Reply on: Spacer1 #211427:
Toto je tak neobjektívny a zavádzajúci článok až my je z teba na grcanie. Ministerstvo dopravy je riadiacim orgánom železničnej dopravy na Slovensku a neriadi železničnú spoločnosť SR, ani RJ, ani iné železničné spoločnosti. Ako za to môže Počiatek so svojim orchestrom.Problém je ten že železničná spoločnosť si mala dávno oddeliť hospodárenie od regionálnych vlakov a rýchlikov od diaľkových vlakom štandardu IC,EC. Regionálne vlaky a R su platené z verejnej služby a môže sa ich prevádzka dotovať. IC a EC sú podľa doporučenia smernice EU vedené na komerčnej báze a nesmú sa dotovať.Keby železničná spoločnosť na IC vlakoch vedela hospodáriť aspoň tak ako RJ, tak by to bolo v poriadku, zbytočná prezamestnanosť, neefektívne plytvanie prostriedkami, neochotný personál, personál nevie anglicky, nemecky. Áno máš pravdu Jančura má na vlakoch stratu( okrem trati BA-KN ) ale platí si to zo svojich, nie zo štátneho. Jančura je v tejto pozícií obetným baránkom a ja na jeho mieste odídem z jej trati tak, či tak. Následujúci scénar bude taký, železnice zrušia IC, na svoje R( ktoré mimochodom chodia každé 2 hodiny ) nasadí súpravy z IC vlakov a pod rúškom R ich bude štát dotovať,, čo na tom , že cesta sa predĺži,veď slovák je zvyknutý. Jančura nezoženie súpravy a mašiny pre zvýšenie počtu , vlaky budú chodiť preplnené a časť cestujúcich sa presunie do rychlíkov. Jančuri nechce dneska požičať nikto ani hnacie vozidlá na 160 km, ani vozne a to bol pýtať aj v Rakúsku. Železnice už dnes pripravujú a chcú vyčleniť časť vozňov z rýchlikov na špeciálnu triedu, aby mali kľud od ostatných a ponúkli časť kapacity.
ufo