Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marek1978 #183898:
Mal by byť, ale mal by končiť v určitej vzdialenosti pred križovatkou - v takej, aby sa bus dostal cez križovatku na prvý cyklus. Pred ním by pokojne mohli byť autá, tuná nemusí stáť pred semaforom ako prvý (na rozdiel od Štefánikovej pred Križkovou). Prínos pre MHD by zostal zachovaný a IAD by nebola natoľko obmedzená.
(Samozrejme, tú vzdialenosť treba voliť o čosi menšiu než by vychádzalo z teoretických výpočtov, aby bola rezerva na tie autá, ktorých vodiči si pred koncom bus pruhu povedia "však už sa tam pichnem, je to len 5 metrov".)
Reply on: ivanbuto #183897:
Moze to byt aj tym. Za zast. Zochova po semafory nemusi byt.
Reply on: Marek1978 #183888:
Zelená je tam OK, problematické je, že bus pruh ide až po svetlá, čo na tomto úseku nie je potrebné ani rozumné.
Reply on: Ike #183887:
Tazko povedat... logiku by to malo.
Reply on: tito #183893:
Moja rada je taka ze ked vodic odmietne vyklopit plosinu a odovodni to pokazenostou tak sa hadat netreba (moze mat pravdu), ale okamzite treba napisat slusny mail do DPB, najlepsie na danu prevadzku, kde ich informujes kedy si odkial cestoval akym vozidlom a ze tam bola pokazena plosina, cize by ju bolo treba opravit.

Ak naozaj pokazena bola, pomozes tym riesit problem. Ak pokazena nebola, oni uz snad budu riesit preco ti vodic podal taku informaciu aku podal.
Reply on: luky133 #183892:
asistent povedal vodičovi nech vysunie plošinu...vodič odpovedal, že je pokazená a nedá sa...ak to nebola pravda tak škoda reči o takom vodičovi...
Reply on: tito #183891:
Tie plošiny sú manuálne takže fungujú... Nie sú to elektrickú plošiny takže ju treba manuálne vyklopiť o čo treba požiadať vodiča resp. môže to asistent spraviť aj sám i keď to má robiť vodič. Keď som ja cestoval v časoch nízkopodlažnej 133, ktorú využívali aj vozičkári keďže inú možnosť nemali ako sa dostať do centra napr. na Šafko bez toho aby ich niekto vynášal po schodoch (teoreticky môžu využiť ešte aj 28) tak vždy vodič vystúpil, vyklopil plošinu, daného človeka vyviezol po plošine a ešte sa spýtal kde bude daný vozičkár vystupovať aby mu prišiel pomôcť. ?
načo máme NP busy, keď im ani plošina nefunguje 😞 práve som bol svedkom ako do 4005 musel chalan z ťažkou obrnou vstať z vozíka a z vypätím všetkých síl nastúpil o barliach...vozík zobral dnu jeho asistent
Moje fotky z dnešného dňa otvorených dverí vo Vozovni Trnávka,pre škarohlídov (s malým "š") ,tentokrát fotené holiacim strojčekom ? ? ? ? ? ☺ ?
http://alvin630.rajce.idnes.cz/Vozovna_Trnavka_22.09.2012
teraz mi to uz je jedno, ale preco dnes a zajtra nechodia eliny cez Safko? nikde na nete ziadne info, len zrazu bum na zastavke ?
Vcera o 19:30 som isiel autom do mesta a zapcha zacinala uz pred Auparkom. Problemom su semafory na Hodzovom, ktore maju kratko zelenu.
Reply on: 810zssk #183839:
Oficiálna konečná 64 sa potom posunie k Centrálu, keď to otvoria?
Reply on: Martin Fundárek #183878:
Ano, uznavam ze tie ulicove nazvy nie su najlepsie na premenovanie (tam som aj cakal najviac kritiky) a realne keby som mal tu moc tak by som to vo finale asi nezrealizoval... ale jednak tam kde vznikli/zanikli vyznamne objekty je to vhodne (Park kultury, River Park, atd.) a tiez zjednotenie uzlov (Zochova, Krizna, atd.) by tiez nebolo od veci. No a nad ramec tychto dvoch kategorii by som este presadzoval tie Kutiky (nazov Karlova Ves je od veci ked je to na kraji tej mestskej casti kde vlastne nic nie je) a Nemocnicu Ruzinov (dolezity bod).
Reply on: S499.1023 #183837:
ja som ta ironiu necital, prislo mi to ako vyzva, aby boli vodici informovany dostatocne vopred.
Reply on: Ehm #183877:
§ 12 (1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.

§ 11 (2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.

=========================================

Čiže vodič môže podľa vlastného uváženia využiť BUS pruh na odbočenie a zaradenie. Ideálny prípad je krátka jazda v BUS pruhu a v správnom momente zaradenie medzi vozidlá v regulérnom jazdnom pruhu. Tipujem, že realita je taká, že
a) buď sa IAD chcú zaradiť hneď v tom momente, kde sa cesta napája na BUS pruh
b) IAD si idú až po semafor a BUS pruh ignorujú
Jeden nazov mali prenovať už dávno a to Nemocnica Ružinov. Kedže už existuje nazov Nemocnica Kramare, Antolska Biskupice.
70pp - 2868, 2858, 2843, 2842, 2847, 2845, 1840, 1851
Reply on: Martin Fundárek #183878:
Súhlas s MF.
Reply on: Martin Fundárek #183878:
Presne si to vystihol, vo väčšine prípadov ide o zbytočné a zmätočné premenovávanie. Ale napr. takú zastávku "Športové letisko" by som v návrhu hľadal márne. Pritom letisko vo Vajnoroch bolo zrušené ešte v r. 2007.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.