Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #167796:

1. Neviem či aj na trati na Galantu, ale na trati na Trnavu naozaj nie je možný kratší interval Os vlakov ako 20 minút. To preukázala aj štúdia Remingu. Dôvod je v tom, že na trati premávajú rôzne typy vlakov IC/R, Zr, Os (to tam ešte nemiešam nákladné vlaky) a tie dokopy nijako inak neskĺbiš.

3. Akože akú prestupnosť? Však bežne na meškajúce ICčka a ECčka čakajú všetky osobné vlaky. Po novom, ak ti bude meškať Strela z Prahy, tak sa môžeš s osobákom do Pezinku alebo Senca rozlúčiť.
BTW, v prvej (a zrejme na dlhý čas aj poslednej) etape žiadna stanica pod ASMN nebude.

5. Zástavky sú síce super, ale ak pribudnú na jednokoľajnej trati 131 3 nové zastávky (Trnávka, Ružinov, Vrakuňa), tak sa ti zníži kapacita trate. To je proste holý fakt.

6. Vidno že si nevidel projekt na stanicu Filiálka. Ono totiž nástupištia budú začínať až na úrovni Škultétyho, skús si ísť odkokovať koľko ako dlho ti bude trvať cesta na zastávku električky.

A ty považuješ vlak 1 až 2 krát za hodinu za výbornú dopravnú obslužnosť?
Reply on: Valec #167794:
inak ešte tam potrepal nejaké voloviny, napr.

"1. Je preukázané, že 15 až 20min interval je kvôli priepustnosti tratí Pezinok - Rača a Senec - Vajnory nemožné zostaviť."
- čo je na tom nemôžné na štvrťhodinovom odstupe vlakov? Keď jeden vlak bude odchádzať z Pezinku a bude 15min takt, tak ten o 15min skôr bude už vo Svätom Jury a ďalší už bude vo Filálke.

"3. Odklonenie osobných vlakov z Pezinka a Senca z hlavnej stanice na Trnavské Mýto spôsobí paradoxne krok proti integrácii dopravy, keďže sa zruší možnosť prestupu medzi prímestskou a diaľkovou dopravou na jednom mieste." - tak to by ma zaujímalo, že akú prestupnosť máme dnes na Hlavnej stanici na prímestské a diaľkové spoje?! Autor asi nevie, že po ASMN má byť vlaková zastávka a tam práveže vznikne prestup medzi vlakovými linkami a autobusovými.

"5. Na preťažených železničných tratiach sa majú postaviť nové zastávky, čím sa prejazd vlakov týmito úsekmi ešte viac spomalí a problém s kapacitou tratí sa ešte viac zvýrazní." - no s takouto mizernou sieťou zastávok, už vôbec nemá vlak šancu pritiahnúť ľudí. Dnes keď človek vystúpi z vlaku od DS, tak kde vystúpi? V diere v Biskupiciach pri L70 a 79, alebo na Novom meste pri L1,50,58 a 196, mmm, to je fakt terno. Pri nových zastávkach by mohol vystúpiť na Dolných honoch kde je poriadny výber liniek, alebo na Súhvezdnej. Zvlášť, keď má Regio Jet premávať a voziť viac ľudí, tak by tieto nové zastávky veľmi pomohli.

"6. Najväčší prínos celého projektu je okrem predraženej investície v tom, že pre časť cestujúcich sa skráti cestovanie o cca 5 min (cesta z hlavnej stanice na Trnavské Mýto), pre iných sa zase o rovnaký čas cesta predĺži." - zjavne niekomu uniklo, že od vlaku na hl.st. ide človek na nástupište pešo (3-5min), potom ešte čaká na svoj spoj (2-3min) a potom až samotná cesta, ktorá trvá 5min, ak niesú zápchy!

"7. Projekt vôbec nerieši integráciu dopravy, tj. nadväznosti spojov, možnosť jazdy viacerými dopravnými prostriedkami na jeden cestovný lístok atď., skôr naopak." - jednotnú tarifiu rieši projekt BID a nie TEN-T predsa?!

Tiež dobrá "perla" je autorov nárek nad niekoľkohodinovými intervalmi hlavne, že intervaly na jednotlivé smery sú takéto :
- smer Malacky, ráno 2x za hodinu, poobede 1x, mimo špičky každú druhú hodinu
- smer Galanta, ráno 1x za hodinu, poobede 1x za hodinu, mimo špičky každú druhú hodinu
- smer Trnava, ráno 2x za hodinu, poobede 1x za hodinu, mimo špičky každú druhú hodinu

Je fakt potešujúce vidieť, že zrazu tu máme koľko dopravných inžinierov a odborníkov všeho druhu, čo ani nevedia otvoriť GVD a overiť si skutočnú frekvenciu vlakových spojov. Hlavne, že majú vlastný blog ?
Reply on: Valec #167794:
ale zas nesprávne tam kritizoval vybudovanie viacerých železničných zastávok v intraviláne mesta. Totiž práve tie zastávky umožnia lepší prestup medzi vlakom a MHD, pričom on sa zameral na kritiku toho, že vlaky tieto zastávky spomalia, čo je pravda no je to nevyhnutné na to aby sa nejak tie vlaky dali ľuďom lepšie využívať. Najväčšou chybou je, že sme dovolili v tomto meste zastavať miesto kde kedysi stála trať Filiálka - Starý most. Keby sa vtedy rozmýšľalo, tak by sme dnes mali električkovú trať Šafárikovo nám. - Dostojevského rad - Karadžičova - Trnavské mýto. Nepremýšľalo sa = nemáme! Ftáčnik by mal poukázať na vadu toho návrhu, že to rozbíja prestupy medzi vlakmi. Možno nakoniec nebude žiadny TEN-T v BA a na Starý most či už s električkou, alebo bez nej budeme musieť nájsť peniaze sami, ako aj na nové vozidlá.
Reply on: ufo #167793:
Toto by si mali prečítať páni z Jaspersu, ktorí sú tu kvôli posúdeniu týchto europrojektov. Len by to muselo byť v angličtine.
Kyvadlova doprava na Den policie by tu mohla byt spomenuta, http://www.minv.sk/?den_policie_2011 , skoda ze aspon jedna z tych liniek nie je pravidelnym spojom z/na Rendez-u
Reply on: aquila #167789:
ani nespomínaj... za cenu jedného sme mohli mať 3, alebo jeden poriadny a 4-5 menších štadiónov v mestách, kde sa existujúce štadióny rozpadávajú, alebo sú zastaralé. Proste, obchodný duch slovenských "podnikateľov" sa nezaprie ?
Reply on: no.ev.di. #167788:
ale tak hlavne ze mame novy zimak nie ? 🙂

co tam po nejakej elektricke 🙂
Reply on: Martin Fundárek #167787:
ak nás MDPaT oserie, čo už "vrúce" a s "nadšením" očakávam, tak myslím, že sa mesto môže akurát tak sústrediť ako si nenavýšiť sekeru o ďalšie peniaze, ako neprehrať spoj s J&T+Cresco v troch žalobách za PKO a ako nájsť peniaze na : udržanie súčasného stavu MHD (t.j. nie redukovanie liniek hlava-nehlava ale ubrať iba tam kde to má zmysel, príp. pridať tam kde treba, t.j. presunúť výkony), príp. doobnovovať autobusový vozový park a začať trolejbusy, čo budú menšie investície, než električka do Petržalky. Tú tipujem, že nezačnú stavať ešte ani v roku 2015. Teraz to vidím tak, že pre mesto by bolo začatie stavby električky do Petržalky na vlastné náklady sebevražda a ešte by sa mohlo stať, že by zatiaľ existujúci vozový park "zhnil", takže radšej by som sa venoval možno záchrane toho čo je živé, resp. nahrádzal to.

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #167780:
Problém je, že mesto v kase nijaké vlastné peniaze nemá a úver si vziať nemôže, pretože je na hranici predlženia. Takže som nesmierne zvedavý, odkiaľ Ftáčnik chce tie prachy vziať.

Martin Fundárek

Reply on: aquila #167778:
Dostal som ho mailom. Ale sú tam len vystúpenia Figeľa, Freša a Ftáčnika, ktoré sú určite aj na zverejnených videách (Figeľovo na stránkach MDVRR, Frešovo na stránkach žu/m/py), diskusia asi nebola.
Reply on: 44 #167782:
ešte by mohli spraviť tzv."rodinné balenie" ?
Reply on: 810zssk #167783:
až na to, že z veci, ktorá je takto označená robí skôr než vierohodné info kabaret, na tom fakt nie je nič zlé ?
Reply on: no.ev.di. #167781:
Na slove "konspiracia" nie je nic zle, tak neviem co zas hulakas.
no ohromne "dobrý" výklad toho slova ? aj tak nevidím dôvod na to, aby niekto tých čo hľadajú pravdu označovali ako konšpirátorov... to slovo má síce význam a pomenúva bežný jav, no keď nejakú udalosť takto označíš na zmagorený dav to má ten efekt, že im tak označená vec pripadá ako nechutná a to je cieľom toho, kto čelí obvineniam, že niečo zfixloval. A pojmov, ktoré takto zaručene fungujú na dav je X, stačí sledovať médiá.
Akú šancu má vlastne označený "konšpirátor" dokázať, že to čo tvrdí je pravda a že ten, kto ho tak v skutočnosti označil je ten podvodník?! Mizivú! Kto to slovo prvý použije má eso v rukáve a to ide, o nič viac. To či bolo dané slovo na mieste nikoho nezaujíma.
Reply on: Martin Fundárek #167600:
vyzerá to tak, že mesto ak chce električku napojenú na existujúcu sieť tak z vlastných peňazí. Suma sumárum, Ďurkovský aj celé KDH toto mesto pekne o*ebali! Ďurkovský tým, že 8 rokov iba klamal ako potrebuje čas, ako všetko bude a nie je nič. Teraz po ňom preberá štafetu Figeľ a ten zas mesto pekne osral ? kedy sa konečne dožijeme vlády bez KDHákov, Dzurindu a Mikloša?! ☠
Reply on: no.ev.di. #167777:
Ake klamanie? Vsak ked je konspiracia potvrdena, tak to nemeni nic na tom ze to je konspiracia. Konspiracie sa realne deju.

Ak nevies co je to konspiracia, navstiv slovnik (www.slex.sk).
Reply on: Martin Fundárek #167767:
kde si nasiel prepis tlacovky ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.