Reply on: Jadran #196132:
Všetko je to v len o tom "Malo by". Ja som profesionálny vodič a jazdím po Bratislave a blízkom okolí.Neprevážam "jablká",ale chorých ľudí.Áno podľa ZP mám počas 8 hodinovej zmeny nárok na aspoň polhodinovú pauzu,ale keď som tú 8 hodinovú zmenu robil tak žiadna pauza nebola (pracovná zmena od 6:30 do 14:30). S obedom som si mohol akurát tak vieš čo ? keď som uznal za vhodné tak po vyložení ľudí som si (na truc) urobil aspoň 15 minútovku na jednu cigu s kávou a bagetou.Na takejto zmene sa jednoducho obed nedáva lebo dispečing to berie tak,že veď aj tak končia o pol tretej ? Teraz som späť na 12 hodinovej zmene,ale formou denná potom nočná a dva dni voľno.Na denke sa mi veľa krát stáva,že k polhodinovej pauze sa dostanem tak okolo 15 - 16 hodiny.Jednoducho preto lebo je veľa adries a dispečer (náš priamy nadriadený počas pracovnej doby) sa potrebuje "zbaviť" tých adries tak vydáva každú adresu ihneď voľnému vozidlu v jeho najbližšom okolí tak,aby nerobilo jalové kilometre povedzme z Dúbravky na Antolskú.Takto sa ich zbavuje a my robíme.Ja si síce ten obed pýtam,ale aj tak mi ho nedá.A mal by som ho mať,ale nemám ho.Preto si tú pauzu urobím ako uznám za vhodné.Nedá sa v kuse krútiť volantom a vláčiť pacientov po schodoch na sedačkách a nosidlách.To je aj na koňa veľa.Zopár krát sa mi na 12ke stalo,že žiadnu povinnú 30 minútovú pauzu som nemal,toľko bolo roboty a to sme trolglovali po panelákoch celý deň s vyše 20 timi adresami.
Chápem,že je iné byť vodič MHD a vodič DZS,ale v princípe podľa ZP by sme to s pauzami mali mať rovnaké.Výhoda mojej práce je to,že si aspoň spravím tú pauzu kedy chcem (aj keby som nemal bez vedomia dispečera) pričom vodič MHD nemôže lebo pauzuje podľa toho koľko mu ukazuje palubák do "odletu". Počas špičky miesto 15 minút pauzuje možno 5 prípadne ani to nie ?
Toť moje postrehy a skúsenosti
Jadran
To, že v prípade DPB sa to nedodržuje (alebo nie presne) na mnohých linkách, je iné.