Električky dostanú prednosť pred chodcami
V zákone o cestnej premávke je ustanovenie, podľa ktorého aj električky musia dať prednosť chodcovi, ktorý prechádza cez cestu po priechode pre chodcov. Môžu tak nastať nebezpečné situácie, kedy niekoľkotonový kolos musí brzdiť, ak je na priechode človek.
Fyzikálne zákony sa ale oklamať nedajú. Chodci, aj keď majú podľa zákona pred električkou prednosť, sú ohrození. Nie vždy totiž električka dokáže dať chodcovi prednosť. A ak by náhodou vodič električky zrazil chodca, vinný je vodič.
Od 1. septembra sa ale situácia zmení a chodci, nech by boli aj na priechode, budú musieť električkám ustúpiť a umožniť im plynulý prejazd.
http://natankuj.sme.sk/c/5788381/precitajte-si-ako-sa-zmenia-dopravne-pravidla-pre-vodicov-a-chodcov.html#9
V článku sú aj iné zaujímave veci.
V zákone o cestnej premávke je ustanovenie, podľa ktorého aj električky musia dať prednosť chodcovi, ktorý prechádza cez cestu po priechode pre chodcov. Môžu tak nastať nebezpečné situácie, kedy niekoľkotonový kolos musí brzdiť, ak je na priechode človek.
Fyzikálne zákony sa ale oklamať nedajú. Chodci, aj keď majú podľa zákona pred električkou prednosť, sú ohrození. Nie vždy totiž električka dokáže dať chodcovi prednosť. A ak by náhodou vodič električky zrazil chodca, vinný je vodič.
Od 1. septembra sa ale situácia zmení a chodci, nech by boli aj na priechode, budú musieť električkám ustúpiť a umožniť im plynulý prejazd.
http://natankuj.sme.sk/c/5788381/precitajte-si-ako-sa-zmenia-dopravne-pravidla-pre-vodicov-a-chodcov.html#9
V článku sú aj iné zaujímave veci.
aquila
tunak je navrh ministerstva na mimourovnove krizenie ...
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9841
jediny problem by bol smer do mesta, kde neni dostatocne dlhy pripajaci pruh od vrakune ..
len to by museli ZSR, magoriat a ministerstvo spolu aj rokovat ...