http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7234&secid=1
Z článku vyberám:
"Namiesto poloprázdnych vlakov by mohli jazdiť plné autobusy. Aj tak si vie ministerstvo dopravy predstaviť šetrenie v železničných spoločnostiach. Ide však len o čiastkové riešenie ozdravného plánu, ktorý mal rezort predložiť už včera. K tomu, aby mohli stratové vlaky nahradiť autobusy, potrebuje ministerstvo najprv získať vplyv v autobusových firmách. Poradca ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) Marián Kolník navrhuje, aby rezort kúpil ich akcie. Tie vlastnia súkromníci, ale aj Fond národného majetku. Vyplýva to zo zápisnice z rokovania rezortu a samospráv."
"Župy sa boja. Otázne je, kam ministerstvo akcie, ktoré chce získať, presunie. Jednou z možností je, aby ich získala Železničná spoločnosť Slovensko. Tá by si tak mohla cez vplyv u autobusových dopravcov sama určovať, na ktorú trasu vyšle vlak a kam pôjde autobus. Chúťky na akcie však majú aj samosprávne kraje. Práve župani v týchto dňoch rokujú so železničiarmi o tom, ktoré spoje sa budú musieť škrtať v záujme šetrenia."
Čo myslíte, bolo by správne, keby tie akcie v SAD-kách vo vlastníctve FNM získali samosprávne kraje? Podľa mňa áno, keďže oni objednávajú výkony vo verejnom záujme. Snáď nemusíme úplne všetko rozpredať súkromným firmám (a to nie som "ficovolič")...
Z článku vyberám:
"Namiesto poloprázdnych vlakov by mohli jazdiť plné autobusy. Aj tak si vie ministerstvo dopravy predstaviť šetrenie v železničných spoločnostiach. Ide však len o čiastkové riešenie ozdravného plánu, ktorý mal rezort predložiť už včera. K tomu, aby mohli stratové vlaky nahradiť autobusy, potrebuje ministerstvo najprv získať vplyv v autobusových firmách. Poradca ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) Marián Kolník navrhuje, aby rezort kúpil ich akcie. Tie vlastnia súkromníci, ale aj Fond národného majetku. Vyplýva to zo zápisnice z rokovania rezortu a samospráv."
"Župy sa boja. Otázne je, kam ministerstvo akcie, ktoré chce získať, presunie. Jednou z možností je, aby ich získala Železničná spoločnosť Slovensko. Tá by si tak mohla cez vplyv u autobusových dopravcov sama určovať, na ktorú trasu vyšle vlak a kam pôjde autobus. Chúťky na akcie však majú aj samosprávne kraje. Práve župani v týchto dňoch rokujú so železničiarmi o tom, ktoré spoje sa budú musieť škrtať v záujme šetrenia."
Čo myslíte, bolo by správne, keby tie akcie v SAD-kách vo vlastníctve FNM získali samosprávne kraje? Podľa mňa áno, keďže oni objednávajú výkony vo verejnom záujme. Snáď nemusíme úplne všetko rozpredať súkromným firmám (a to nie som "ficovolič")...
Ako často to premávalo? Premávali do / z Komáromu niekedy na Slovensko aj autobusy?
TeBeCe
„Pokiaľ by karta veľmi rýchlo získala ďalších klientov, tak by pokles príjmov dopravného podniku mohol byť jeden až dva milióny eur. Predpokladáme však, že to nebude v tomto roku realita," konštatoval Ftáčnik.
v case ked DPB hospodari so stratou takmer 7 mil. Eur oproti strate 470 tis. v roku 2009 treba este podporovat znizovanie prijmov DPB... ?