u novych skodoviek neviem, no u tatroviek nie je nahodou funkcia taka, ze maximalna brzda (pedal, rucny radic) aktivuje magnetky+EDB+ČB? a tlačítko BSP iba magnetky a ČB? .
K tomu zvoneniu, keď sedíš v polohe ako veľká časť vodičov, tak napríklad pri ručnom radiči (T6, T3P, K2S...etc) máš ľavú ruku na radiči (teda aj okamžitá reakcia ak sa zrovna nehráš na mobile) a pravá ruka na pravej strane panelu (ovládače diaľkových, smeroviek, ZVONCA)... a teda pri vbehnutí auta ľavá ruka na brzdu a pravá ruka na zvonec (like a Fíra - pravá ruka prestaví na rýchlobrzdu, a ľavá ruka hmatá klaksón)....
Zvonenie po zastavení by teda bolo obyčajné "Ty kus .......... "...pustí zvonec, potlačí páku do jazdy, a ide sa veselo ďalej (i keď by mal vodič po takejto prudkej brzde sa aspoň opýtať dozadu či nikto nespadol...alebo sa nezranil...ale ok). Pri šlapátku to isté, len miesto ľavej ruky pravá noha.....
Automaty prevadzkuje DPB, takze duplikat tam predanych PCL vydava DPB. Akurat netusim ci to robia v kazdej predajni (ale skor by som odhadoval ze ano).
"Ako ďalší dôležitý projekt odporúča generel prepojenie Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiály priečne cez Tomášikovu ulicu." - to som tusim nedavno navrhoval a vraj to nepojde ? Tak uvidime
V pripade ze elektricka zacala zvonit, stlacil bezpecnostny spinac (zachranna brzda), to zapne celustove, elektrodynamicke a magneticke brzdy + zvonec.
Pokial viem, tak sa zachranna brzda vypina vypnutim a zapnutim riadenia (elektricky)
Elektricky od Skody mali vzdy spravidla 2 typy nudzovych brzd:
Nudzova brzda (najucinnejsia brzda) ta brzdi a vyuziva aj pocitac aby optimalne zabrzdila
Zachranna brzda ktora obide palubak a vypne elektrodynamicku brzdu (pouzije sa len kotucova a magnetky) a aj protisklzovu ochranu takze moze dojst k poskodeniu kolies a vyraznemu smyku. Vypina sa myslim rovnako vypnutim a zapnutim riadenia + pootocenim spinaca na doske
Obidve brzdy na Skodackych elektrickach zapnu zvonec.
V pripade nasej 29T/30T sa tlacidlo Nudzova brzda nenachadza a asi sa aktivuje iba rucnym radicom.
Dnes som cestoval staršou električkou na linke 9 a v tme mu pravdepodobne vbehlo do cesty auto. Z pomerne nevysokej rýchlosti vodič použil na prudké brzdenie magnetky či ako sa to volá. To je núdzová brzda?
To preto po zastavení električka zopár sekúnd zvonila? Čo potom vodič musel stlačiť, aby to prestalo zvoniť? Pravdepodobne to teda ubrzdil, a preto po niekoľkých sekundách státia na mieste sme pokračovali v jazde, a preto zrejme ani nemal čo nahlásiť na dispečing.
To aj nové električky v takom prípade po zastavení automaticky zvonia?
Musí si nahlásiť stratu ISICu v škole a vypísať si potvrdenie o jeho zablokovaní. Na ňom nech je aj SNR číslo. S týmto potvrdením potom prísť do predajne, kde si kupovala PCL a tam ho predložiť so SL kartou.
Zdravím všetkých, mám otázku, priateľka stratila isic, mala na ňom PCL do polovičky decembra, je možné ten PCL prehrať na kartu Slovák Lines? (kartu Slovak Lines už má) Dakujem
?
Myslím že by bolo vhodnejšie a určite účinnejšie toho konkrétneho vodiča na to upozorniť a vypočuť si jeho reakciu.Vôbec sa nechcem zastávať vodičov ktorý to robia alebo spravili tiež ma to nasiera keď sa snažím v predu stojacich ľudí čo evidentne chcú stihnúť predomnou stojaci prestup uspokojiť.Len som chcel príspovkom nižšie podpichnúť kolegu aby zohladňoval aj druhú stranu lebo nemusí mať ani šajnu o tom prečo sa to deje.Tak ako sú vodiči vo svetle cestujúcich zlý tak je to aj opačne.A čo sa týka gramatiky sa osravedlňujem lingvistom nekontroloval som po sebe príspevok ale toto nie je gramatické okienko,ide tu o podstatu problému.
No ale prestup 207 - 203 idúcich v súbežnom smere, ktoré sa majú navyše podľa cp prekladať, je veľmi málo pravdepodobný.. Skôr si myslím, že tá 207 naháňala 203 ku nie preto, aby niekto prestúpil, ale preto, že vodič meškal 8 minút a nechcel prísť úplne aj o prestávku na Mliekarenskej.
Oveľa horšie by som videl ten prestup 41 - 64, keďže tam bola aj dopravným príkazom daná povinnosť čakať. Tam už pomôže asi iba brať prémie alebo dať tam napevno dispečera ktorý bude na to dohliadať celý deň..
Lesník-autobusár, myslím, že by si sa veľmi dobre uživil u ZSSK. Všetci sú blbci, iba ty si lietadlo, však? Tak sa skús na úvod doučiť gramatiku a potom budeme pokračovať.
Justas ma pravdu. Niektori vodici to s oblubou robia. Minule sme takto s L207 od Budkovej nahanali L203. Na vsetkych spolocnych zastavkach to vyzeralo tak, akoby sa vodic L203 snazil utiect pred L207. Tiez sa mi stalo, ze ma vodic druhej elektricky v poradi nechcel pustit prestupit do prvej na zastavke Blumental (o dlzke nastupista tu nemusime polemizovat) - aj ked to vzhladom na frekvenciu spojov nebola pre mna katastrofa. Tych pripadov je na mraky a obzvlast vela skusenosti mam s "garantovanym" prestupom L41 a L64. Tu som uz zoparkrat 4x stlacal znamenie, ked sa priblizovalo vozidlo L41 k zastavke a nasa L64 dala plny knedlik zo zastavky. Samozrejme, ze si vodic nepriznal chybu a nieco mlel o "chcel som sa iba posunut". O tri dlzky vozidiel na uroven Bohunovej ulice.
Valec