Reply on: Mike #188345:
Molecova je extrémny príklad, keďže tam na jednej, navyše konečnej, zastávke vystupuje komplet osadenstvo vozidla. Preto by bolo vhodné porovnávať porovnateľné... Keby DPB chcel, mohol by si rovnaký prieskum spraviť aj vo vlastnej réžii (hoc aj na L33) s tým, že na polovicu poradí by v jedno ráno nasadil 5-dverové SORky. Oba typy by boli cca porovnateľné (napr. u Mercedesov dosť zaváži fotobunka), dole kopcom majú rovnaké jazdné vlastnosti, vzhľadom na interval by nemal byť ani rozdiel v obsadenosti jednotlivých spojov (oproti takej linke 39, kde je interval 20 min. a L31 ju supluje len v polovici trasy), po ceste nie sú žiadne križovatky.... a po takomto teste by mohol vyvodiť nejaké závery, resp. overiť tie zo štúdie. A možno by zistil, že jeden spoj takto ušetrí 30 sekúnd, z toho 10 na výstupnej zastávke.
A netreba zabúdať, že rýchlosť výmeny cestujúcich značne ovplyvňuje aj usporiadanie interiéru. Čo po tom, že rýchlo vystúpim cez dvere, keď sa k dverám musím pretlačiť cez nevystupujúcich.
Valec
Asi tak pred 20timi rokmi sme sa raz ako malé decká nudili a tak sme na zast. Hálova stopovali , koľko stojí autobus na zastávke. Je pravda, že to bolo v popoludňajšej špičke v smere do Petržalky, ale pri vysokopodlažných Ikarusoch (a kde tu Karose) nám vychádzali časy od 13 do 30 sekúnd. Pri nízkopodlažnom vozidle to musí byť ešte menej, takže ak sa tá doba skráti ešte o ďalších 10 sekúnd... tak niektoré vozidlá na zastávke ani nebudú musieť zastavovať.