Reply on: Marcelllooo #194148:
· Hluk v dôsledku existencie trate· Vibrácie poškodzujúce stavebnú sústavu domu a znižujúcu komfort bývania
· Narušenie existujúcich peších a cyklistických koridorov cez Chorvátske rameno
· Zníženie hodnoty bytov (podľa odhadov o 10 až 15%)
· Vplyvy na životné prostredie
· Bezpečnosť prevádzky trate
Body 1, 2, ciastocne 3, 4 a 6 povazujem za vase neopodstatnene bludy. Taka elektricka (nova elektricka na novej trati) robi menej hluku ako hociaky autobus, ktory tam jazdi pod oknami. Ale za predpokladu, ze sa o tu trat bude mesto starat a nenecha vzniknut "vlnky". A robit hysteriu na zaklade "mozneho" hluku, ktory mozno ani nebude, je podla mna minimalne divne.
Bod cislo 2 povazujem za zly vtip - elektricka bude od vasho bytoveho domu 50-100-150 alebo viac metrov (nie som geodet a podla mapy to neviem odhadnut presne), bude mat pevne izolovane podlozie a bude stavana (aspon dufam) moderne. Nehovoriac o tom, ze prave niekde pri Rovniakovej 14 by mala byt zastavka (ak sa nemylim) co este spomaly elektricky a znizi ten "obavany" hluk a vibracie. To nie je naklady vlak so stovkami ton vahy, ficiaci rychlostou 100km/h okolo panelaku. Ci mate pocit, ze panelaky okolo trati ci budovy v centre mesta sa rozpadaju pre prejazd elektriciek? (A boli ste niekedy v nejakom byte pri elektrickovej trati? Ja ano a aj ked isli 3 elektricky po sebe, vobec som ich bez otvoreneho okna nezaregistroval)
Bod 4 - toto povazujem za najvacsi nonsens. AKYM klucom ste vyratali, ze zrovna ELEKTRICKA znizi hodnotu o 15%? Ja by som povedal, ze ak sa skulturni ta trava, co si tam nicite tymi "prirodzenymi" cestickami a bude tam zatravneny zvrsok elektrickovej trate, ze cena ostane ci pojde mierne hore (aj pre lepsiu dopravnu dostupnost). A teraz kto ma pravdu? Okrem toho nemam pocit, zeby 3 izbovy byt v Karlovej vsi pri trati mal nizsiu cenu ako 3 izbovy byt inde v KV dalej od elektricky.
Pri poslednom bode 6, pokial nie ste s prepacenim blbec, tak nema preco ta trat byt nebezpecna. Okrem par pripadov za poslednych rokov, ked ludia isli MIMO priechodu a nevenovali pozornost elektrickam, su nase trate bezpecne.
Tedomík
V čom je dnes sieť lepšia? Preplnené autobusy s ktorým sa s Vyšehradskej (linka 95) dá dostať na Šafko za 22 min + zápchy, semafŕy a iné zdržania nech pomaly pol hodinu? Električkou to má byť za sedem. Keďže má mať preferenciu tak nech bude len "také zdrŽanie 3 min.) jazdná doba sa teda skráti približne o 66% Včom je to také zlé? Takmer celý život som býval pri električkovej trati. ˇUprimne hluk? aký V zákrute a v obratisku možno ale veď tá vaša Rovniankova sa nachádza ďaleko od nejakej zátačky. Určite je hlučnejší autobus jak električka (výnimkou zákrut čo Petržalka mať takmer nebude a v miestach na ktorých nieje cesta vôbec....
Nieje Vám trápne, že kvôli Vám → ľuďom čo sa dajú spočítať na jednej ruke príde o spojenie ďalších 100 000 potencionálnych cestujúcich?