Reply on: Marek1978 #155622:
Trnávkovské SORky na 96 od zaradenia do premávky? Tým si tak istý niesom, skôr by som povedal, že to začalo nejak v septembri.
Takže správna hodnota je 35 E za hodinu 
Takže tam máš pravdu, že ich je 25 (+ 2+2 spoje na linkách 135 a 139, ktoré ale nerátam, lebo ich môžeme v záujme prehľadnosti riadenia križovatky nechať stáť na ich súčasnom nástupišti pri pumpe). Dokopy to teda máme 60 spojov za hodinu v jednom smere (čo je ešte nepomerne lepšia situácia oproti mojim pôvodným chybným číslam) vo veľmi pravidelnom intervale (1,4,5,12,17,32 - 12 min., 9,33,133 - 6 min.), čo nám dáva krásny výsledok, že aj keby sa cyklus predĺžil zo súčasných 100 na 120 sekúnd a v každom cykle by zastávku dokázali vybaviť len 2 vozidlá a občas 3 pri extra návale (fakt najhorší možný prípad diletantizmu pri návrhu signálneho plánu), aj tak by to ešte stíhalo
Takže pri troche vôle tam môžeme nechať stáť dokonca aj spomínané 135 a 139 a zaviesť pre ne podmienený signál na opustenie zastávky v smere rovno (prakticky realizovaný signálom pre pravé odbočenie na električkovom semafore) na úkor smeru z mesta do KV, ktorý by inak nebol oproti súčasnému stavu nijako obmedzený. Alternatívne by tento výjazd šiel vyriešiť krátkym pripájacím pruhom (pre 1 SOR) na mieste trávnika za križovatkou v priestore pred odstavnou koľajou, bez nutnosti zavádzať ďalší podmienený signál.
Beus
Nech je prestupný terminál akokoľvek veľký či frekventovaný, vždy platí princíp, že na jednom nástupišti (peróne) stoja vždy max. 2 vozidlá súčasne (prípadné ďalšie poslušne čakajú zatvorené pred zastávkou, kým ju tie predchádzajúce opustia). Akýkoľvek väčší počet súčasne stojacich vozidiel by bol nerealizovateľný ako z pohľadu praktického (chaotické pobiehanie po peróne za účelom zistenia, či náhodou ten voz o 2-3 vpredu/vzadu nie je ten môj, a zároveň systematická diskriminácia menej pohyblivých v tomto procese) tak aj z pohľadu predpisového - to, že je v predpise zakotvené státie max. 2 vozov v zastávke naraz, má svoj hlboký praktický význam práve pre toto a neverím, že by bol niekto až taký hlupák, aby to z predpisu (a tušímže aj zo zákona) vyškrtol.
Takže záver - predlžovanie jestvujúcej zastávky nemá žiaden význam (kým majú naše súpravy dĺžku max. cca 30 m), pretože tým ničomu nepomôžeš. Vytvorením viacerých perónov (nástupíšť) aby sa tam toho vošlo viac, tiež ničomu nepomôžeš, lebo zasa donútiš ľudí húfne behať medzi perónmi podobne ako dnes namiesto dosiahnutia prestupu na hrane.