odbočenie na Dostojevského je ťažko nahraditeľné a jeho zrušenie je podľa môjho názoru nezmysel. Ani neviem ako to je tam teraz - je tam dvojitý odbočovací alebo je pravý čisto na odbočenie na Vajanského ?
kraaaasne si si vo svojom prispevku zodpovedal preco je teraz diskusia ohladne PKO totalne zbytocna. mesto nema na investora absolutne _ziadne_ paky snad vyjma spominaneho UPN, a ani to nie .. cize jedine snaha sa dohodnut s nim, ale to nie je mozne .. takto mesto zablve 30 mio euro a nebude mat nic, len nutenu spravu ..
co sa kedy vyvodilo voci zodpovednym ?!? vsak je to vsetko v sulade so zakonom. moralku tu nikto neriesi. cize mesto zase len mrha peniaz.
ad most, vsak o tom celu dobu pisem, ze ta zelezna konstrukcia neni chranena a ze staci to urobit ako pri moste marie valerie
diskusia je fajn, ale ked je mozne nieco zmenit, pri PKO sa neda zmenit uz nic. a naopak mesto robi veci este horsie a horsie.
Re #167252 intony: ale v pohode vyslo .. vid tu...
To, že súčasné cestovné doby nepridávajú električkám na atraktivite, mi jasné. Ja s obmedzovaním nesúhlasím, napísal som len, s čím sa pravdepodobne kalkulovalo.
Je dobré vnímať veci v širších súvislostiach, ale OK. Dubovú, Hroboňovu a Sokolskú nepovažujem za zvlásť významné ciele. Časť cestujúcich využíva 34 na presun s prestupom do východnej časti mesta a túto úlohu čiastočne plní aj linka 1.
A ešte porovnanie jazdnej doby (trmácanie sa cez Karlovku vďaka km vzdialenosti, počtu zastávok a semafórov totiž nejaký čas trvá):
a) Z "Pri kríži" na Račianske mýto:
- linka 5: 33 minút
- linka 34: 22 minút
(rozdiel 11 minút v neprospech električky)
b) Z "Račianske mýto" na Pri kríži:
- linka 5: 33 minút
- linka 34: 26 minút
(rozdiel 7 minút v neprospech električky)
Zvyšné neďaleké zastávky 5 vs. 34 nejdem porovnávať. Väčšinou mi to tiež vychádza v neprospech električky.
Popri ekologickosti električiek treba brať do úvahy aj ich "zraniteľnosť". Stačí porucha či "ťukes" s autom na karloveskej radiále a sme "nahratí"... A údržba električkových tratí tiež niečo stojí - ale nie som proti električkám!
A na trase 34-ky za bežných okolností tuším (V SEDLE URČITE) nebývajú zápchy (čiže jazdná doba viac-menej sedí). Takže ani argument "autobus stojí v zápche, zatiaľ čo električka ide" tu neobstojí.
Spoločný úsek 34+83 v preklade vytváral interval 7,5 minúty. Po novom je to 15 minút (t.j. samotná 83-ka), čiže o 50 % menej spojov. Fakt "super"...
Čo myslíš - povedie táto zmena na 34-ke k zvýšeniu podielu MHD oproti IAD? Skôr naopak...
Na druhej strane, v sedle chodia z Dúbravky poloprázdne električky a nimi sú dostupné všetky 34-kové destinácie okrem oblasti Patrónky. Takže, nech sa páči, 1 a 5 jazdia.
V minulých dňoch tu bola debata o redukcií 43. Podľa mňa má tá linka pre výletníkov opodstatnenie v cez víkend od 7:00 do 21:00 a cez týždeň v lete od 8:00 do 21:00 a cez týždeň mimo sezóny od 8:00 do 17:00. Čo sa týka ostatných spojov, možno by DPB mohol urobiť medzi tými pár ľuďmi čo bývajú pri Sanatóriu, ktorými spojmi chodia a ktorými nie a ostatné zrušiť.
asi budem zas sprostý ale opýtam sa, že do kedy budeme diskutovať? Pol roka si budú ľudia, mesto a pamiatkari posielať odkazy cez médiá, že treba diskutovať, potom bude nejaké sedenie, debata, ak čert dá, príde tam Slávik zaplakať, že on chce metro a, že zas žaluje bla bla bla... podebatí sa a ide sa domov a záver bude zas iba "treba diskutovať"... o Petržalskej električke diskutujeme od roku 2000. Od roku 2000 do roku 2008 všetci spali (?), vychádzali iba v novinách nákresy električkovej trate a fotky električiek aké premávajú na západe. 8 rokov sa hovorilo iba o električke, potom došiel TEN-T, potom duálny systém, potom električko-vlak (tram-train) a stále sa nevie čo sa má postaviť, kedy a hlavne za čo? Na februárovej debate v Alfe v Petržke spomínali myslím, že koniec marca či apríla, že majú podať do EÚ návrh či čo a že ak to nestihnú, tak až v druhom balíku pre ďalšie programové obdobie sa budú uchádzať o dotácie. Tak ma napadla otázka, že či to stihli vôbec? Inak tam aj padla dobrá poznámka od Fabora, že tento "náš" TEN-T nie je jediný, ktorý sa uchádza o peniaze a že ich je viac, pričom nie všeky dostanú zelenú. A najlepšia poznámka, ktorá zjavne furt uniká, že ten korido Paríž - Viedeň má pokračovať do Budapešti a toto do BA je iba odbočka, ktorá môže pokojne vypadnúť.
intony