To je možno pravda... iba si myslím, že ak niečo ťahať na nábrežie, tak práve 3 a 8, ktoré tam podľa mňa povezú viac ľudí ako 2 z Vajnorskej, odkiaľ chodí na nábrežie aj 4 a navyše kratšou trasou.
Staré 15Tr zahlásia zastávku hneď, ako vodič stlačí otváranie dverí.
trolejbus6207: RÁBA je to najlepšie, čo môžme na trolejbusoch mať, kto nadáva, nech sa zakope. Moderné európske mestá s kopcovitým terénom preferujú nápravy s vonkajšími prevodmi aj na nových vozidlách. A mimochodom, RÁBA pri kvalitnej údržbe má naozaj príjemný zvuk.
obavam sa, ze mas uplnu pravdu, to ze klbovy trolejbus s hnanou len zadnou napravou je zjavny omyl, je viac nez iste, tato konstrukcia je dlhodobo prevadzkovatelna len po rovine, kde namahanie diferencialu nie je az take brutalne ako v kopcovitom terene, bohuzial v dobe, ked sa 25Tr-ky kupovali, este tieto problemy neboli tak vykrystalizovane, ako su v dnesnej dobe, ci uz u nas, ale aj inde - Presov, Brno a pod.
dal som tu prislub, ze pat rokov nebudem kritizovat renomovaneho vyrobcu polnohospodarskej techniky, ale neda mi okomentovat to, co sa tu deje - skutocnost, ze sa vedenie DPB rozhodlo ist cestou podpory prave tohoto vyrobcu, je podla mna cesta do pekla pre trolejbusovu dopravu. trolejbusy boli vzdy symbolom vytrvalosti a "neznicitelnosti" a to aj v podmienkach prevadzkovania v Bratislave - na rozbitych cestach a pri "kvalite" udrzby vozoveho parku. nadavame tu na huciace Raba napravy v 15Tr-kach, ale mnohe tie vozy tu jazdia dvadsat a viac rokov, co podla mna 31Tr nemozu vydrzat ani nahodou, zvlast, ked si uvedomime, ake problemy sprevadzaju NB18-ky. ale vedeniu DBP a mesta je to pravdepodobne jedno, ako to dopadne, vsak oni sa vozia ci uz v sluzobnych alebo sukromnych autach a je im zjavne ukradnute, ake sluzby poskytuju cestujucej verejnosti. rad by som sa vo svojich predstavach mylil, ale naozaj som presvedceny, ze o desat rokov bude trolejbusovej trakcii zvonit umieracik... ?
V poslednych dnoch sme svedkom toho, ze na Dlhych Dieloch nepremava ani jeden trolejbus Skoda 25Tr a la Elektroshitelis. Nastava tu situacia, ked prve Bratislavske akoze "duobusy" pomaly po polovici priemernej zivotnosti trolebusu niesu prevadzkyschopne (neviem teraz ci akoze "duobusy" maju kratsiu zivotnost). Je mozne ze dovodom situacie je nedostatok/meskanie nahradych dielov, ale koniec koncom je odstavene vozidlo.
Mam tu zlu predtuchu ze aj nove trolejbusy mozu takto dopadnut. Naznakom toho je aj to ze na nedostatky karoserie SOR sa v Bratislave nadava ovela viac ako na Shitelis. Zeby 30/31Tr uz skoncili sluzbu v tretine planovanej zivotnosti?
Dopomoct k tomu moze aj par komentarov/nazorov ze prdiace 30Tr budu nasadene na linku 33. Ked sa neskrati interval, moze dojst k tomu ze budu vozy preplnene.
Ked sa pozrieme na kapacitu 30Tr vidime jednu zaujimavu vec:
Kapacita normalnej 30Tr: cca. 90-100 vlkov
Kapacita "duobusovej" 30Tr: cca. 60 vlkov
A to napriek tomu ze tam pribudla akurat nepekna veza zaberajuca styri miesta na sedenie. Preto sa ludia domnievaju, ze kapacita bola umelo znizena z dovodu vyssiej vahy trolejbusu s pomocnym pohonom a ze by to ram neuniesol. Ak teda sa splni bod spomenuty hore, ze "duobusove" 30Tr budu jazdit preplnene na L33, mam obavy ze tieto vozy odidu na večny spanok velmi skoro.
Flotila trolejbusov:
Vela starych trolejbusov co uz davno prekrocili planovanu zivotnost, niektori uz dosiahli aj dvojnasobok
Jeden celkom novy trolebus ktory tusim bude premavat akurat tak ako historicak
Sest "duobusov" ktori sa velkymi krokmi blizia svojmu hrobu
Armada novych trolejbusov ktorych autobusovy bratranci su uz v zlom stave po par rokoch
Klinec do rakvy: Belfiho vyrok ze o trolejbusy je postarano na dalsich 25 rokov (pritom sam v Novom Case kritizoval ze jazdime v 25-rocnych trolejbusoch!)
Ja som to videl pred par mesiacmi v 15Tr. Ten bus mal este aj bonus: Hlasenie zastavky co sa spusti pri zastaveni sa spustilo uz pri prichode busu na zastvaku ? akysi prorocky voz ktory uz dopredu vedel ze za chvilu zastavi ? (alebo sa tam vodic hrajkal)
Išli ste už niekto tou tradičnejšou seneckou MHD? http://www.lplusl.sk/a-je-to-tu Aké sú vaše dojmy? Keď sa ten minibus pokazí alebo z iného dôvodu nemôže ísť, tak dožvie či tam v takom prípade dočasne nasadia niektorý zo svojich zájazdových autobusov.
Škoda, že to nie je na www.cp.sk a trasa je dosť zložitá. A predpokladám, že trvalé bydlisko v Senci šofér u cestujúcich nepreveruje A dožvie koľko šoférov sa tam strieda keď to jazdí 7 dní v týždni..
K električkám:
Nad spojením 6 a 7 som uvažoval aj ja, ale nepáči sa mi z dvoch dôvodov:
1. Vznikla by vlastne krátka verzia linky 5, ktorá by ale zrejme nechodila v dokonalom preklade so skutočnou linkou 5
2. Linka 7 cez prázdniny nechodí, no 6 áno.
Ja by som to riešil nasledovne:
L6 - KV - PKO - Kapucínska - Jesenského - nábrežie - KV
Linky 2 a 7 by sa točili cez Nám. SNP: Špitálska - SNP - Obchodná. Linku 2 by som do tunela nedával, vozila by tam vzduch, linka 7 detto. Aby ale nezostala na Jesenského mimo špičky iba linka 4, tak by bolo dobré, aby sa niečo točilo cez tunel a myslím, že linky 3 a 8 by pri tom okruhu boli viac využité ako linky 2 a 7, takže:
L3 - Rača - Mariánska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Chatam Sófer - ďalej ako linka 8.
L8 - Ružinov - Poštová - Kapucínska - Chatam Sófer - ďalej ako linka 3.
V najnovsom vydani BN sa pise, ze na elek. priecesti pri skalickej ulici sa osadia semafory..ciastocne asi aj ako dosledok zrusenia priecestia na MG. Dalsia sema-krizovatka v ceste? otazne je ci povolia aj u-turn, alebo nie..kedze o kusok dalej pri TUMYS to umoznene nie je (minimalne otacanie nazad do race)?
Vzniká to v čase zastavenia vozidla, respektíve v momente hlásenia aktuálnej zastávky. Prečo neviem, ale stáva sa to od poslednej aktualizácie, od doby, keď sa Zóna a čas roluje zospodku...
Úplne by stačilo keby 33jka mala odchod z Molecky 10min. po odchode z DD a v "C"jazdnej dobe by úplne stačilo 9min. Odpadli by tak zbytočné prestoje pred riviérou či na nástupišti Molecova.
Čo sa týka linky 32 tam je zlá jazdná doba, konkrétne úsek HL.ST. - ZOO (12 min.). Často musí na zast. ZOO vyčkávať na odchod, lebo to stihne skor (hlavne SO-NE) a na zast. Molecova potom príde automaticky neskoršie, lebo tam už je to našponované.
Zrušenie určite nie ale bolo by fajn, aby v rannej špičke išla 1 min. za trolejbusom a v poobednej špičke podľa CP 2 min z Molecovej pred trolejbusom. Trolejbus príde na nástupište Molecova väčšinou 2 min. pred odchodom. L32 takmer vždy mešká aspoň 1 min. Takže ak by sa toto stalo tak príde na Molecku trolejbus. Všetci sa doň nahrnú, ale hneď za trolejbusom príde 32. Tá nenaberie takmer nikoho, ale trolejbus, čakajúci na odchod predbehne.
Za posledne mesiace mam skusenost s jazdenim na DD v roznych cadoch a dnoch. Tahanie L32 az hore, je najvacsou prekazkou pohodlneho cestovania. Doslova prepchata L32 a nasledne prazdny klb z Molecky su castym a velmi nezelanym javom.
Jednou z moznosti je zaciatok trasy na Molecke s oznacenymi spojmi L33 ako pripojmi k L32 a jej povinnostou cakat.
Alebo
Zrusenie zastavovania L32 na Molecke.
Mala by byť 1 linka keďže tam nebude obratisko a budeme mať len 15 vozov. Pokiaľ sa opraví stanica tak to bude najpravdepodobnejšie linka 1 s trasou Hl.st.-Obchodná-Nám.SNP-Šafárikovo nám.-Nový starý most-Bosákova
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomJ