Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #167195:
co sa tyka mna ked budu robit elektrickovu radialu cez eurofondy a naraz, tak je obratisko pri namesti hraniciarov kravina ako drevaky od batu a tiez som si vedomy, ze najlepsie je to aj ked mozno o 1-2 roky neskor ale naraz spustit (aj tak nebudu mat na elektricky)

len som narazal, ze cista za investicie do zimaku a straty z predaja pozemov kvoli vymenam ako aj naprikald za smiesne predajne ceny pozemkov pod PKO by uz mesto davno mohlo mat radialu po janikov dvor postavenu

Re #167196 MiroBA: len problem je v tom, ze most marie valerie sa staval tak ako sa mal stavat aj "novy" stary most, zostali len piliere a postavil sa jemne upraveny NOVY most na vyvysenych pilierov.. cize presne to na co aj narazam ...

navyse tento "zenijny" most proste treba len kompletne strhnut, to je neopravitelne .. nech sa postavi aj ta replika vo variant ferenz jozef, ale NOVY ..

ad PKO, skus si to este raz precitat. TERAZ je uz neskoro a mesto len zbytocne vyhadzuje peniaze. uz NEMA ako zmenit situaciu. taketo debaty a otvorene diskusie sa mali robit PRED predajom pozemov a nie teraz 6 rokov PO ..

nic viac nic menej ..
Reply on: Ike #167193:
Akoze nazor ludi na zburanie Stareho mosta je komunisticky nazor? A aj zburanie inych starych budov, ktore maju XY rokov je komunisticky akt? 🙂

Re #167196 MiroBA: Bol si sa niekedy pozriet na PKO a jeho nabrezie? A videl si rozpocet mesta? Ci mame dalsich 20 rokov trpiet to nabrezie, kym sa PKO nezruti same?

Re #167197 no.ev.di.: vynimocne suhlas!

Re #167187 810zssk: mohli aj na 35 urobit zmeny (minimalne ju dat miesto polianok k tescu a/alebo dat aj vikend)

Re #167200 MiroBA: A nie je nahodou problem, ze tie piliere drzia most nizko? (nizsie ako pozaduju plavebne predpisy) A kedze su to historicke pamiatky, pochybujem, ze ich bude moct menit/upravovat.
Reply on: Marek1978 #167205:
Zabudol som dodat, ze 83 bez zmeny ❗ ❗ ❗
Takze novy CP L34 vyzera takto:

smer Dubravka: 4:30-8:01, 13:21-18:28
smer Racko: 4:38-8:44, 14:09-19:17

Int. 8/-/10/-
Reply on: MiroBA #167196:
Most Márie Valérie je pekný príklad, ako sa to má robiť a ako si to s mostom v BA predstavujem...

Re #167194 aquila: argumenty beriem, ale pokiaľ bude v projekcii niečo originálne, nie copy&paste Považskobystrickej D1 estakády
Reply on: no.ev.di. #167195:
Tak minimalne sa nebudu v 95 tocit cez Apollo.
Reply on: MiroBA #167200:
kľudne keby aj postavili nejaký z tých návrhov, ktoré by Starý most alebo most Franza Jozefa evokovali s dvomi piliermi v Dunaji, tak by to myslím potešilo aj tých čo si potrpia na zachovania Starého mostu. Hlavne by si mali tí čo tak básnia o Starom moste uvedomiť, že zatiaľ čo oni maria stavbu nového mosta tak viac než 100-tisícová Petržalka čaká na vybudovanie električkovej trate...

Martin Fundárek

Reply on: Peon #167107:
Opýtaj sa ich.
Reply on: no.ev.di. #167197:

Mostovka je síce na nič ale piliere sú podľa mňa dobré. Ja som skore za repliku mostných polí, myslím, že problém by stým nemal byť - je dochovaných množstvo fotografií. Jedine ho rozšíriť. Most Márie Valérie v Štúrove tiež rozširovali. Ale myslím, že by plne stačilo aj keby sa staval podľa projektu z r 1895 - však po ňom chodili Lokomotívy Pressburger Bahn a navyše aj klasická Železnica.
Reply on: Marek1978 #167180:
ale zrušiť L27 ani za toho boha do prdele nezrušia! Das ist nich normal!!! ?
Reply on: Ike #167193:

Plný súhlas. Na "Face" by som dal "Like it".
Reply on: Ike #167193:
Boha! Na čo nám je dobrý Starý most? Čo chceš na ňom zachraňovať?! Chceš ho mať pol storočia takto iba pre peších s drevenou lávkou a pestovať na ňom mach a čakať kým časom padne do Dunaja a potom budeš ako 70-ročný geriatrix nadávať, že prečo to chumaji nedali skôr dole, že vozíš sa do mesta cez Apollo a Nový most ? Pre mňa za mňa nech postavia aj repliku, ale nech to je komplet nové, stabilné a odolné, a nech na to môže iba električka, chodci a cyklisti! Je rozdiel opraviť napr. starú historickú budovu, ktorá bude slúžiť ako nejaké múzeum a bude sa k nej šetrne pristupovať a úplne iné je opraviť most po ktorom majú jazdiť električky ako súčasť NS MHD, navyše keď sa jedná o most, ktorý nie je nejaký skvost, okrem toho, že prežil viac než dosť. Teraz keď je ten najnevhodnejší čas aby do toho kafrali pamiatkari a historici, tak všetci otvárajú zobáky, ale keď sa v historickom centre postaví nejaká moderná ohava, alebo nadstavba a iné pakoviny, tak to iba mlátite prázdnu slamu a nič, ale keď má niečo poslúžiť ľuďom tak to už sa zmariť dá ?
Reply on: aquila #167188:

" terajsi stary most nema s povodnym starym mostom zhola nic spolocneho a je len trapny pokus ten zenijny docasny most zachranovat " - práveže je dochované okrem mostovky všetko - oporné múry, piliere, strážne domčeky...

A stále neviem pochopiť jedno - V Štúrove s opravou mosta problém nebol hoci tam úplne chýbali aj stredové polia v Komárne tiež nie, len v Hlavnom meste musí byť.

A čo sa týka vzhľadu - som za to aby sa most len opravil a natrel na svetlozeleno po vzore Komárňanského cestného.

A čo sa týka PKO - Musia sa všade stavať sklenené škatule?
Bol sa niekto niekedy pozrieť v Komárne?
Reply on: aquila #167182:
mimochodom, keď sa postaví I. etapa trate do Petržky, tak sa stane to, že ľudia nebudú na električku prestupovať na Šafku, ale v Petržke na Vlasteneckom námestí, takže si väčšina ľudí z L95 bude prestupovať pri ceste na Šafko. Blbé veru, že v I. etape nenavrhli konečnú pri Technopole alebo Holíčskej až, ale Technopol je viac v strede, takže tam by to stačilo v I. fáze.
Reply on: Ike #167193:
lebo si sam zodpovedal, ta konstrukcia ktoru sa ludia snazia zachranit neni ani historicka a ani k nicomu uz nesluzi .. ta zeleznicna "novostavbo-pristavba" bola preto v radovo lepsom stave, lebo sa uz vyse 30 rokov nepouzivala ..

proste mi len pripada chore snazit sa zachranit PROVIZORNY vojensky most v strede mesta ... ktory sa len vdaka necinnosti mesta tak dlho udrzal a prekonal vsetky rekordy povodnych konstrukterov...

ten most je v tomto stadiu ako je v podstate neopravitelny a bude to radovo drahsie (vid pripad zimak) a horsie riesenie ..
Reply on: aquila #167188:
Prečo by dnešný Starý most nemal žiadnu historickú hodnotu?

To si tu fakt všetci myslíte, že historickú hodnotu majú len objekty staršie ako 100 rokov? Možno, ale tých 100 rokov najprv musia prežiť.

Dnešný Starý most je provizórium, ktoré bolo plánované myslím na 20 rokov a veselo slúži už 60 rokov. Či sa to niekomu páči, alebo nie, patrí k siluete Bratislavy. Aj keď to nie je pôvodný Most FJ, viacero Bratislavčanom sa s ním spája nejaká udalosť, alebo vôbec, každodenný život.

Aj 50 ročné fotografie treba vyhodiť do koša, pretože sú "málo staré" a zaberajú miesto? A čo minuloročné.

Preboha ľudia, v BA je treba robiť množstvo iných vecí, ale nie búrať historické objekty. Myslel som si, že komunizmus skončil 22 rokov dozadu, ale mám pocit, že zjavne nie...
Reply on: 810zssk #167191:
pohoda ?
Reply on: Marek1978 #167189:
Sorry 🙂
Reply on: aquila #167188:
Suhlasim. Ten navrh "Franz Jozef" bol najlepsi.
Reply on: 810zssk #167187:
o sedem prispevkov nizsie som to pisal ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.