m@rtin, papyr: 10mld. SKK by pre BA znamenalo kompletnú výpravu namiesto T3, K2, T6 Siemens Combino. Aspoň keď som to naposledy rátal tak mi to tak vyšlo.
Takže o takej cene tu hovoríme. Je to vážne smola, že Prahu zasiahla tá povodeň, ale čo aj to je skúsenosť.
Kamoš mal na stavebnej prednášku o odmeňovaní v práci a systéme prémií. A tak sme sa o tom rozprávali a vyšlo nám, že súčasný systém v DPB je úplne nahovno a je maximálne demotivujúci. To, že máš plat plus prémie, ale tie prémie sú súčasťou platu a strhávajú ti ich až keď niečo spravíš. Ja som nad tým rozmýšlal a došiel som na tento systém.
Prémie by boli denné. Každy vodič by odovzdával svoju kartu s palubáku a tá by sa posielala do centra na vyhodnotenie. Na kartu by vodič napísal svoje identifikačné číslo. Tým by sa predišlo nejakému kamarádičkovaniu. A prémie by si dostal za to, že si išiel načas nie, že strhávať zato, že si prišiel neskoro, či skôr. Urobil by sa priemer meškaní za deň a ten by sa ohodnocoval systémom. 0-1 min = 100% prémií. 2min. = 75%prémií. 3min. = 50% prémií. 4 a viac = 0% prémií. Náskok (stačil by jeden za deň žiadne prémie. Ono dosť sa to podobá, ale je tam motivačný aspekt- ak pôjdem na čas budú prachy. Zárukov úspechu je dôsledná kontrola.
samozrejme posudzovaný by bol aj vonkajší vzhľad. To je - oholený, ostrihaný, umytý (možno samozrejmosť, ale videl som aj doslova špinavých vodičov) a elegantne oblečený. Nemusí byť uniforma (namňa nikdy nepôsobila dobre- viď železničiarska uniforma) ale proste tmavé gate na puky, poltopánky, košela či sveter. Ako napr. vodič čo jazdil citaro z 1kolóny. No mal "tesiláky", biely elegantný rolák, poltopánky (čierne) a vyzeralo to lepšie ako nejaká uniforma. Samozrejme nahodil sa až potom, čo mu to prikázali. Aj to by sa kontrolovalo- na výpravni- príchody, odchody a zapisovalo by sa. Ak by nebol slušne oblečený, ostrihaný,... tak len 30% prémií. A komu sa nelúbi- nech sa páči, môže dať výpoveď. Začal by som pri elínách, tamje dosť vodičov električiek. Veď tento rok sa ich prihlásilo na kurz 170.
Ďalej vodiči by vypĺňali karty vozidla- čistota, tech. stav a tak a stažnosti by šli do centra. Potom by sa prémie strhávali zase tech. pracovníkom.
Dúfam, že ste to celé pochopili.

Kamoš mal na stavebnej prednášku o odmeňovaní v práci a systéme prémií. A tak sme sa o tom rozprávali a vyšlo nám, že súčasný systém v DPB je úplne nahovno a je maximálne demotivujúci. To, že máš plat plus prémie, ale tie prémie sú súčasťou platu a strhávajú ti ich až keď niečo spravíš. Ja som nad tým rozmýšlal a došiel som na tento systém.
Prémie by boli denné. Každy vodič by odovzdával svoju kartu s palubáku a tá by sa posielala do centra na vyhodnotenie. Na kartu by vodič napísal svoje identifikačné číslo. Tým by sa predišlo nejakému kamarádičkovaniu. A prémie by si dostal za to, že si išiel načas nie, že strhávať zato, že si prišiel neskoro, či skôr. Urobil by sa priemer meškaní za deň a ten by sa ohodnocoval systémom. 0-1 min = 100% prémií. 2min. = 75%prémií. 3min. = 50% prémií. 4 a viac = 0% prémií. Náskok (stačil by jeden za deň žiadne prémie. Ono dosť sa to podobá, ale je tam motivačný aspekt- ak pôjdem na čas budú prachy. Zárukov úspechu je dôsledná kontrola.
samozrejme posudzovaný by bol aj vonkajší vzhľad. To je - oholený, ostrihaný, umytý (možno samozrejmosť, ale videl som aj doslova špinavých vodičov) a elegantne oblečený. Nemusí byť uniforma (namňa nikdy nepôsobila dobre- viď železničiarska uniforma) ale proste tmavé gate na puky, poltopánky, košela či sveter. Ako napr. vodič čo jazdil citaro z 1kolóny. No mal "tesiláky", biely elegantný rolák, poltopánky (čierne) a vyzeralo to lepšie ako nejaká uniforma. Samozrejme nahodil sa až potom, čo mu to prikázali. Aj to by sa kontrolovalo- na výpravni- príchody, odchody a zapisovalo by sa. Ak by nebol slušne oblečený, ostrihaný,... tak len 30% prémií. A komu sa nelúbi- nech sa páči, môže dať výpoveď. Začal by som pri elínách, tamje dosť vodičov električiek. Veď tento rok sa ich prihlásilo na kurz 170.
Ďalej vodiči by vypĺňali karty vozidla- čistota, tech. stav a tak a stažnosti by šli do centra. Potom by sa prémie strhávali zase tech. pracovníkom.
Dúfam, že ste to celé pochopili.
Vladimír