Keď už sem píšem tak aspoň napíšem aj moj pohľad na vývoj MHD v Bratislave. Pohybujem sa po Viedni aj po Bratislave tak porovnávam.
Autobusy - Bratislava za posledné roky zaznamenala výrazný pokrok. Na linkach ktoré obsluhujú krátke autobusy už nevidno klasické "Karosy 732" ale skôr Agora/Citelis a Tedom.
Klbové vozidlá - oceňujem nákup 25ks MB Capacity aj keď cena je vyššia ale zase kvalita. Hádam ešte sa dokúpi aj tých 15ks.
Trochu nie príliš šťastný bol nákup SOR CityNB18, pre ich konštrukčné nedostatky. Hoci mesto ušetrilo, otázne je koľko tieto lacné autobusy vydržia.
Otázne aj je či DPB siahne po pripravovanej kĺbovej verzií Tedom ako náhrada za Karosy B741CNG.
Wiener Linien už prevádzkuje výhradne nízkopodlažné vozidlá vačšinou Gräf & Stift alebo MAN.
Trolejbusy - Tu prebieha konzervovanie Starého, hoci aj Modernizácia je lepšia ako nič. Nizkopodlažných vozidiel zatial len 7 čo je dosť oničom pre tekú rozsiahlu sieť.
Električky - Tu sa dokonca upustilo aj od modernizácií sólo vozidiel. Síce je úspešne ukončená modernizácia električiek K2 ale týchto vozidiel je len 35. Stále je v prevádzke veľa vodidiel s nehospodárnou odporovou výzbrojou a interiérom zodpovedajúcom 60tim rokom. Modernizovaných vozidiel T3 tak ostáva cca 20 čo je žalostne málo. Pritom takéto, i modernizované vozidlá sa v Nemecku už hromadne vyraďujú.
rozhodne ale treba oceniť opravu tratí -posledne hlavne v Tuneli. Stále ako soľ však treba vymeniť trať k Hlavnej Stanici kde stav sa chytá už aj na Ukrajinu.
Viedeň má všetky trate vo veľmi dobrom stave a v premávke prevažujú Nízkopodlažné vozidlá ULF. Staré súpravy E E1 E2 sú dobre udžiavané a majú tichý chod oproti T3.
Netreba spomínať že Vieden aj prevádzkuje Metro ktorým nahrádza postupne povrchové trate.
Isto nie sú toto nejako informácie nové pre mnohých ale asi tak moj pohľad ako cestujúceho.
Autobusy - Bratislava za posledné roky zaznamenala výrazný pokrok. Na linkach ktoré obsluhujú krátke autobusy už nevidno klasické "Karosy 732" ale skôr Agora/Citelis a Tedom.
Klbové vozidlá - oceňujem nákup 25ks MB Capacity aj keď cena je vyššia ale zase kvalita. Hádam ešte sa dokúpi aj tých 15ks.
Trochu nie príliš šťastný bol nákup SOR CityNB18, pre ich konštrukčné nedostatky. Hoci mesto ušetrilo, otázne je koľko tieto lacné autobusy vydržia.
Otázne aj je či DPB siahne po pripravovanej kĺbovej verzií Tedom ako náhrada za Karosy B741CNG.
Wiener Linien už prevádzkuje výhradne nízkopodlažné vozidlá vačšinou Gräf & Stift alebo MAN.
Trolejbusy - Tu prebieha konzervovanie Starého, hoci aj Modernizácia je lepšia ako nič. Nizkopodlažných vozidiel zatial len 7 čo je dosť oničom pre tekú rozsiahlu sieť.
Električky - Tu sa dokonca upustilo aj od modernizácií sólo vozidiel. Síce je úspešne ukončená modernizácia električiek K2 ale týchto vozidiel je len 35. Stále je v prevádzke veľa vodidiel s nehospodárnou odporovou výzbrojou a interiérom zodpovedajúcom 60tim rokom. Modernizovaných vozidiel T3 tak ostáva cca 20 čo je žalostne málo. Pritom takéto, i modernizované vozidlá sa v Nemecku už hromadne vyraďujú.
rozhodne ale treba oceniť opravu tratí -posledne hlavne v Tuneli. Stále ako soľ však treba vymeniť trať k Hlavnej Stanici kde stav sa chytá už aj na Ukrajinu.
Viedeň má všetky trate vo veľmi dobrom stave a v premávke prevažujú Nízkopodlažné vozidlá ULF. Staré súpravy E E1 E2 sú dobre udžiavané a majú tichý chod oproti T3.
Netreba spomínať že Vieden aj prevádzkuje Metro ktorým nahrádza postupne povrchové trate.
Isto nie sú toto nejako informácie nové pre mnohých ale asi tak moj pohľad ako cestujúceho.
Valec