Reply on: Michal111 #189760:
Podľa mňa riaditeľ DP nedáva celkom správne informácie o autobusoch. Hovorí: "máme asi 110 autobusov, ktoré sú do 15 rokov staré, takže tam je tiež vysoká poruchovosť a vysoké náklady na opravu, ". Ak by sme to brali doslova, vlastne hovorí o všetkých druhoch SORIEK, Mercedesov, TEDOMOV, Irisbusov. Správne by malo byť "máme asi 110 autobusov, ktoré sú viac ako 15 rokov staré...". Ale ani to nie je úplne správna informácia. Asi bral do úvahy len KAROSY (momentálne je ich 65, najmladšie majú 18 rokov) a kĺbové IKARUSY (momentálne je ich 40, najmladšie majú 15 rokov) a nebral do úvahy IKARUSY 412 (momemntálne je ich 24, najmladšie majú tiež 15 rokov), čiže DP má najmenej 129 autobusov, ktoré majú 15 a viac rokov. Navyše ide vo všetkých prípadoch o vysokopodlažné vozidlá.Hovorí tiež o kúpe autobusov z peňazí za predaj emisií. Ale trolejbusy a električky sa idú kupovať z EUROFONDOV, prečo nie aj autobusy? Z EUROFONDOV sa budú robiť len opravy tratí a nové trate električiek a kúpa autobusov je v tomto prípade pasé? Riaditeľ opakuje tiež, že koľko trolejbusov a električiek idú kupovať (podľa mňa veľmi málo a nekupujú kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom), hovorí aj o dátume, do ktorého ich chcú kúpiť, ale o autobusoch nehovorí opäť nič. Chce ich kupovať už tento alebo budúci rok, alebo čakať ďalších 15 rokov? Chce ich kupovať 10, alebo viac ako 100. Ak by mali nahradiť všetky tie staré autobusy, by ich potreboval najmenej 150, aby mal rezervu. Dokonca si myslím, že by mal urobiť to, čo chcel urobiť pri zmene v garážovaní autobusov v roku 2011- autobusy tie isté dať do jednej vozovne, čo však nikdy sa nezrealizovalo (všetky kĺbové SORKy z JD a PE dať do Trnávky a 12m IRISBUSOV z PE do Trnávky). V takom prípade pre JD kúpiť 100 autobusov kĺbových (+ vypravovať z nej aj cez pracovné dni linku 63 a vrátiť do nej linku 50 a vypravovať na ňu kĺbové autobusy, čo jeden čas bolo), pre Petržlaku asi 80 kĺbových autobusov a 50 12metrových. Tak by podľa mňa bola dostatočná rezerva vo všetkých vozovniach a v prípade potreby by sa mohli bez strachu použiť v prípade nejazdenia električiek a trolejbusov.
Marek1978