No neviem, napr. niektore rakuske masiny sa len nedavno schvalovali na prevadzku na sieti ZSR, pritom v AT jazdia uz pomerne dlho. Akurat neviem ci islo o kompletne, alebo len nejake "zjednodusenie" schvalovanie. Kazdopadne je potrebne preverit ako sa vozidla spravaju na konkretnej drahe.
udajne Bratislava je nad 80% co sa tyka kvality miest, a UDAJNE si polepsial hlave rozvojom infrastruktury... prosim mozemi niekto pripomenut akym rozvojom infrastruktury?
Peon: vlaky zo včera 19.8.2014, tie mimoriadne odklony cez DNV vozil herkules OBB radu 2016 od alebo do Rakúska. Na Slovensku sa dala tak po prvý krát a zrejme aj nadlho už nie vidieť ČD Railjet súprava aj s taurusom radu 1216. Prieťahy nákladných vlakov robí do Rakúska rad 756, mimoriadne obćas aj 751 alebo aj stále vzácnejšÍ rad 770 alebo 771, včera to bol čmeliak 770 021 ZSSK CaRGO....? Dôvodom výluky bola nehoda na sieti OBB - vykoľajenie posunujúceho dielu v úseku Hohenau-Bernhardsthal, trať Viedeň-Břeclav.
"ukáž mi podnikateľa, ktorý na stavenisko pošle funglovky vozy, do prašného a náročného prostredia"
Ukáž mi podnikateľa, ktorý si kúpi vozidlo za desaťtisíce € aby ho najskôr nechal dva-tri roky postávať na dvore a až keď nie je fungl, tak ho pošle na stavbu.
predpokladam, ze ked "mechanical project" je s scope tohto IRIS cert, tak vyrbaju podla platne EU normy, t.j. nieco ako COC v pripade dovozu auta/motorky vyrobenej mimo EU.
suhlas pre SK podmienky zo zvyky, ale neplati o efektivite prace, tot v Rakusoch bezne vidiet stroje ktore obsluhuje 1 clovek, a u na by ttam bol cely mikrobus obchendovacov.
Zial, zmluva je postavena zle. RJ to obchadza tym ze v zmluve sa iba pise ze vozidla infosystemom musia byt vybavene (co su), nie ze sa musi aj pouzivat. Rovnako obchadza povinnost prevadzkovat prvu triedu - formalne tam je, ale v praxi nie je tarifne nijak odlisena.
Toto tuším platí tak pre autobusy, nie pre dráhové vozidlá (t. j. trolejbus, električka, rušeň, železničná elektrická jednotka,...). Tie si schvaľuje každý štát EÚ sám.
Kým to funguje tak, ako má, tak prečo nie. Spotrebu nemajú o toľko vyššiu ako vozy nové, sú jednoduché na opravy (rozumej=kopec opráv je jednoduchších, menej elektroniky v systéme znamená menšiu pravdepodobnosť že stroj niečo vyradí z prevádzky) a v neposlednom rade.... ukáž mi podnikateľa (okrem toho, čo rekonštruuje Dúbravku), ktorý na stavenisko pošle funglovky vozy, do prašného a náročného prostredia. ?
osobne si myslim, ze budeme velmi neprijemne prekvapeny aka hlucna bude 29T a 30T napr. oproti skusanemu Bombardieru. Ale nadej umiera posledna a dufam, ze sa mylim.
a ze taky pozitivny pocin statnej spolocnosti neprisiel na inych tratiach, kde jazia uz aj s novymi vozidlami aj s taktom. Regionalnej doprave je to zatial kontinualny pokles prepravenych osob.
TeBeCe