Ja tam ale stále nevidím akýkoľvek relevantny dôvod na to, aby sa nerealizovala trať na Stefanikovej. Čisté plácanie do vody, nerobme nič, lebo ostatne je aj tak blbe, tak nech sa nerobí nič a my aspoň budeme mat do konca života potvrdenie o neschopnosti mesta ? Pekne postavené na hlavu.
to nie je len 133 ale kopu dalsich prepojeni, kde je elektricka zufalo pomala a ludia presadnu v lepsom pripade na autobus, a v horsom do auta. to je fakt ..
a pri (ne)fungovani preferencie, to bude naprikald pri petrzalke katastrofa a pri stefanikovej rovnako o nicom .. to rychlejsie dojdes po stefanikovej pesi na suchac ako to prejde elektricka ..
Kde sa to berie ? Mne stale logicky vychádza, že pokial bude pre niekoho výhodné použiť jedno alebo druhé, urobí tak. Z akého dôvodu sa tu ale oponuje voči rozšíreniu a zatraktivneniu elektricky na tak chabych základoch ako "aj tak" a 133.
Co spravis v pripade, ak ta traja ludia, ktori ta nemaju radi obvinia ze si niekoho stvrteho napadol? Aj potom budu svedkovia, hoci si nemusel nic urobit.
Nechápem, že prečo sa tam spomína tá fráza "v prípade dokázania viny" ... no snáď mi nechcú povedať, že keď niekto niekoho napadne a sú na to svedkovia, ktorí to videli, tak sa dá z toho nejak vykorčuľovať. Ak áno, tak do basy patria v prvom rade tí, ktorí takto ohybné trestné zákony vypracovali a schválili a potom sudcovia, ktorí na tom kolaborujú, a smejú sa tak do tvárí slušným ľuďom.
Pozerám že majú aj zoznam zastávok (zaujímavé že niekto nevie vyrobiť 2 stranové PDF ale dali to ako dva jednostranové dokumenty) a majú tam aj železničné stanice, v ktorých sú uvedené aj stanice Petržalka a Rusovce kde už osobné vlaky nejazdia. Ale zato správne tam nemajú uvedené Podunajské Biksupice, keďže tam nejazdí žiadny vlak ŽSSK.
Mimochodom nechápem prečo železnice neuvádzajú pri DNV a Devínskom jazere aj predslovo Bratislava-, akokeby tieto dve stanice neboli súčasťou Bratislavy.
S BMK sa dá platiť aj na Internete, treba však o to požiadať a mať CVV kód. Ja mám jednu zlú skúsenosť s Unicredit, kde som sa niečo pokúšal platiť cez Internet a keďže platba Maestro kartou bola lacnejšia (1€ oproti 6€ pri VISE) tak som to skúšal BMK. Platba nechcela prejisť tak som volal na UniTEL kde po overení karty (číslo atď) nebola mi pracovníčka schopná zistiť či banka platbu eviduje a pod. Na druhý deň mi volali z Unicredit banky, že evidujú neusktučnenú platbu. Ako dôvod povedali, že som mal zablokované platby na Internete. Neviem načo potom majú ten nekompetentný UniTEL, kde človek nič nevyrieši. (pozn. UniTEL som kontaktoval preto, lebo už bolo 19h večer a teda pobočky zatvorené)
V mnohých bodoch máš pravdu avšak v bode č.2 a teda aj č.6.:
Ja mám predplatenú BMK od Unicredit a platím za ňu 3€ ročne + mám viazaných 5€ ako minimálny zostatok - teda podstatne menej ako platiť za bežný účet v bankách, ktoré vydávajú BMK.
BMK má pre mňa aj jednu výhodu: nemusím nosiť bankomatovú kartu + električenko kartu, keďže s BMK sa dá platiť v obchodoch.
Našťastie Unicredit dosť rýchlo po spustení predaja predplat. BMK zrušila dosť vysoký poplatok (1,5€) za dobitie karty bankovým prevodom.
Momentálne na BMK využívam jedine zľavu na električenku, nenavštevujem žiadne kultúrne ani športové strediská, ktoré majú zľavu pre platbe BMK.
Aby ste si náhodou nemysleli, že som neviem aký zástanca BMK, zhrniem čo som tu v minulosti k BMK napísal:
1; Už neviem od ktorého seriózneho a vecí znalého prispievateľa som sa tu dozvedel, že TECHNICKY JE MOŽNÉ aj na dopravné karty z DPB predať pre obyvateľov Bratislavy PCL s 10% zľavou. Podobne 20% zľava do ZOO, múzeí, na kúpaliská sa tiež dá uplatniť na základe predloženia občianskeho preukazu, ktorý slúži na preukázanie trvalého pobytu v Bratislave.
2; Známy je fakt, že BMK vydávajú iba niektoré vyvolené banky. A to tie, ktoré si za vedenie bežného účtu pýtajú nemalé poplatky. Existujú aj predplatené verzie BMK kde netreba mať založený účet v danej banke, ale tam je to z hľadiska poplatkov podobné.
3; Nezabúdajme, že tú 10% zľavu na PCL nám nedávajú tie vyvolené banky, ale DPB prostredníctvom rozpočtu mesta. Takže banky si cez BMK nahnali veľa nových klientov, zvyšujú zisky, zatiaľ čo prínos pre DPB a mesto je minimálny, ak nie otázny...
4; Dobrej myšlienke BMK uverím až vtedy, keď ju začnú vydávať internetové banky mBank a ZUNO, ktoré poskytujú bežné účty a základné služby k nim bez poplatkov (a ostatné služby za prijateľné poplatky).
5; Niekde bol ešte argument, že BMK je bezpečnejšia, lebo pri klasických dopravných kartách od Emtestu sa objavili pokusy o prelomenie jej ochrany (falošný kredit, PCL..). Ale veď DPB, Slovak Lines, ZSSK a mnohí iní dopravcovia naďalej vydávajú karty od Emtestu! Teda nezaťahujú do toho vyvolené spriaznené nenažrané banky!
6; Ja by som si môj účet vo VÚB už dávno zrušil, ale vypočítal som si, že napriek mesačnému poplatku čo tam platím sa mi IBA KVÔLI BMK stále oplatí držať. Reálne tak nemám 10% zľavu na MHD, ale o dosť nižšiu.
7; Jediný prínos BMK vidím v tom, že vďaka nej sa terminály na platby kartou dostali aj na také miesta, kde dovtedy neboli (napr. predajňa DPB pri zastávke "Švantnerova" v Dúbravke). Dobré je, že tieto terminály našťastie nie sú obmedzené iba na platby cez BMK, ale môžu ich využívať aj tí cestujúci, ktorí si kupujú PCL napr. na dopravné karty z DPB a platia zaň kartou VISA, MasterCard či Maestro vydanou ktoroukoľvek bankou - teda aj takou, ktorá nevydáva BMK.
Páči sa mi ešte, že pri kúpe ePCL (cez internet) nie je potrebné platiť z účtu ku ktorému je BMK vydaná [resp. v prípade predplatenej BMK z jej kreditu], čo je pravdepodobne vďaka tomu, že BMK ako Maestro neumožňuje platby kartou cez internet. Čiže ja si na moju BMK kupujem ePCL cez kartu VISA od mBank.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier