matne si pamätám, že nakoniec z toho vzišlo, že za tým bola tzv. garážová firma, ktorá chcela iba zhrábnúť peniaze a prd by tu bolo nakoniec aj tak.
Nuž či Solaris alebo Van Hool, tých dĺžok je to lepšie než SOR. Potreboval by som vidieť nejaký technický nákres obidvoch vozidiel jak od SOR, tak od Van Hool. ? Čo sa týka SOR, tak by museli inak uložiť ten motor ako je doteraz uložený v tých BN radách.
no tak keďže vyvýšená časť je vyššie oveľa viac ako je bežné u low-entry autobusov, tak ten hrb tam musí byť lebo by v NP časti bol vysoký prázdny priestor, ale kto si jak blbo zkonštruuje autobus, tak ho má. Je zaujímavé, že blbosti čo SOR vyrába sa dajú obhájiť, dokonca sa dá obhájiť aj ich odfláknutá robota na Pražských a Bratislavských SORkách. Zaujímalo by ma ale, že čo bolo pravou príčinou tohoto neúspechu SORu, keďže sa neustále dakto oháňa, že ich pár kusov jazdí v poriadku, ale najväčšie balíky SORiek chcípajú a to je podstatné, že to môže byť memento pre väčšie DP aby sa autobusom SOR vyhýbal ak ich bude chcieť vo väčšom množstve. Pochybujem, že by SOR použil iný materiál ako doteraz, podľa mňa chcel mať SOR rýchlo vyrobené a predané, jak busy pre Prahu, tak pre Bratislavu, tak do robili rýchlo a výsledok je vidno.
však jasné, že tam je ten hrb keď idioti dajú zadnú časť vyššie o pol metra a keby bola strecha v autobuse v úrovni strechy nad vyvýšenou časťou, tak by to vyzeralo ozaj blbo, ale jak si ten autobus spravili, tak ho majú! Čo sa týka kúrenia, tak fakt sa nedivím, že to stojí veľa lebo sa kúri jak u debilov a nie na rozumnú teplotu. Vonku mraznička a vnútri sauna. Ešte by som chcel vedieť, že koľko napr. výjde EUR kúrenie v takom 10.5 LE Solarise a koľko v 10.5 LE SORke, že či to je fakt taká šialená úspora, pre ktorú by sme mali kupovať tie ohavy na tých minikolečkách.
nie že nevie vyrobit LE vozidlo bez hrbu do 12m , on to argumentuje tym ze vdaka hrbu je tam dosiahnuta uspora nakladov v podobe materialu a autobus nevozi zbytocne vzduch
ibaže SOR nevie vyrobiť LE vozidlo kratšie ako 12m bez hrbu! Van Hool, Solaris aj Mercedes to dokážu. Okrem toho, Van Hool na ktorý som dal link aj vyzerá tak, že ide s dobou, zatiaľ čo SOR vyzerá podobne ako 21/22Tr, a na západe ako som neraz písal by uchvátil pred 15 rokmi. Hanba nám, že sa zmôžeme iba na také low-cost šmejdy. Mimochodom, dovoľujem si tvrdiť, že problém nie je v tom, žeby neboli peniaze (ako by sme potom mohli nastaviť tender pre Mercedes s Capacity), keď kupujeme predražené autobusy. Problém je v skorumpovanosti a klientelizme! Keby sa dbalo zodpovedne na referencie z minulosti o prevádzke autobusov daných typov a predané množstvo, tak by SOR nevyhral, čo myslím, tiež netreba 2x prízvukovať. Iná vec sú dopravcovia, ktorí fakt majú hlboko do vačku. Myslím, že keď sa našli vždy peniaze na to čo si zmyslel Záhradník a Ďurkovský, tak sa mohli nájsť aj peniaze na slušné autobusy pre ľudí. Solaris nebol v tej súťaži o moc drahší mimochodom... ?
a nechces vozidla dlzky 9,76521685466521... ? ? Na SOR nadavas, ze ma 7,5; 8,5; 9,5 ... a to, ze iny vyrobca ma 9,5; 9,9 a bohvie ake ine dlzky ti zrazu nevadi ?
LUK