Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No vidim ze som v predoslom svojom prispevku niektore veci napisal nie celkom jasne, takze ich upresnim:

vyrazom 'smer','cez' a pod. rozumie maloktory turista (povodne som napisal: 'rozumie im malokto')

Skutocne ma rozculuje ked vidim BUSE ktoremu rozumie len miestnych pomerov znaly clovek... to je potom o nicom.

Na zaver len doplnim ze si myslim ze funkcia BUSE teplomerov sa da velmi dobre zastupit informaciou podavanou na vnutornom displayi. Ale je to len moj nazor.
Reply on: d3k0 #19689:

O tych odstranenych sedadlach viem. Praha takisto odstranovala, ale len prostredne sedadlo, pricom krajne zostali.

Opakujem vsak, ze ine usporiadanie sedadiel este neurcuju prevedenie SU. Dolezita je informacia, ze seria z r. 1982 bola urcena pre domaci trh. To, ze sa CKD v roku 1982 rozhodlo pre zjednotenie prevedeni SU a CS na tom nic nemeni. Naopak, prave preto sa pouziva od zaciatku tohto obdobia oznacenie SUCS. Dolezity je medznik ukoncenia vyroby typu T3CS pre domaci trh a tym je rok 1976. Dodavka pre domaci trh bola obnovena az v roku 1982, v nudzovej situacii vsak v zjednotenom prevedeni tak pre domaci trh, ako aj export.

Typickym prikladom standardnych T3SU bola kosicka suprava ev.c. 229/III+298/II. V roku 1978 na amfiteatri havarovala povodna suprava T3CS ev.c. 229/II+298, ktora bola v roku 1980 nahradena nahradnymi vozidlovymi skrinami (pozor, seriova vyroba T3CS skoncila v roku 1976). V skutocnosti vsak islo o kompletne vozidla typu T3SU, ktore Rusi udajne vratili na reklamaciu CKD. Spat ich uz vsak odmietli prevziat a tak skoncili v Kosiciach. Na tychto vozidlach boli odstranene zvisle madla v tvare obrateneho pismena "U", ktore boli instalovane uprostred dverneho priestoru. Takisto boli na celach na streche odstranene 600V zasuvky pre jazdu na jeden zberac. Sedadla v usporiadani 2+1 a trojsedadlo zostali ponechane. Bez upravy zostala aj zasuvka mnohoclenneho riadenia, ktora je odstredena napravo a vlavo od nej sa nachadza mala zasuvka riadenia pomocnych obvodov. Do roku 2000 boli zachovane rovnake male zasuvky aj na karoserii, ktore sa nachadzali vedla krytu zasuvky mnohoclenneho riadenia. Kryty smeroviek su umiestnene na medziokennych stlpikoch v hornej casti, nie v spodnej. A napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji NEUMOZNOVALI JAZDU s ostatnymi vozidlami typu T3SUCS, dokonca ani so seriou z roku 1982! Vozidla mali usporiadanie 2+1, co ich predurcovalo pre spriahanie do trojiciek 3xT3. Seria z roku 1982 sa dala bez problemom spriahat do trojiciek aj s poslednou seriou z roku 1989 a taketo trojicky aj existovali. vozidla T3SU ev.c. 229/III+298/II vsak aj napriek tomu po 20-tich rokoch prevadzky az do vyradenia z osobnej prevadzky v roku 2000 dojazdili v nemennej suprave.

V sucasnoti tieto vozidla sluzia ako meracie vozidlo ev.c. 101/II (ex 298/II) a brusiace vozidlo ev.c. 112 (ex 102/II, reex 229/III) a dnes som si vo vozovni osobne overil, ze na zadnom a prednom cele na streche su viditelne skrutky po zasuvkach na 600V s rozmiestnenim na sirku a dlzku cca 10x40 cm, zachovali sa po jednej malej zasuvky vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a pod gumou su na podlahe diery po madlach vo dvernom priestore. Na ovladacom paneli sa dochovali aj texty v rustine.

Tieto T3 opravnuje nosit doplnkove oznacenie SU. Naopak, vsetky serie od r. 1982 az do uplneho ukoncenia seriovej vyroby T3 v roku 1989, ktore boli od zaciatku urcene pre domaci trh, su logicky oznacovane ako SUCS. Akekolvek ine oznacovanie je tendencne a populisticke.

Maly detail na zaver, typ T3SU sa vyrabal vylucne na podvozkoch s rozchodom 1435 alebo 1524 mm. Ak by nejake T3SU Bratislava kupila, predpokladam, ze by musela menit aj podvozky. Seria z roku 1982 vam vsak bola vyrobena a prisla na podvozkoch s 1000 mm rozchodom.
Reply on: COLOR #19693:
A to uz ma aky vyznam? Aby uz skutocne nikto nevedel kam to chodi???

Cez leto som cestoval po europe a v mnohych mestach som mal moznost porovnat sancu miestnych pomerov neznaleho, rec nevediaceho cloviecika (konkretne mesta vo francuzkej a talinskej casti Svajciarska Locarno, Laussane, Geneve) dozvediet sa podstatne informacie a musim zial konstatovat ze v BA by mal tie sance velmi male... A pri tom na zaciatok staci malo:

1. Do kazdej JCDeaux vitriny dat mapu (staci format A4) s centralnou castou mesta (ohranicenie Patronka, Novy Most, Trnavske myto, Racianske myto) a po jej okrajoch v slovencine, nemcine, anglictine a este v spanielcine/taliancine/francustine zakladne informacie o tarife - nieco vo vyzname na cestovanie na 30/45 minut (prac.den/weekend) si zakupte cest.listok za 14 skk. Informacie o dalsich listkoch by boli opat styrmi recami vysvetlene na nalepke formatu A5-A4 na kazdom automate...

2. Nazvy konecnych na BUSE podla mestkych casti !!! Predsa clovek nie z BA nemoze vediet kde je ta ktora ulica !!!

V kazdom pripade si myslim ze na BUSE displayoch by sa nemal objavovat ziaden text typu 'smer','cez' a tak, lebo to malokto rozumie a vypisovat to na displayi dvoj-,troj-,stvor- jazycne je imho mrhanie casom. Vsetko vyriesi pekny piktogram.

Jaj... zabudol som, 'to sa neda', 'to by stalo vela penazi', 'to sa tu nikdy nerobilo'

A nech mi nikto netvrdi ze nasa MHD ma byt len pre Bratislavcanov, potom nepotrebujeme takmer ziadne BUSE ani nic podobne, budu len cisla busov a jednoducho kazdy bratislavcan dostane raz za cas domov oxeroxovany papier formatu A5 s popisom co kam jazdi. 😉 😉 😉 Je to extrem, ale treba mysliet na to ze MHD ma sluzit aj ludom kt. pridu z inych krajov do nasho mesta ze pracou, skolou, zabavou,...
Reply on: COLOR #19693:
preboha a to uz preco?

Re #19690 Andrej (Anndy008): my by sme sa J aj kludne prihlasili na vypomoc do dpb, ale mam pocit, ze to je zatial len cisto idealisticke presvedcenie, ktore stroskota na prvom kontakte so zodpovednymi osobami...
Reply on: Bon-Cu #19694:
A je to tak aj v CP na zastavkach?
COLOR: mozem iba potvrdit 😉
Vsimol som si to az teraz, ale konecna ZST Vinohrady je na transparentoch uz zobrazovana ako Gastanovy Hajik. Videne na 7903+04.
Reply on: d3k0 #19691:
Hlavne ze mal cas robit take s prepacenim *******. Alebo to nebol on?
Reply on: Andrej (Anndy008) #19690:
Tazke ho najst nebude, ale ten clovek momentalne nema vobec cas, takze myslim, ze nie je na to teraz vhodna doba 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hmm pekna diskusia ohladne info na buse transparentoch.
Mam otazku - nexcelo by sa niekomu (kludne sa hlasim, ako dobrovolnik) spisat z toho formalne navrh a zaslat to kompetentnemzu cloveku v DPB (aj ked mozno bude tazke ho najst)?

Mozno som len naivny, tak ma hned nekamenujte 🙂

Esteby ma napadlo, ze kludne by to mohlo byt dvoj jazycne - napr. napise cez, ci do, alebo podobne, pripadne - len na vytipovanych linkach.
Reply on: Sarko #19683:
Pokial viem, tak T3SU z roku 1982 mali na zadnej plosine sedadla a tie boli v DPMB odstranene...
Reply on: Miki #19672:
Vypadok servera...
Reply on: Igorko #19663:
A ako ten náskok a meškanie značia? My v Prešove značíme náskok + a meškanie -. V BA to označujú rovnako. Alebo to značí naopak aj PO? 😉
Reply on: pracant #19659:
Na nete je len to, co je v palubnych pocitacoch a pokial viem, jazdi sa podla toho a nie podla toho, co je na zastavkach. Ved nakoniec nie je zriedkavostou, ze je na zastavke vylepeny CP z opacneho smeru 🙂
Reply on: Martin Fundárek #19656:
Hehe, no mna sa nepytaj, ja som to nepovedal 🙂
Ozaj, nebola vcera nahodou schodza? Ak ano, tak mi napsite o com bola, co sa hovorilo, ake boli namietky a pod. Ja som bol v praci, takze som sa nemohol dostavit.
Reply on: Igorko #19681:

Informacie z vyroby vsak hovoria o zjednoteni a teda o spolocnej vyrobe tak pre Ceskoslovensko, ako aj pre ZSSR. CKD bolo postavene pred hotovu vec a vidiac bezvychodiskovost situacie sa v roku 1982 zmohli len na vyrobu jednej serie, ktora vychadzala z T3 vyrabanych pre ZSSR, pretoze ZSSR bol hlavnym odberatelom.

Vtedajsie platne CSN predsa nesplnali ani dalsie serie, presnejsie modifikacie, ktore boli vyrabane v rokoch 1983, 1985, 1986 a 1987. Da sa povedat, ze tie splnala az posledna modifikovana seria z roku 1989, kde sa konecne nainstalovali aj odpojovace.

To, ze prva seria z roku 1982 ma usporiadanie sedadiel 2+1 a ostatne nie, predsa nemoze zvadzat k oznacovaniu za T3SU. Ako som uz uviedol v KE fore, tento jediny argument povazujem za nedostatocny.

Domace dopravne podniky predsa protestovali a pozadovali upravy podla povodnych zvyklosti, preto sa dalsie serie do roku 1989 postupne upravovali.

Exportne serie T3SU a neskor T3SUCS boli od roku 1972 dodavane so zasuvkami pre prenos 600V na streche (na laminatovych celach vpredu i vzadu), s pridavnymi zasuvkami pomocnych obvodov do riadeneho vozidla (vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a vedla vyklopneho krytu od zasuvky mnohoclenneho riadenia), madla na schodoch vo vsetkych troch dverach (neuvazovalo s prevozom kocika, preto sa montovalo trojsedadlo na zadnej plosine) a napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji. Toto vsetko su protiargumenty a dodavky pre domaci trh taketo prevedenie predsa nikdy nemali.
Color a Sarko diki 🙂
Reply on: Sarko #19667:
Séria z roku 1982 bola vyrábaná výhradne pre ZSSR, až po zistení akútnej potreby dodávok nových vozidiel bola povolená ich dodávka aj do ČSSR. Vozidlá okrem iného fatálne nespĺňajú vtedajšie platné ČSN. Takže by som ostal u T3SU a označením T3SUCS by som označoval až ďalšie série.
I.
Reply on: Miki #19673:

Tie velke prepinace sluzia na odpajanie/pripajanie jednotlivych usekov trolejoveho vedenia. Standardne sa nepouzivaju a su v polohe dole, cize odpojene. Jednotlive useky siete su totiz napajane priamo kablami z meniarne, pricom kazdy izolovany usek ma z meniarne samostatne napajanie. Ak dojde k situacii, ze sa niektory kabel prerusi alebo sa robi ich udrzba, ci oprava (rekonstrukcie komunikacii, vymena inzinierskych sieti a pod.), tak uvedeny usek je odpojeny (tak z meniarne, ako aj v napajacej skrini, ktora je v blizkosti bodu napajania). Aby vsak kvoli jednemu useku nedoslo k odstaveniu prevadzky na celom useku, docasne sa pouziju tieto prepinace, ktore prepoja susedny usek s vypnutym usekom. Je to vacsinou len docasne riesenie, pretoze moze dochadzat k pretazovaniu prepajacieho, ale aj prepojeneho useku. Niektore prepinace su vsak zapojene trvalo. Napr. v KE je kruhovy objazd izolovany zo vsetkych 4-och stran a samotny kruhovy objazd je samostatnym napajacim usekom, ktory vsak nie je napajany z meniarne, ale trvalo prepojeny s jednym susednym usekom. Samozrejme s takym, ktory vykazuje najmensiu vytazenost.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.