnako staraju o vsetky vozidla a nema kazdy jeden vrak nejaku specificku skrytu vadu, na ktoru prides az za jazdy dajme tomu s cestujucimi a zacnes sa kvoli tomu jedovat. Na tunajsej zbierke humusackych serblov, kde sa tesis uz len z toho, ze sa neprilepis k pristrojovej doske vdaka storocnej spine ktora v kabine vladne, a nefuka na teba za jazdy do takej miery ze mas problem vystriet sa na fajront. Ja inak pevne verim, ze nemat vo vozovniach princip pridelovania vozidiel vodicovi/partii, na ktory sa tu tiez frfle s velkou oblubou, siel by cely vozovy park dolu vodou raz tak rychlo ako teraz. Takto ti vodici (zial cest vynimkam) maju aspon nejaku snahu udrziavat svoje pracovisko v schopnom technickom stave. Ak by sa pustil system "strieda ma na trati barjaky humusak a nas.re mi do kabiny", aj tato snaha by sla velmi rychlo doprec.
Reply on: Spacer1 #211761:
Ako dlho pracuješ ako vodič? Koľko z toho v iných dopravných podnikoch, než v Bratislave?
Reply on: 810zssk #211760:
Presne tak - opäť stačí návšteva Budapešti. Navyše to skracuje obratové časy v úvratiach - električka prichádza na konečnú, jeden vodič vystupuje s taškou a ide do búdy piť kávu, druhý nastupuje s taškou na opačné stanovište a odchádza do premávky.
Podmienka je ale dokonalá údržba.
Reply on: Spacer1 #211761:
"Zamestnaj sa ako vodic" je uplne najlepsi argument, gratulujem ?

Ani rusnovodic nejazdi cely den na tej istej lokomotive a to teda nemaju ziadne podstatne lepsie podmienky nez vodici elektriciek, skor naopak. Neexistuje jeden dobry dovod preco by mal mat vodic zrasteny zadok s vozom ktory soferuje. Prechod z jedneho voza do druheho, tak ako je potrebne, je uplne standardna vec v mnohych prevadzkach a vedie k zvysovaniu efektivity (zvysovanim obehovej rychlosti vozidiel na najlepsiu moznu uroven).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.