Konkrétne napr. New York je mesto s veľkým podielom pešej dopravy a veľkým množstvom chodcov. V takom Manhattane to funguje tak, že keď majú zelenú autá idúce po "streets" (východno-západná línia, väčšinou sú užšie, zatiaľ čo severo-južná línia sú širšie "avenues"), tak chodci síce čakajú na červenej, ale sú natlačení na priechod a keď sa objaví nejaká medzera alebo už nič nejde, tak väčšina davu prejde cez cestu.
Sú aj takí, ktorí idú na červenú aj vtedy, keď ide auto na zelenú - to je už ťažko obhájiteľné, ale inak je mi tá zdravá miera "sebapresadzovania" chodcov sympatická.
Ale zaujímali by ma výsledky ankety na imhd, v zmysle "dodržujete za každých okolností svetelnú signalizáciu na priechode pre chodcov na Kamennom nám.?". ?
Ak s nejakým zákonom nesúhlasím, nie je to dovod ho nedodržiavať, esúčkový duplák má pravdu. Ja si radšej chodím po príklady do Nemecka ako do Emeryky a tam sa na červenú stojí aj o polnoci na ľudoprázdnej križovatke a staničné holuby chodia na perón podchodom.
Ta tekutina tam bola po pracovnikoch ktori opravovali vytrhnuty semafor a osadzali novy drziak semaforu do zeme.Ale co to bolo za tekutinu neviem,nepoznam tieto technologie. ?
Aj keby OZ MHD nezvladlo situaciu opisat,co si ale nemyslim ze je pravda,tak DPB ju nezvladlo skoro vobec.Pritom je to ich povinnost.Pre OZ MHD je to iba dobra vola.Takze sa ukludni a neociernuj tych nespravnych. ?
Tak tak, minule som išiel tade (autom) z bočnej ulice a som si pochvaľoval. Verím, te podobne boli spokojné aj vozidlá MHD. Len sa obávam, že to je iba dočasné. Aspoň cez víkend by to mohli nechať tak.
Keby si ty videl, ako chodci prechádzajú cez svetelne riadené priechody v meste New York, tak by ťa asi rovno aj trafil šľak (čo by zas ani nebolo až tak na škodu ?).
Fajn, takže napr. keď prechádzam cez priechod pre chodcov oproti Starej tržnici, a pritom telefonujem, to je tiež porušenie zákona. Je to veľmi zlé však? Pokrytecké?
Odpovedal som ti, že dôvody, prečo vozidlá nemajú ísť na červenú sú rôzne, a mohli by sme začať rozoberať legislatívne/filozofické/praktické, a práve to sa mi teraz nechce, snáď ma nebudeš nútiť, aby som s tebou diskutoval. Pokiaľ chceš diskutovať iba o paragrafoch a právnom stave, tak ani diskutovať netreba, lebo to je jasné, či už pre chodcov, autá, električky alebo cyklistov. Ak si si nevšimol, tak pri Kamennom nám. diskutujeme nielen o právnom stave, ale aj iných aspektoch.
ivanbuto