Reply on: Ike #200572:
1. Nech si ku mne do nehnutelnosti trvaly pobyt hlasi kto chce. Nevznikaju mi s tym ziadne povinnosti a jemu ziadne prava, takze maximalne skomplikuje sam sebe zivot, lebo netusim ako by si v mojej nehnutelnosti preberal pisomnosti a podobne.2. Nie, nebol by to vobec ziaden problem. Trvaly pobyt ti nezaklada ziadne prava k nehnutelnosti.
Este by som doplnil ze nahlaseny TP je mozne kedykolvek na navrh majitela nehnutelnosti zrusit.
Ike
V prvom rade treba z problematiky vylúčiť dopravu, ktorá je nevyhnutná:
- tranzit (ten je celkom vyriešený), taxíky, kuriéri a vozidlá, ktoré sa proste v premávke vyskytnú (napr. robotníci idúci na fušku s náradím, riaditelia firiem, ktorý musia mať určitý dresscode, nákupy starších ľudí, ktorých rozvážajú deti a vnúčatá a pod.)
V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci. Keď niekto býva na Šancovej a cestuje do Centrálu, alebo na Nivy, tak skôr využije MHD ako rodinka, ktorá býva v Turni a pracuje/študuje v Bratislave (teda prípad, kde má automobil každý dospelý člen rodiny).
V treťom rade je treba zamerať sa na cyklodopravu, pretože verím, že existuje veľké množstvo cestujúcich MHD, ktorí by radšej cestovali na bicykli, no netrúfajú si (nečudujem sa). Ak títo cestujúci presedlajú na bicykle, uvoľní sa kapacita pre cestujúcich, ktorí chodia autom a nemuseli by.
Ďalším faktorom je bezpečnosť. Človek každý deň narazí v MHD na psychopata. Dnes sa napríklad náhodným ľudom vyhrážala socka zapichnutím. Sporadické cestovanie spojmi do vybraných lokalít za prítomnosti mestskej polície by nezaškodilo. Hádam ich neplatíme z daní len na to, aby rozdávali papuče.
No a parkovanie, myslím si, že by mala byť jednotná politika. A že rezidenti s trvalým pobytom by mali mať úľavy. Možnosť meniť trvalý pobyt bez súhlasu majiteľa by som rozhodne nepovolil. Súčasný systém (buď je majiteľ prítomný, alebo overený doklad) je dostatočne dobrý. Každopádne, by som to neaplikoval na mestské časti ale na mesto ako také (čím by sa zároveň "potrestali" vodiči zo suburbánnej zóny, ktorí sú v podstate zdrojom najväčších dopravných kongescií - paradoxne väčší ako piatkovo-pondelkový sťahovači národov). A ak si ponechajú trvalý pobyt v Bratislave a odtrepú sa do Ivanky, tak je to problém Ivanky, nie BA.
Podobne ako vraví Andy, nemal by som problém platiť za drahšiu MHD a parkovné, ale nech si kompetentní robia to, čo majú. Pretože platiť 1,5 €/h albáncovi za to, že môžem parkovať na ostrovčeku považujem za blbosť. V normálnom meste by už bol dávno zrušený. Pekne vyznačené parkovacie mestá, zákaz parkovať na chodníkoch, elektronické automaty na parkovné, jednoznačné dopravné značenie (nie, že karta nie je ako karta), funkčná a spoľahlivá MHD (vozový park je +++, ale nie všetko), zvyšenie bezpečnosti v meste (mestká polícia pohybujúca sa sporadicky vo verejných priestoroch).