na zaklade ramcovej zmluvy moze byt uzavreta kupna zmluva a az na zaklade nej by sa malo zacat vyrabat. Ale napr. SOR zacina vyrabat aj pred uzavretim kupnej zmluvy (ale to uz na vlastne riziko), a podla toho ako rychlo dosli mercedesy, tiez asi existoval nejaky prislub...
33X sa pravdepodobne otáčala tam ako píšeš v bode 1 (ak sa dobre rozumieme - také malé obratisko, kde sa dá odbočiť na asfaltku do Lamača. Altánky na Kačíne sú zopár metrov do kopca odtiaľ).
Zvyšok otázok neviem. Z ranného detstva si pamätám krátku červenú Karosu.
Nešlo skôr o zle napísaný článok v novinách, ktorý mal hovoriť o tom, že nie sú voľné peniaze na busy pre invalidov?
Keď už je niečo vysúťažené, platia sa zálohové platby, prípadne je dopredu dohodnuté financovanie cez ďaľší subjekt.
To je pred voľbami klasický scenár:"Tender je uzavretý,víťaz známy len peniaze nám došli tak si cestujúci ešte počkajú" a príde nejaká udalosť alebo tie voľby a je to tu "Ano môžeme potvrdiť peniaze sa našli a občania sa konečne dočkali nových BUS-ov" ? Teraz sa B.Z spolu s hentým Borisom K vytrčajú na bilboardoch a sľubujú neviem čo len aby sa dostali do parlamentu.Dal by som krk za to,že prachy sú z J&T ?
Chcem sa spýtať,že či je pravda,že DPB plánuje slávnostne predstaviť nové Capa City na "Bratislava pre všetkých" ak áno tak kde.Logicky mi vyplýva,že najskôr v Jurajovom dvore keďže sa tam vraj presúvajú čo je mi tiež divné lebo pred nedávnom na ne nemali prachy a Mercedes im ich nevydal ?
Ale moze sa to hodit napriklad ked zastanes na prazdnej zastavke a ides vykladat vozickara co nejaky cas trva, tak si mozes ostatne dvere zatvorit (tepelna pohoda)..
Z mojho pohladu by idealne riesenie bol dopyt s automatickym zatvaranim dveri na zaklade fotobunky, ale ked nie tak druhe najlepsie je mat moznost otvarat vsetky dvere jednym tlacidlom aj jednotlivo
U vozidla, ktoré je dlhšie ako 15 metrov je to zbytočné, pretož prakticky nemáš možnosť v zrkadle presne zistiť, z/do ktorých dverí substrát lezie. Vodič sa to postupom času naučí odhadovať ale môže sa zmýliť. Pokiaľ nemám automatické zatváranie dverí na optozávoru/nášľapnú hranu), je jednoduchšie zatvoriť všetky dvere naraz, keď substrát zo zrkadla vypadne, aj tak nemôžem odísť skôr, než zatvorím posledné.
Tak spravíme malý exkurz do histórie.
Prvé série T3 mali, rovnako ako T2 a T1, ovládanie každých dverí zvlášť, keďže sa predpokladalo ovládanie dverí sprievodcom. Keď sa začalo jazdiť v mnohočlene jednomužne, tak sa s prekvapením zistilo, že vodič nemôže otvárať dvere v druhom voze ? . V Prahe preto jazdili T3 v začiatkoch mnohočlenu s "otváračom dverí" v druhom voze. Ovládanie dverí bolo potom upravené tak, že bolo doplnené blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách a ovládanie dverí bolo zredukované na dva krútíky - "prvé dvere" a "všetky dvere". Od tuším štvrtej série priamo z výroby. Ovládať všetky dvere OKREM prvých nebolo možné (ale dalo sa to jednoducho upraviť).
Ak je na fotke novy bratislavsky TEDOM ,tak vidim uz prvy rozdiel - posuvne vetraky su uz na kazdom okne , co nase 11xx ani 21xx / maju len na kazdom druhom vetrak /
luky133
Hneď nám to omladilo vozový park. Už je priemerný vek autobusov "len" 10 rokov ?