A presne kvôli toomuto je slovenský alebo český zákon o premávke na pozemných komunikáciách asi tak trikrát rozsiahlejší, než nemecký StVO - tu treba všetko explicitne vymenovať, lebo inak hneď príde nejaký vychcan a začne tvrdiť "to nie je buspruh".
KDI v tom sam ma bordel. Na niektorych miestach sa pouziva BUS pruh znacka (biele pozadie, cierne sipky a miniatura bieleho autobusu v modrom kruhu [sama o sebe neexistujuca znacka] na sipke ilustrujucej BUS pruh), zatial co na niektorych pouziva beznu znacku radenie do jazdnych pruhov (biele sipky, modry podklad) s obmedzenim (zakaz vjazdu okrem MHD a SAD).
Prvy pripad je zrejme vyhradeny jazdny pruh, druhy pripad je klasicke radenie do jazdnych pruhov s obmedzenim, teda de facto by v tomtu pruhu nemali co hladat ani taxikari, ani vozidla MHD iduce ako Sluzobna jazda.
mám otázočku ... ako je to zastavením/státím iných vozidiel než autobusov v priestore autobusovej zastávky ? ... totiž každé ráno na zastávke Drieňová (66 a 74) stojí kopec osobných áut, rodičia vykladajú deti chodiace do blízkej školy a evidentne majú v paži, že dole pri škole majú na tento účel parkovisko ...
Akurat teraz ked to pozeram znova tak to nie je vyhradeny pruh, ale pruh so zakazom vjazdu okrem busov a taxi, cize dane ustanovenie sa nan imho neuplatnuje. Takze nic ?
Tak plati:
"Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel."
(§12, ZCD)
Plati vobec prednost pri vychadzani z BUS pruhu? Teraz si z hlavy neviem spomenut ci to plati len pri vychadzani zo zastavky, alebo aj pri konci pruhu. Lebo ak len pri vychadzani zo zastavky tak tam ani povinnost dat prednost nie je - toto urcite malo riesit DZ a zial neriesi.
A ty si myslíš, že je tá L210 je tam kvôli úseku ASMN-Námestie Franza Liszta? Veď na tomto úseku chodí v hustom intervale nie tak plná L21. L210 je práve jednoduché priame spojenie Hl.st.-ASNM. To je asi ako keby si zmenil x13, že by nechodila zo stanice ale trebars z Patrónky, veď ľudia môžu do centra ísť zo stanice tak, že pôjdu s L93 na SAV a tam prestúpiť na x13....?
Ak sa vyuzila opcia teraz, tak sa to bude zrejme financovat z 2007 - 2013. OP 2014 - 2020 este nie je schvaleny, ale pocita sa s podporou nakupu elektriciek a trolejbusov. Samozrejme, na nakup opcnych vozidiel je potrebny samostatny projekt.
810zssk