Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #180553:
Díky za obšírne vysvetlenie ? Už by ich len mohli natrieť. ?
Reply on: Ike #180553:
?
Reply on: 810zssk #180545:
a Luky:

Tá fotka je robená teleobejktívom s ohniskovou vzdialenosťou odhadujem väčšou ako 300mm. Jedná sa o optický efekt, pretože záber je vo veľmi ostrom uhle.

http://img408.imageshack.us/img408/8245/pulaubatuputeh.gif
Táto fotografia je rovnako fotená - horná fotka je teleobjektívom a dolná fotka je štandardným. Všimni si výšku kopca.

Pri teleobjektívoch sa strácajú vzdialenosti. Vysvetlím jednoducho:

Predstav si, že fotíš dva automobily, ktoré sú od seba vzdialené 500 m . Keď sa pozstavíš 5 m pred prvé auto a odfotíš to štandardným objektívom, tak prvý automobil bude na fotke obrovský a druhý malinký. Keď sa však postavíš do vzdialenosti 2km a nasadíš si poriadny teleobjektív a odfotíš automobily, tých 500 m bude v porovnaní s 2 km nič, na fotke to bude vyzerať, akoby tie automobily šli tesne za sebou.

Podobne je to aj pri stĺpoch na tej fotke.
Reply on: S499.1023 #180551:
A mne je to absolútne jedno. ?
Reply on: luky133 #180544:
Ja si myslím, že si práve posilnil moje klišéovité myslenie o Dlhodielčanoch.
Reply on: anbis #180549:
Práve preto som sa lukyho133 pýtal, čo z fotky vyhodnotil. Tie päťdesiatžiare sú totiž v štandardnej vzdialenosti, trolejové vedenie po rekonštrukcii a ružinovská trať je najlepšia trať na BKV paneloch, akú poznám (nielen v Bratislave ale všobecne).
Reply on: luky133 #180546:
tie trakčné stožiare sú v úplne normálnych vzdialenostiach, čo určite potvrdí aj S499.1023, rozdiel oproti iným radiálam je ten, že sú umiestnené na kraji električkového pásu, zatiaľ čo na všetkých ostatných až za cestou na chodníkoch. Tým sa otvára krásna možnosť postaviť sa do osi el. pásu a odfotiť toto stĺporadie, čo inde nejde - maximálne sa postaviť vo vhodnom uhle na chodník, ale nebude to také efektné ako tu, o čo sa stará perspektíva... ? Je to tak na ktorejkoľvek fotke, napr. aj v Belického knihe Bratislava z r. 1976...
Reply on: luky133 #180547:
este ked do nej nalozia tych 25 ton, tak nam aj pekne vyzehli trate ?
Otázka do pléna. Ten orezaný asfalt okolo koľajníc (niekedy dĺlžky len cca 20 cm) v centre mesta je asi kvôli električke Bombardier? Mali by nám častejšie požičavať nízkopodalžné električky a možno by sme mali trate v lepšom stave. ?
Reply on: 810zssk #180545:
Asi to bude skôr tým uhlom... Tiež som sa pozastavil nad tým či ich je tam naozaj tak veľa, ale nakoľko do tejto končiny mesta chodím minimálne tak som si to nikdy nejako nevšimol. ?

Reply on: luky133 #180542:
Tie stlpy v skutocnosti vobec nie su take nahustene, to bude fotomontaz, alebo velmi sikovny uhol 🙂
Reply on: S499.1023 #180543:
Tuším sa to volá zrak? ?

Minimálne pojem "nahustené vyblednuté stĺpy" sa ním da dokonalo opísať. To ako vyzerá trať na fotografii "vlnkatá" môže byť spôsobené i fotením. 🙂 A tú fotografiu si treba zväčšiť na maximum aby to bolo vidieť...
Reply on: luky133 #180542:
No a ako hodnotíš z fotografie stav kołajníc, trolejového vedenia a verejného osvetlenia?
Zaujímavý pohľad na Ružinovskú radiálu: http://fotky.sme.sk/fotografia/275678/ruzinovska
Stav koľajníc, trolejového vedenia a najmä tie nechutné vyblednuté nahustené stĺpy verejného osvetlenia. ?
Reply on: Peon #180539:
Zaznamenava ako zaznamenava... zaznamenavaju sa otvorenia dveri a tak podobne, ale nie kde sa to stalo... ale da sa otrocky zistit kolko krat za jazdu vodic otvoril/zatvoril dvere (tiez sa daju vyfiltrovat dobiehajuci, kedze vzdialenost tam myslim vidno) a zisti sa ze o dva krat menej ako mal
Reply on: MatejBA #180536:
A keď je napr. mimoriadna náhradná doprava za električky (X5), ktorá neukazuje zastávky po trase, tak DAT tieš všetko zaznamenáva? Napr. keby sa niekto sťažoval za nezastavenie na zastávke, kde chcel vystúpiť, dalo by sa to prešetriť inak ako tvrdenie proti tvrdeniu?
Reply on: Ámos #180533:
Park je potrebný k prestupnému uzlu? Mmch., park sa nezlikviduje, len sa presunie do vnútrobloku, ako tomu bolo aj pôvodne.
Dnes rano v radiu hovorilo o podnikovych gardenhandrach, vraj boli nekvalitne a drahe a ze uz je zmluva s novym dodavatelom na nieco lepsie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.