Tomas: Citaro papa o 15 l viac ako I435. To je dost.
Kolko vlastne 435 zerie? Absolutne cislo zavisi od linky. Rozdiel medzi linkami 71 a napr 203 by bol aj 10 l. Mna zaujima skor relativne porovnanie I435 voci I280 ci K741 a I415 voci K732 ci TAM232.
Ty asi nepoznas zopar ludi DPB..Maju to na salame,ze ty si sa bavil ked si stal...Jednoducho nesmies ani otvorit kabinku:-I...Oni si myslia,ze to je nejaka tvoja znama a popripade znamy:-)A to je ta spinavost od nich...
Ale veď už ako malé dieťa sa v autobusoch čítal české nápisy "ZA JÍZDY mluviti s řidičem zakázáno." Za jazdy! Ako môže byť vodič pokutovaný za rozhovor s cestujúcim počas pobytu na zastávke?! Ak by ste raz nebodaj mali doplnkový predaj CL u vodiča, aj túto službu by vodič vykonával mlčky???
O CityBusoch si pomaly, ale iste tvorím mienku. Mám oči, a vidím, čo sa deje v Prešove. Jeden CityBus má napr. nejakú banálnu poruchu, ktorú prišli pozrieť až technici z Vysokého Mýta. Po niekoľkých hodinách neúspešnej práce odišli s vysvetlením, že to má pokazené aj väčšina pražských CityBusov.
Ešte takú zaujímavosť. Dnes môj známy, ktorý má pridelený CityBus po prvý raz jazdil na Karose B961. Jej ospevovanie nemalo konca kraja, vraj aký fantastický autobus, ako perfektne manévruje, ako perfektne ide, aké výborné ovládanie... Mal som dojem, že by aj ten CityBus vymenil.
Karose B961 vytkol akurát nie najšťastnejšie umiestnenie tlačidiel dverí, tvrdú nápravu a blbé umiestnenie ľavého spätného zrkadla. Neviete niekto, prečo je najnovšia móda dávať "ľavý späťák" tak vysoko? Vodič musí dvíhať hlavu hore, kým na starších Karosách sa dal jedným okom sledovať nástup a výstup cestujúcich napravo a takmer súčasne aj prichádzajúce vozidlá vľavo.
Citybus sa uz teraz rozpadava:-)
---------------------------------------------------
Inak by si sa cudoval aky su v DPB ludia:-IDispecer okolo teba prejde a ty zbytocne stojis na zastavke on to ma vies kde...Napise ta da ta dohlasenia a ty uz nevysvetlis nic lebo si iba vodic... Vodic podava informacie iba z dobrej vole a vela pri tom riskuje svoje peniaze....
Po koľkých rokoch by bol CityBus rozhrkaný? Hneď! CityBus je totiž rozhrkaný "od prírody".
Re #16483 Z: Na otázky cestujúceho predsa vodič neodpovedá za jazdy! A počas pobytu na zastávke mu za rozhovor s cestujúcim predsa z platu strhnúť nemôžu.
Vodič nie je platený ako informátor, ale nevidím jediný dôvod, prečo by informáciu, ako najbližší zamestnanec dopravcu, nemal podať. Veta "Som vodič a nie informátor" je absolútna nehoráznosť. Osobne som sa našťastie ešte s ničím podobným nikde nikdy nestretol.
>>Ako ďalej čítam diskusiu, vidím, že v tomto duchu už odpovedal aj Papyr...
No trosku aj nesuhlasim:-)Lebo CITARO je velmi vykonny autobus a zasluzil by si vyuzitie na takych narocnejsich linkach do kopcov a tak...Kebyze sa posilnila linka cislo 21 a premavalo by tam to CITARO tak je to idealny bus na tuto linku...Nemal by vacsieho problema:-)))Ja by som ho vyuzil napriklad na taketo linky:Linka cislo 50 sice je tam rovina,ale je to presne rozpocitane pre tych ludi:-)))Nebol by tam az taky naval.Potom by nasledovala linka uz spominana 21 dalej taka 92-ka a rozne linky od narocnosti:-))Je skoda,ze Citaro ma vysiu spotrebu na 100km o 15 litrov ako napriklad Ikarus 435:-)Ale zato je to ovela lepsi autobus ako "IKARUS 435":-DA ztohoto vsetkeho vypliva,ze by bola skoda keby sa CITARO nasadzovalo na taketo linky...Bolo by to nesetrne a bez svojho vyuzitia....:-)))
Ono vždy ide o to, ako sa to toho vodiča spýtaš. Keď na neho vyhrkneš: Hej ideš k daňovému, tak by som ani ja okom nemihol. Ale keď sa ho spýtaš: Prosím vás mohli by ste mi poradiť, potreboval by som ... ďakujem veľmi pekne moc ste mi pomohli.
si: zrejme si ma nepochopil Poprvé hovoril som o linke 94 nie 93 je to rozdiel i keď majú čast trasy spoločnej. A nechcem aby sa na jednej linke podľa času striedali rôzne typy busov. Zrejme by to bolo aj dosť organizačne náročné a povedzme rovno hlúpe. mali by sme sa orientovať podľa špičky. A to tak, že keď mi pri 5min intervale jazdí bus, tak, že by sa tam uživil aj 15m namiesto 18m bez toho aby tam ľudia boli ako sardinky, tak ho tam proste dám. (Ak mám nejaký k dispozícií. Nitko nechce aby sa dávali na linky 93, 84, 83, 21, 95 etc. Ale sú proste linky kde je 15m ako uliaty.
Niekedy mám z vás pocit, že ste rovnaký ako v DPB. To sa nikdy nerobilo, vždy sa používal iba 12m a 18m a nič medzi tým nemôže byť. "Proste vieš to sa nedá." Veď je to hlúposť a každý triezvo rozmýšlajúci človek si to musí uvedomiť. A verte tomu, že ak raz budú 15m busy a budú sa vypravovať na linky 93, 95, 84 a na 90 bude jazdiť 18m tak cez magistrát a známich sa pokúsim spraviť poriadok. A budem dotvedy bubnovať až kým sa výprava neunormálni.
Z: a koľko stých 7000 ľudí sa potrebuje spýtať na cestu. Keď sú na jednej jazde dvaja, tak je to veľa. Počas jazdy je vodič riadne platený za prevádzku vozidla a k tej prevádzke patrí aj informovanie cestujúceho. Aspoň podľa mňa by to do toho malo platziť. Ale tu je toho veľa naopak.
Vladimír