- Nejaká 15TrMka skutočne na každom vnútornom informačnom paneli píše úplne niečo iné. Ale sú tu aj električky, ktoré na klasickom číselnom paneli majú vysvietené zrejme čosi ako názov zastávky, lebo tam svietia riadne haluze.
- Samozrejme mi je jasné, že ak by sa v BA financovalo čosi ako metro, ostatné regióny by frfľali. Ale treba si uvedomiť, že zatiaľ čo v BA sa produkuje 30% HDP, z rozpočtu dostáva len okolo 3%, takže nech sa to ostatným páči alebo nie, väčšina daní vybraných v BA ide do iných regiónov.
- BS 170 u nás? Hahaha :)))
- Čo sú to v Prešove za transparenty? Zaujímavé, ale možno lepšie ako tie izraelské, čo boli na Tam-Busoch. Už nie je funkčný ani jeden...
- Sufus, prosím ťa, ty si myslíš, že tu niekomu ide o estetiku? Tu ide všetkým len o peniaze. Veď aj teraz - všetky autobusy sú také špinavé, že zvnútra ani nie je vidieť cez okno von. Ale my tu čakáme, až prestane mrholiť, pretože keby sme umyli autobusy teraz, bolo by to neekonomické...
- O stanici filiálka by sa dalo debatovať dlhšie. Je v tom zamotanej toľko politiky, až to pekné nie je. Keď sa uvažovalo o prepojení Vajnorskej a Račianskej ulice električkami cez Riazanskú, nemohlo sa to spraviť, lebo sa vraj mala elektrifikovať trať na Filiálku, kde mala byť koncová stanica. Vtedy sa to hodilo. A teraz sa nevie mesto (resp. Nové mesto) dohodnúť so ŽSR, či by tam bolo lepšie urobiť stanicu alebo mrakodrapy. Hlavne, že to celé oplotili betónovým múrom a kradne sa tam jedna radosť, o bezdomovcoch a drogových dealeroch nehovoriac.
- Tam, kde dnes stojí veľká VÚBka sa rátalo so stanicou metra. Postupne si zastaváme celé mesto, a potom začneme rozmýšľať, prečo sa na nejakú ulicu nezmestí električka, alebo prečo máme málo zelene. Prípadne si zrušíme typické bratislavské výhľady ako napríklad na Slavíne... Ale to už odbieham od dopravy...
- Samozrejme mi je jasné, že ak by sa v BA financovalo čosi ako metro, ostatné regióny by frfľali. Ale treba si uvedomiť, že zatiaľ čo v BA sa produkuje 30% HDP, z rozpočtu dostáva len okolo 3%, takže nech sa to ostatným páči alebo nie, väčšina daní vybraných v BA ide do iných regiónov.
- BS 170 u nás? Hahaha :)))
- Čo sú to v Prešove za transparenty? Zaujímavé, ale možno lepšie ako tie izraelské, čo boli na Tam-Busoch. Už nie je funkčný ani jeden...
- Sufus, prosím ťa, ty si myslíš, že tu niekomu ide o estetiku? Tu ide všetkým len o peniaze. Veď aj teraz - všetky autobusy sú také špinavé, že zvnútra ani nie je vidieť cez okno von. Ale my tu čakáme, až prestane mrholiť, pretože keby sme umyli autobusy teraz, bolo by to neekonomické...
- O stanici filiálka by sa dalo debatovať dlhšie. Je v tom zamotanej toľko politiky, až to pekné nie je. Keď sa uvažovalo o prepojení Vajnorskej a Račianskej ulice električkami cez Riazanskú, nemohlo sa to spraviť, lebo sa vraj mala elektrifikovať trať na Filiálku, kde mala byť koncová stanica. Vtedy sa to hodilo. A teraz sa nevie mesto (resp. Nové mesto) dohodnúť so ŽSR, či by tam bolo lepšie urobiť stanicu alebo mrakodrapy. Hlavne, že to celé oplotili betónovým múrom a kradne sa tam jedna radosť, o bezdomovcoch a drogových dealeroch nehovoriac.
- Tam, kde dnes stojí veľká VÚBka sa rátalo so stanicou metra. Postupne si zastaváme celé mesto, a potom začneme rozmýšľať, prečo sa na nejakú ulicu nezmestí električka, alebo prečo máme málo zelene. Prípadne si zrušíme typické bratislavské výhľady ako napríklad na Slavíne... Ale to už odbieham od dopravy...

Juro
Nasi predkovia boli v tomto smere trochu inteligentejsi. Ludia spomente si ako bola do Blavy zaustena zeleznica Vieden - Blava (popularne oznacenie elektricka je dost od veci). Vlaky sa tocili v centre mesta, kde bol zabezpeceny dokonaly prestup na MHD(ci ako sa to vtedy volalo). Este predtym sa nasim predkom podarilo vybudovat zeleznicu v linii BA-Raca - Predmestie - Filialka - Nivy - Petrzalka. V Nivach dokonca s odbockou na Dun.Stredu. Vsetky tieto trate, keby neboli bezhlavo zrusene pri budovani socialistickeho mesta mohli sluzit ako velmi slusny zaklad S-bahnu. Trat Predmestie - Filialka sice este sluzi, ale len nakladnej doprave co je tiez trochu nahlavu postavene, ked v centre mesta mozem nalozit vozen, ale ja ako cestujuci skoncim na hl.stanici(trosku mimo), alebo v horsom pripade na Novom Meste( uplne mimo). Zo strany ZSR (alebo este CSD) existovali snahy o vybudovanie hlavovej osobnej stanice v mieste sucasnej Filialky, mesto vsak o toto nejavi zaujem a vyjadrenia typu ze prestup na MHD je zabezpeceny na Predmesti a Vinohradoch uplne stacia na to aby si clovek urobil dojem aka je dopravna politika mesta.
Krasny pas uzemia, ktory ostal po byvalej trati Filialka - Nivy -Stary Most, kde by sa dalo este nieco vybudovat (alebo zakopat) nam vsak postupne zaberaju financne institucie ako VUB a Sl.poistovna.
Teda neviem kde ste zobrali hosi, ze VAL funguje v Rotterdame alebo v Parizi.
V Parizi je asi 7 km trat na letisko Orly s kapacitou 5000 ludi za den .
Potom to funguje v Taipei, Chicagu a slusnejsie v Toulouse a Lille.
Inak si myslim, ze pre nas dost draha hracka.