Tato veta je nejaka blbost: "Cez sklápacie zase neprúdi vzduch. "Vymyslel ich výrobca kvôli bezpečnosti, aby sa nedisciplinovaní ľudia pri vyklonení neporanili" ... tak preco potom v Madarsku premavaju Ikarusy 4x5 s velkymi posuvnymi oknami, zrejme to nebude vymysel vyrobcu?
Vidim, ze mas v tom trosku jasnejsie. Nechcelo by sa ti napisat o tom clanok, ktory by sme potom dali sem na imhd.sk? Bolo by dobre vniest do toho cirkusu okolo toho trosku svetla, ale prosim ta potom o naozaj nestranny nazor a aj kritiku. d3k0 by to urcite zaradil do sekcie clanky, akl to bude mat primeranu formu.
Zda sa, ze nas stat sa chysta komplexne vyriesit problem Mestskej hromadnej dopravy! A v akom kratkom case-klobuk dolu! Usetri sa na nakupe novych vozidiel, pretoze naco by sa kupovali, ked podla mierneho scenara bude zakladny listok stat 32 Sk...Z poslednych x-tisic zostatkovych cestujucich ostane x-desat cestujucich, pre ktorych postaci vypravit 3 vozidla z kazdej divizie celoplosne!...Usetri sa na platoch zamestnancov, pretoze v DP zostane pracovat 9 vodicov (po traja z kazdej divizie), 2 mechanici, sekretarka a riaditel... + este upratovacka a balzamovac, ktory bude postupne na polovicny uvazok davat do poriadku vozidla, aby boli v garazach vystavene ako muzejne exponaty. A potom DP zamestna este jedneho pracovnika, ktory bude predavat listky na vstup do garaze a z trzby za pozeranie sa na odstavenych par sto vozidiel budu zaplateni 9 vodici a nafta (pripadne CNG)!
vies, len problem je v tom, ze to vyzera tak ze stat zase iba nieco zhodi na plecia mestam a obciam ale zeby sa neak ponahlal aj s tou fiskalnou decentralizaciou sa neda povedat, t.j. moze sa stat ze bude 1-2 roky hluche obdobie, kedy sice dotacie od statu nebudu, ale zato stat si zhrabne svoje velke percento dani a mestam ostane ta trocha... [ako poucenie si zober priklad zo skol, ktore presli pod spravu obci a miest ale financovanie sa akosik nedoriesilo...]
Kami: No odkiaľ na to zoberú. Z podielových daní. Píšem to znovu a už ma to prestáva baviť. 1.1.2004 "prebehne" fiškálne decentralizácie(FD). Ešte neviem v akej podobe, teda koľko dostanú mestá a koľko štát. Avšak konečný stav bude 50% daní obciam a 50% daní štátu. V súčasnosti to je 12% obciam a 88% štátu. Takže ten nárast bude enormný. Vláda prestane dotovať výkony vo verejnom záujme. To prenehá na mestá. A tie sa budú musieť rozhodnúť, že do čoho budú investovať. Či budú platiť zľavy a budú sa snažiť o čo najväčšie efektívne fungovanie mestkých organizácií a podnikov. DPB by táto reforma mohla dokonca aj pomôcť. Stále je tu médiami predostretý obraz štát všetko zavinil, ale nikto už nepovie predsa mestá dostanú prachy tak nech to platia ony. 1,2mld. ktoré idu na výkony vo verejnom záujme pre mestské podniky MHD nie je tak veľa, že by na to mestá po FD nemali. Možno by s tým MF SR malo rok počkať bude bližšie ku voľbám do mietneho zatupiteľstva a zrejme by boli naši raní páni aj zhovievavejší, ku svojim občanom. Zase druhá stránka je, že či by mali byť zľavy poskytované len občanom mesta Bratislavy resp BSK. alebo celému Slovensku. Táto otázka ma dve strany. Sme hlavné mesto, čiže mesto všetkých občanou SR, avšak nejaký Košičan, platí dane pre KE a prečo by to mala hradiť BA zo svojho. V BA je najväčšia koncentrácia študentov, ktorý v BA nemajú trvalý pobyt. Najspravodlivejšie by bolo asi, keby každé mesto posielalo za svojho obyvateľa peniaze do mesta kde využíva MHD. Avšak toto by bolo veľmi administratívne náročné. Sám si nedovolím na tento problém dať jasnú odpoveď. Predostrel som otázky skúste sami odpovedať. d3k0 máš námet na anketu.
O vôbec systém, že štát dotuje mestké podniky je trochu chorý. A to hlavne pri kapitálových dotáciách.
Kto sa dočítal až sem je dobrý a ďakujem mu za pozornosť
Vedeli ste, že vo Washingtonskom metre majú koberce a každý deň ich vysávajú a pravideľne menia?
Sakra toto fakt nerad prisem ale ak sa to cestovne zase zvysi a o tolko ako planuju na celu MHD sa im krasne vyserem!!! ...aj ked ju mam vlastne "rad"...
Tak co uz.. Ak bude mala zlava, tak aj tak budem pouzivat mhd.. Ak bude este mensia, tak mozno urobim, to, co pred par rokmi, ze budem chodit iba peso a na bicykli
Srdečně vítám! Som Polák. Mluvím jen česky a polsky (česky a slovensky jen trochu, anglicky). Mestska doprava je to moje zainteresovanie. Mám mapa Bratislavy a Košic (Vojenskeho Kartografickeho Ustava). Dlho čtem Vašu stranku a je super! Bratislava je to pěkne mesto. Mám otazky: co je to Lafranconi? A linka 92 je expresná? Promiňte prosím za moje omyly. Dĕkuji pĕknĕ vážení Přátelé!
Dotaz na M@rtina, nevies náhodou technické parametre autobusu Mercedes Conecto, ktoré jazdí u firmy HOTLINER. Tento týždeň jazdil X8 z Masaryčky na Palmovku?
Dík
Tak Karosu s vyklopnymi oknami a lepenymi sklami zaroven som este nevidel. S lepenymi jazdia bezne, ale tie maju klimatizaciu a okenne stlpiky tak 2-3krat sirsie.
V mestskej hromadnej doprave prevádzkovanej na území obce vykonávajú kompetencie v regulácii cien okresné úrady za podmienok ustanovených ministerstvom. Určené podmienky vymedzujú rozsah a výšku poskytovaných zliav pre jednotlivé kategórie cestujúcich. V mestskej hromadnej doprave nebol rozsah bezplatnej a zľavnenej prepravy od roku 1996 zásadnejšie menený. V tomto druhu dopravy sa doposiaľ poskytuje najširší rozsah zliav a bezplatnej prepravy.
V rámci decentralizácie verejnej správy budú súčasné kompetencie okresných úradov v oblasti regulácie cien novelou zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov prenesené na vyššie územné celky.
Na základe návrhu projektu decentralizácie verejnej správy bolo prijaté uznesenie vlády č. 371 zo 14. mája 2003, ktorým sa v bodoch B.1. a B.3. ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií vypracovať vo svojej odvetvovej pôsobnosti v súlade s pripravovanou zmenou návrhy zákonov, v ktorých sa určia orgány miestnej štátnej správy na vykonávanie štátnej správy na úsekoch, ktoré sú v pôsobnosti terajších krajských úradov a okresných úradov (s termínom do 30. júna 2003).
Súčasne uznesením vlády č. 370 zo 14. mája 2003 k návrhu projektu decentralizácie verejnej správy sa v bode B.1 ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií v súlade so schváleným projektom vypracovať a predložiť na rokovanie vlády návrhy potrebných legislatívnych zmien existujúcich zákonov, ktoré sú dotknuté procesom decentralizácie (termín september 2003)
V súvislosti s predkladaným návrhom postupu deregulácie cien, podľa ktorého sa predpokladá v rámci novely zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, okrem presunu kompetencií v regulácii a kontrole cien z okresných úradov na vyššie územné celky vykonať ďalšie zmeny v kompetenciách orgánov v oblasti cien (presun kompetencií v oblasti zdravotníctva na MZ SR), ako aj zmeny v spôsoboch cenovej regulácie. Z uvedených dôvodov sa navrhuje legislatívne úlohy vyplývajúce z uznesení vlády č. 370 a č. 371 pre oblasť cien realizovať v súlade so zámermi v oblasti deregulácie cien a navrhovanými zmenami orgánov v regulácii a kontrole cien.
Dolozka vplyvov:
Navrhovanou dereguláciou cien z hľadiska spotrebiteľských cien je pravdepodobné, že príde k nárastu cien najmä v mestskej hromadnej doprave. Súčasné tržby v mestskej hromadnej doprave kryjú iba cca 50 % nákladov a v regionálnej železničnej osobnej doprave iba 20 % nákladov. Za predpokladu, že by sa nevykonali žiadne racionalizačné opatrenia na strane nákladov, mohlo by to viesť v mestskej hromadnej doprave až k 100 %-nému nárastu cien a v regionálnej železničnému nárastu cien a v regionálnej železničnej doprave k viac ako 3-násobnému nárastu cien. Mestá budú zvažovať použitie iných príjmov na úroveň krytia nákladov na dopravu.
Nárast cien o 30 až 40 % v mestskej hromadnej doprave sa vylúčiť nedá. V takom prípade by došlo k nárastu spotrebiteľských cien o 0,2 až 0,3 percentuálneho bodu.
Asi fakt budem musiet vymysliet grcajuceho smajlika
Vlastimil
Dík