Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #160183:
Nechcem Ti kaziť radosť, ale tých 12-metrových Solarisov je trocha viac - http://tinyurl.com/solaris-12-kosice ? A prečo ho nikto nekupuje? Neponúka takú výhodnú cenu, aby si ho mohli dovoliť aj menšie podniky. Tam určite uprednostnia kvantitu pred kvalitou.
Reply on: Vladimír #160193:
Domnievaš sa, že má zmysel snažiť sa na túto tému objektívne a racionálne diskutovať práve s Dunčom ? ? Pokiaľ neprijmeš dogmu, že SOR je fuj, tak si platený agent Libcháv ? .
Reply on: Vladimír #160193:
to, že má celodennú službu je pekné ale koľko km, vlastne najazdí ten SOR za taký týždeň v NR a BA? Podľa mňa je v tom podstatný rozdiel. Mi snáď nechceš povedať, že u vás tie SORky vychádzajú o 4 ráno z vozovne a končia niektoré aj o pol noci službu, príp. aj nočné žeby mali?! Podľa mňa sa SOR snažil vyrobiť tie Bratislavské a Pražské SORky čo najrýchlejšie nakoľko to je nemalý balík autobusov, zatiaľ čo na dva Prešovské mal času a priestoru to vyrobiť.
Pokiaľ ja viem tak v NR sú cesty v oveľa horšom stave ako v BA, takže je fakt zázrak že tie busy tam nemajú žiadne vážne problémy.
Reply on: Vladimír #160193:
tak 11 SORiek akýmsi zázrakom prežíva v pohode zatiaľ čo Pražské a Bratislavské po pol roku sú v prdeli. Máte snáď v Nitre či Prešove lepšie cesty?
Reply on: no.ev.di. #160192:
V MHD Nitra jazdí:
- 9 ks SOR NB 18, z toho 9 ks jazdí na celodenných poradiach
- 13 ks Van Hool AG300 z toho 3 ks jazdia na celodenných poradiach a 10 ks na delených

K občasnému operatívnemu prehodeniu vozov na linky a poradia, ktoré bežne nejazdia, samozrejme dochádza, ale aj tak by ma zaujímalo, z čoho je vyvodená veta o tom, že pomaly viac jazdia second-hand Van Hooly.

Ešte prosím do štatistiky doplniť 2 prešovské SOR NB 18, ktoré jazdia na rozdiel od nitrianskych 7 dní v týždni a tiež od rána do večera a nemajú žiaden problém z tých, ktoré má Bratislava.

Pre objektívnosť....
Reply on: kecho #160191:
SOR sa buď začne viac snažiť alebo mu už nepomôžu ani mafiánske styky s dopravcami. Však už nevedia kam z konopí, tak klamú a zavádzajú. Raz povedia pre Slovenské médiá, že takéto problémy inde nemajú na margo problémov v BA, potom pre CZ denníky a webportály uvedú, že takéto problémy majú iba v Prahe a povedia, že v BA, NR či Tábore jazdia v pohode, ibaže nepovedia, že v NR jazdia iba PO-PI a podaktoré dni iba v špičkách a že pomaly viac jazdia second-hand Van Hooly ?
Reply on: Peto02 #160187:
kombinácia pojmov Ďurkovský-Bratislava-Za(á)hradník-JeTi ti nič nehovorí? ?
Reply on: Peto02 #160187:
vždy máš ušetrené nervy a náklady keď kúpiš dajme tomu dva testované kusy a nejak ich necháš dožiť vo svojom vozovom parku ako keď kúpiš 100 plechovíc za bezkonkurenčnú cenu a potom sa ďalších 8 rokov trháš zo sna pri predstave, čo s nimi ďalší deň, čo sa tentokrát poserie na nich a ako ti to zasiahne do výpravy ako keď ti vypadnú dva šmejdy.
Reply on: Peto02 #160188:
čo blázniš? DPB sa nechá dobrovoľne osierať od SORu... a poukázal by som ešte na toto drzé tvrdenie SOR-u!!! Citujem z článku :"Podle jednatele společnosti SOR Petra Hájka jsou na vině pražské silnice, v jiných městech totiž dodavatel tyto závady nezaznamenal."
Reply on: Peto02 #160187:
http://www.ct24.cz/doprava/97829-nove-prazske-autobusy-maji-problemy/

" Závady opravuje výrobce na vlastní náklady, podle Vysoudilové také musí platit dopravci za každý den, kdy autobusy nejezdí, smluvní pokutu."

Vie niekto ci aj u nas vyrobca plati zmluvnu pokutu?
Reply on: boxcar #160178:
Ale naco sa tie autobusy v BA testovali, ked sa potom kupia a po par mesiacoch zistia ze su pre BA nevyhovujuce?!
Reply on: Ámos #160184:
ok, potom keď SOR, Tedom a Solaris niesú nič moc tak už ostáva iba Citelis, Van Hool, Volvo, MAN a Mercedes. A jak poznám ochotu Slovákov platiť za kvalitu, tak voľba padá na Citelis.
Reply on: Ámos #160184:
ten výhradný distribútor bol kto?
Reply on: no.ev.di. #160183:
asi to nie je taky skvely autobus, ked ho aj vyhradny distributor prestal kupovat!
ono je aj dost horlavy....
Reply on: Solider #160182:
otázne je, že dokedy tieto prúsery s klbákmi od SOR budú trvať. Je možné, že po dlhšom čase sa ohlásia iné časti autobusu. Inak ma zaujímalo vždy, že prečo je na Slovensku iba jeden jediný 12m Solaris (Prešov) a iba tri klbáky (Košice) ? veď aký to je skvelý autobus a nikto ho na Slovensku nekupuje z dopravcov ?
Reply on: Mikimaus #160180:
Kým to platí SOR, je to v poriadku ?
Reply on: Mikimaus #160180:
nech rovno povedia, že za tie peniaze aké ho ponúkajú niesú schopní vyrobiť taký kĺbový autobus, ktorý by vydržal aspoň 8 rokov. V Nitre im vydržia možno aj 10 rokov, keďže tam jazdia iba 5 dní v týždni a aj to niektoré služby iba počas špičky. Nech mi ešte raz niekto povie vetu "Zlaté české ručičky", tak ho ošablím. Tak to vyzerá keď DPB nakupuje ako "lovci akcií" - t.j. všetko čo je za dobrú cenu nakúpia a potom zistia, že je to na hovno, takisto ako neotestované plynové 15m Solarisy, ktoré vtedy vraj výrobca ponúkal za výhodnú cenu a DPB sa na to namotal a urobil to isté čo po príchode SORiek, keď začal vyraďovať vozidlá ako zmyslov zbavený. Vidno, že v DPB sa roky nič nemení ?
Reply on: boxcar #160178:
..lebo zla Praha, lebo zla Bratislava...len same vyhovaranie sa ? ?
Reply on: dopravak123 #160175:
Nie je pravda, že sa opravujú len tie extrémne. ? Poď sa pozrieť napr. na Dlhé diely tu každý rok opravia aj výtlky, ktoré su malé alebo aj prasklinky len... Všetko záleží od dôsledného nahlásenia a ak zabudnú tak im to treba pripomenúť. Už niekoľko krát som takto omieľal problém dokým ho kompetentný nedoriešili. Treba si uvedomiť, že oprava výtlku je len dočasné riešenie opravy vozovky a teda oprava takéhoto výtlku nie je trvalá, ale trvá maximálne od druhu použitého spôsobu. Väčšinou vydržia okolo dvoch rokov. V prípade použitia inej technológie vydržia i dlhšie. Napr. tie na hlavných ťahoch vydržia priemerne 2 roky a tie čo opravovala Karlova Ves na svojich vedľajších cestách vydržali zatiaľ vyše 3 rokov a žiadne následky poškodenia nebadám. Dobré počasie? To je vtedy keď neprší, nesneží, nie je mokrá vozovka a príliš nemrzne. Všetko záleží od použitej technológie. Sú technológie, ktoré sa môžu používať aj počas mrazov alebo potom lacnejšie, ktoré sa môžu použivať len v plusových teplotách. Bratislava používa ekonomicky drahšiu variantu, aj hovorca to povedal. Veď na opravu jedného výtlku je potrebných 5 ľudí ak som minule dobre počítal. Vodič Liazky, vodič dodávky a 3 robotníci. Napr. ak by sa používala tá nahrievacia technológia tam stačí na obsluhu len dvojčlenný personál a zariadenie stojí cca 2 milióny Kč a oprava je i trvalejšia avšak trvá podstatne dlhšie. Cez zimu okolo 12 minút čo sa nedá porovnať s technológiou, ktorá sa používa teraz lebo oprava výtlku trvá do 5 minút. Oprava výtlku má vlastne slúžiť len ako dočasné riešenie zlého stavu cesty. To si treba uvedomiť. Dokým sa daná cesta neopraví tak sa na nej po čase vždy znovu objavia výtlky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.