Môžeš mi prosím vysvetliť nasledujúcu vetu: "Ikdyž jsem realista a vím, že trolejbusy v Praze ekologii nepomůžou,"? Prečo nepomôžu trolejbusy ekológii práve v Prahe? Alebo sú trolejbusy z hľadiska v vplyvu na životné prostredie na tom tak isto ako autobusy na celom svete, nielen v Prahe?
J:
Pokusím se ti stručně popsat, proč by se díky Škodě 24Tr mohly vrátit trolejbusy do Prahy.
1) DP hl. m. Prahy má silný více než 50-ti letý vztah ke Karose a kromě Ikarusů a pár jiných kusů se autobusy do Prahy nakupují pouze z Vysokého Mýta.
2) Koncem letošního roku tu bude jezdit 304 Citybusů a do pěti let, budou nízkopodlažáky od Karosy tvořit víc jak polovinu vozového parku.
3) V roce 2001 se Praha zabývala myšlenkou obnovit trolejbusy se zprovozněním metra do Kobylis. Nejprve na lince 112 do Troje a postupem času dál do severního města.
4) Už tehdy se mluvilo o společném výrobku Škody a Renault, speciálně vyráběném pro Prahu. Nakonec z toho vše sešlo.
5) Jak všichni víme, Karosa má dlouhý prsty a kamarády u DP. Škodovka s 21Tr by se do Prahy nedostala nikdy, díky té Karose to možné bude = tlak z Vysokého Mýta prodat pár vozů, unifikace vozidel se stávajícím vozovým parkem, zkušenosti se Citybusy.
6) Praha je velmi kopcovitá.
Ikdyž jsem realista a vím, že trolejbusy v Praze ekologii nepomůžou, já bych je tu chtěl. Praha má v současné době jiné prioryty a jiné problémy. Postavit okruhy, nakoupit nové tramvaje, stavit metro apod. Ale přeci, každý malý krůček jakým třeba právě 24Tr je, je malilinko větší šance, že se trolejbusy do Prahy vrátí.
Já jsem nikde netvrdil, že se do Prahy trolejbusy vrátí, ale že mi svitla naděje. A abych si tedy trochu rýpnul, spíš si myslím, že Prahy bude mít dřív trolejbusy než Bratislava tramvaje do Petžalky.
Proč se mě tu tady na diskuzi o MHD ptáš o vyjádření důvěry naší vlády? Není to zase nějaký náznak jak v ČR.............? Že né viď
Vážený cestujúci(cestujúca), 59 je v podstate expresný autobus a preto obsluhuje menej zastávok ako klasický obslužný spoj. Možnosť prestupu zo spoja 91 majú cestujúci aj na nadjazde na Nový most, nielen na Ševčenkovej. Vzdialenosť medzi zastávkami na Rusovskej ceste a Ševčenkovou je v podstate zanedbateľná a cestujúci môže priamo prejsť na tú ďalšiu, na ktorej spoj 59 stojí. Predpokladám, že zastávky Ševčenkova boli zriadené na požiadanie mestskej časti a sú obsluhované ráno v smere z mesta a pp v smere do mesta na výslovnú objednávku. Je to však iba môj predpoklad, tak ak si prajete byť informovaný(á) priamo od dopravcu v tejto veci, skúste kliknúť na záložku v ľavej časti obrazovky Kontakt na DP.
Dodatok príspevku pod meno Budúcnosť. Cestujúci musia zbytočne cestovať z uvedených zástaviek na zástavku Rusovská cesta. Smerom domov vystupujú buď na moste alebo na zástavke Rusovská cesta a tam prestupujú na spoj 91,93,94,191 ktorými sa dovezú na zástavku Ševčenková.
Vie nám povedať vedenie DPMB, prečo nestojí 59 ráno a poobede na zástavke Ševčenková. Pozrite sa na mapu a uvidíte koľko ľudí zbytočne cestuje zo zástavky Kolmá a Ševčenková. Veď ide o centrálnu križovatku, pričom nedávno bol daný do prevádzky aj podchod pri Daňovom úrade.
Pri mojej poslednej návšteve Žiliny (19.9.2003) som si zistil, že už aj na severnom Slovensku máme vnútorné displeje. Pre zaujímavosť, a tiež vzhľadom na nedávnu diskusiu o tom, čo sa má na vnútornom displeji zobrazovať, popíšem žilinský systém. Len na okraj, žilinské displeje sú od firmy R&G Mielec.
Počas pobytu vozidla na zastávke je zobrazené vľavo číslo linky a napravo text "Smer: CIEĽOVÁ MESTSKÁ ČASŤ", napr. "Smer: VLČINCE". Po zatvorení ešte chvíľu tento text, ktorý mimochodom neustále beži zprava doľava svieti. Po pár sekundách (resp. metroch - Mielec hlási podľa prejdenej vzdialenosti) sa vyhlási nasledujúca zastávka - v Žiline odvekov hlásili "ďalšia" zastávka a na displeji súčasne s týmto ohlásením prebehne text "Ďalšia zastávka: NÁZOV ZASTÁVKY", napr. "Ďalšia zastávka: HURBANOVA". Potom sa zobrazia prestupy na najbližšej zastávke, napr. "Prestupy na linke - CE". Zatiaľ to ale nie doprogramované, takže to nefunguje, ale čoskoro to bude zobrazovať linky, na ktoré možno na najbližšej zastávke prestúpiť. Nasleduje ďalšia informácia, kedy sa vľavo objaví čas a napravo prebehne displejom informácia o dnešnom dátume, napr. "10:30 19. SEPTEMBER 2003". Po tejto informácii sa opäť objaví linka a smer a kolobeh sa opakuje, avšak bez info na nasledujúcej zastávke. Až v momente, kedy sa pár metrov pred zastávkou ohlási jej názov, na displeji sa zjaví "Zastávka: NÁZOV ZASTÁVKY" a ten tam zostáva až do otvorenia dverí (tiež beží). Po otvorení dverí sa objaví linka a smer. Celkom zaujímavé, nie? Žilina je asi zase prvá, čo poviete?
Vladimí, d3k0: Veď práve preto im treba povoliť čarbať na všetky vozy a nikto sa ich ani nedotkne. Presne tak ako na mostnýh poliach. Treba to na fasádach budov a na vozoch MHD či vlakoch povoliť a na mostoch zakázať. Im ide o ten adrenalín.
Aj keď nie všetci sú rovnaký. Môj spolužiak medzi nich patrí avšak odmieta písanie po vozoch, či nezmyselné nápisy. Ak nieč spraví tak do zošita na papier a keby mal prachy tak si, podľa jeho slov, vyberie opadanú stenu.
Avšak najväčším bojom proti veľkoplošným grafitti je okamžité odstránenie kresby aj za cenu nevypraveného poradia. Proste aby nemali šancu si to odfotiť a prišli tak o sumu od 5 až do 10 tisíc. Podľa veľkosti a kvality farieb.
m@rtin: Ako tipuješ hlasovani o dôvere vašej vlády?
A vraj v suvislosti s mostom Kosicka maju docasne spravit na krizovatke Mlynske nivy - Sukennicka svetelnu krizovatku! Sice si to celkom neviem predstavit, ale aky to bude mat zmysel?
V suvislosti so zmenou linky 61 by sa mohla premenovat zastavka Avion-IKEA na OLO Pestovatelska, kedze si to kedysi davno tusim OLO zaplatilo a potom to zrusili alebo co... A ked nie, tak aspon Pestovatelska. Lebo tym by vznikol uz dalsi pripad rovnakeho nazvu dvoch zastavok (napr. Astronomicka pre 97)
si: Neviem prečo by to robil. On sa len chce udržať na mieste. Nemá ďaleko do Penzie, (podľa mňa má okolo 55) a predtým bolo dôležité presadzovať metro tak to robil, teraz je to elina, tak to robí.
d3k0: To Koladove nestrašte, bolo naozaj len nestrašte keďže nevie kde by vzal peniaze na toľko nových busov. Už to je dosť že musí vymeniť 55 Ik280 a 19 Ik283 a nejaké tie K 732.
Spectre: na schôdzi som nebol, bo som bol s babenkou. Samozrejme, že človek má právo z príspevkou hodnotiť daného človeka. Zlom nastáva vtedy, keď má človek tendenciu nadávať za názory toho druhého. Mám rád konštruktívnu kritiku a hlavne kritické myslenie. k tomu sa tu dá však len ťažko dospieť a to z rôznych dôvodov. Je dôležité aby si človek mohol povedať čo chcea vysloviť svoj názor a neol za to nijako zosmiešňovaný či perzekuovaný, ešte horsí prípad je vysmievanie sa z výzoru. (Predsa nemôže byť každý pekný. Napríklad ako JA just joke)
S divným postojom som sa stretol aj u toho malého, neviem ako sa volá, ale tuším má nick dog. Presne tak ako Martyk povedal, každý má svoje limty a on je predsa o dosť mladší ako vy a preto aj inak zmýšlajúci. Namiesto toho aby ste vysvetlovali a skúsili mu pomôcť z problematikou nadávate na neho a posmievate sa mu. To je prejav podľa mňa nehodný inteligentného človeka. A raz sa možno on bude smiať vám, keď dospeje a v problematike vás setre na plnej čiare. Totižto vo vývoji vedomostí v danej problematike má oveľa lepšie podmienky ako vy či ja v jeho veku.
Ak som sa niekoho dotkol je mi to ľúto a ospravedňujem sa, ale takto to cítim.
m@rtin: Ty si strašný. Uvidíš Citybus trolík a už vidíš možnosť trolov v Prahe Ale inak je pekný tak ako norm. Citybus. Do konštrukcie sa nevyznám a neviezol som sa. Ale ak je interiér rovnaký tak treba horolezecké mačky. Fakt je ten, že je to konkurencia na trhu a to je len dobre.
Vodiči by mali fúkať vždy pri výjazde a vjazde do vozovne a tolerancia by bola do 0,000 promile. Na niektorých našich vodičov by vôbec bolo treba malý dvor a dlhý bič. Avšak sú aj skvelý ako dnes na 94/4808 ktorý jazdil maximálne presne.
Inak neviete, či 1 séria Ik435 (teda 4800 - 4811) má blokovanie rozjazdu. Bo dnes som išiel v 4808 a 4810 a vždy otvrárali dvere skôr ako zastavovali. Rozbuehali sa už normálne po zatvorení dverí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J
d3k0: To Koladove nestrašte, bolo naozaj len nestrašte keďže nevie kde by vzal peniaze na toľko nových busov. Už to je dosť že musí vymeniť 55 Ik280 a 19 Ik283 a nejaké tie K 732.
Spectre: na schôdzi som nebol, bo som bol s babenkou. Samozrejme, že človek má právo z príspevkou hodnotiť daného človeka. Zlom nastáva vtedy, keď má človek tendenciu nadávať za názory toho druhého. Mám rád konštruktívnu kritiku a hlavne kritické myslenie. k tomu sa tu dá však len ťažko dospieť a to z rôznych dôvodov. Je dôležité aby si človek mohol povedať čo chcea vysloviť svoj názor a neol za to nijako zosmiešňovaný či perzekuovaný, ešte horsí prípad je vysmievanie sa z výzoru. (Predsa nemôže byť každý pekný. Napríklad ako JA
S divným postojom som sa stretol aj u toho malého, neviem ako sa volá, ale tuším má nick dog. Presne tak ako Martyk povedal, každý má svoje limty a on je predsa o dosť mladší ako vy a preto aj inak zmýšlajúci. Namiesto toho aby ste vysvetlovali a skúsili mu pomôcť z problematikou nadávate na neho a posmievate sa mu. To je prejav podľa mňa nehodný inteligentného človeka. A raz sa možno on bude smiať vám, keď dospeje a v problematike vás setre na plnej čiare. Totižto vo vývoji vedomostí v danej problematike má oveľa lepšie podmienky ako vy či ja v jeho veku.
Ak som sa niekoho dotkol je mi to ľúto a ospravedňujem sa, ale takto to cítim.
m@rtin: Ty si strašný. Uvidíš Citybus trolík a už vidíš možnosť trolov v Prahe
Vodiči by mali fúkať vždy pri výjazde a vjazde do vozovne a tolerancia by bola do 0,000 promile. Na niektorých našich vodičov by vôbec bolo treba malý dvor a dlhý bič. Avšak sú aj skvelý ako dnes na 94/4808 ktorý jazdil maximálne presne.
Inak neviete, či 1 séria Ik435 (teda 4800 - 4811) má blokovanie rozjazdu. Bo dnes som išiel v 4808 a 4810 a vždy otvrárali dvere skôr ako zastavovali. Rozbuehali sa už normálne po zatvorení dverí.