Reply on: Peon #162783:
ako tu už dakto spomínal,tak pokiaľ je vyťaženosť vlaku taká, že by postačovala iba sólo "anča" 810, tak to nemá zmysel prevádzkovať, ale nasadiť autobusovú linku. V prípade, žeby sa dopyt dvihol tak, žeby bolo potrebné nasadiť namiesto jedného krátkeho busu, dva, tak by sa mohlo začať uvažovať o 813+913, príp. 810/1/2 s prívešákom aleboo riadiacim vozňom. Dovtedy nech som sebeväčší fanda železníc bohužiaľ nemajú železnice nárok. Osobne by som spravil pre začiatok nasledovné :1) zrušiť vlaky medzi Rajkou a Hegyeshalomom
2) zaviesť taktové autobusové spojenie Rajka - Bezenye - Lajtapuszta - Mosonmagyárovár,aut.st. - ďalej 2-3 zastávkyv rámci mesta - konečná : Mosonmagyárovár,žel.st. = na autobusovej stanici by bolo možné vykonaťprestup na autobusovíé spoje na všetky možné smery, včetne smerov obsluhovaných vlakovými linkami, kto by chcel ísť autobusom do Gyoru a na vlakovej stanici by ľudia presadali na vlaky smer Budapešť a Viedeň
3) v prípade potreby by mohol Volánbusz obsluhovať trasu Rajka - Bezenye - Hegyeshalom MIDI alebo minibusom, v i=60/120/120//120-180, navyše by mal MIDI/minibus by mal oproti vlaku výhodu, že by stál na tejto trase v dedine, zatiaľ čo vlak v zast. Bezenye stojí úplne mimo dediny a videl som tam nastupovať akurát tak 1 človeka na 10 jazdách vlakom, aj to dotyčný šiel bicyklom k vlaku .
Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že napriek tomu, že autobus v Hegyeshalome stojí na 3 miestach, tak viac ľudí cestuje vlakom na smer Mosonmagyárovár. Na to množstvo čo cestuje z Hegyeshalomu do Rajky by postačil MIDIbus v pohode. Čo sa týka spojenia Rajky a Bezenye s Mosonmagyárom a Gyorom, tak by to robili autobusy, ktoré by sa takto nenaťahovali o cestujúcich s autobusmi.
AAA