Reply on: 810zssk #147906:
U vozidla, ktoré je dlhšie ako 15 metrov je to zbytočné, pretož prakticky nemáš možnosť v zrkadle presne zistiť, z/do ktorých dverí substrát lezie. Vodič sa to postupom času naučí odhadovať ale môže sa zmýliť. Pokiaľ nemám automatické zatváranie dverí na optozávoru/nášľapnú hranu), je jednoduchšie zatvoriť všetky dvere naraz, keď substrát zo zrkadla vypadne, aj tak nemôžem odísť skôr, než zatvorím posledné.
S499.1023
Prvé série T3 mali, rovnako ako T2 a T1, ovládanie každých dverí zvlášť, keďže sa predpokladalo ovládanie dverí sprievodcom. Keď sa začalo jazdiť v mnohočlene jednomužne, tak sa s prekvapením zistilo, že vodič nemôže otvárať dvere v druhom voze ? . V Prahe preto jazdili T3 v začiatkoch mnohočlenu s "otváračom dverí" v druhom voze. Ovládanie dverí bolo potom upravené tak, že bolo doplnené blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách a ovládanie dverí bolo zredukované na dva krútíky - "prvé dvere" a "všetky dvere". Od tuším štvrtej série priamo z výroby. Ovládať všetky dvere OKREM prvých nebolo možné (ale dalo sa to jednoducho upraviť).